רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יחידת אורך | יחידת אורך תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יחידת אורך. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יחידת אורך" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יחידת אורך בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יחידות אורך:

מושג פשוט לכאורה, מתגלה כעולם ומלואו, עולם בו מסתתרים סיפורים מרתקים, התפתחויות היסטוריות וטכנולוגיות עתידיות. לאורך המאמר נעבור דרך תחנות מרכזיות במסעו של מושג זה, תוך גילוי היבטים מפתיעים ומרתקים.

ממלכת המטרים מול אימפריית האינצ'ים:

שתי ממלכות עיקריות שולטות בעולם יחידות האורך: המטרית והאימפריאלית. הממלכה המטרית, בראשות המטר, שולטת ברוב העולם, תוך שהיא מציעה מערכת פשוטה ועקבית. לעומת זאת, האימפריה האימפריאלית, המונהגת על ידי האינטש, עדיין שולטת בארצות הברית ובחלק ממדינות חבר העמים הבריטי, שם שוררת מערכת מורכבת יותר, אך בעלת שורשים היסטוריים עמוקים.

העת העתיקה: אמות מידה אנושיות:

לפני עידן המערכות המודרניות, אמות מידה אנושיות שימשו למדידת אורך. גישות אלו התבססו על גודלן של חלקי גוף, והיו פרקטיות יחסית. דוגמאות:

טפח: יחידת מידה עתיקה לאורך, שווה לרוחב ארבע אצבעות אדם. שימשה לקביעת מדידות במצוות שונות כמו גודל סוכה ושטח רשות היחיד. אורכה כ-8 ס"מ. זרת: האצבע הקיצונית בכף יד האדם, סמוך לאצבע קמיצה. שימשה כיחידת מידה מקראית, מוזכרת בפרשת ויקהל. אורכה כ-8 ס"מ. אמה: יחידת מידה עתיקה לאורך, שאולה מאורכה של היד מהמרפק ועד קצה האצבע הארוכה. שימשה כיחידת מידה בסיסית בעולם העתיק.

הנדודים של המטר:

הצורך במערכת אחידה הוליד את המטר, שהוגדר תחילה כחלק ממיליון המרחק בין הקוטב הצפוני לקו המשווה. הגדרה זו עברה גלגולים רבים, תוך התבססות על אורכי גל של אור ועל תכונות פיזיקליות יסודיות, עד שהגיעה להגדרתה הנוכחית: המרחק שעובר האור בריק במשך 1/299,792,458 שנייה.

יחידות אורך מעבר לדמיון:

במדעי החלל, שם מרחקים עצומים הם עניין שבשגרה, נדרשות יחידות אחרות. יחידה אסטרונומית, שנת אור ופרסק הן רק חלק מהיחידות המשמשות למדידת מרחבים אלו, תוך הדגשת גודלן הבלתי נתפס של גלקסיות וערפיליות.

יחידות אורך בחיי היומיום:

אנו משתמשים ביחידות אורך באופן יום-יומי, גם אם איננו מודעים לכך. יחידות אלו מאפשרות לנו למדוד, לתכנן ולבצע פעולות שונות.

  • מטר: גובה ממוצע של אדם הוא כ-1.7 מטר, אורך מגרש כדורגל הוא כ-105 מטר, והמרחק בין תל אביב לירושלים הוא כ-74 קילומטרים.
  • קילומטר: המרחק בין תל אביב לחיפה הוא כ-100 קילומטרים, והמרחק בין תל אביב ללונדון הוא כ-3,500 קילומטרים.
  • מילימטר: עובי דף נייר רגיל הוא כ-0.1 מילימטר, גודל של בורג M6 הוא כ-6 מילימטרים, ואורך של נמלה הוא כ-10 מילימטרים.
  • סנטימטר: גודל של ספר ממוצע הוא כ-20 סנטימטרים, אורך עיפרון הוא כ-18 סנטימטרים, ורוחב של כף יד הוא כ-8 סנטימטרים.

דברים קטנים, מרחקים גדולים:

אור, למשל, נע במהירות עצומה של כ-300,000 קילומטרים בשנייה. כדי להמחיש זאת, דמיינו שדבורה קטנה עפה לאורך קו המשווה של כדור הארץ. הדבורה תצטרך לעוף במשך 100 שנים רצופות כדי להגיע לירח!

מרחקים בין כוכבים וגלקסיות גדולים עוד יותר. הכוכב הקרוב ביותר לשמש, פרוקסימה קנטאורי (כוכב מסוג ננס אדום), נמצא במרחק של 4.24 שנות אור. משמעות הדבר היא שאור, הנע במהירות עצומה, צריך 4.24 שנים כדי לעבור מכוכב זה אל השמש.

גלקסיות רחוקות נמצאות במרחקים עצומים עוד יותר. גלקסיית אנדרומדה, הגלקסיה הקרובה ביותר לשביל החלב, נמצאת במרחק של 2.5 מיליון שנות אור. משמעות הדבר היא שאור, הנע במהירות עצומה, צריך 2.5 מיליון שנים כדי לעבור מגלקסיה זו אל שביל החלב. הבנת גודלן של תופעות אלו יכולה להעמיד אותנו בפרופורציה נכונה לעולם סביבנו. אנו, בני האדם, קטנים וחסרי משמעות בהשוואה לגודל היקום.

העתיד: אתגרים והזדמנויות

הטכנולוגיות החדשות מציבות אתגרים חדשים בתחום יחידות האורך. דיוק הולך וגדל, פיתוח חומרים חדשים וחקר תופעות קוונטיות דורשים התאמות והגדרות חדשות. עולם יחידות האורך צפוי להמשיך להתפתח ולהשתנות, תוך פתיחת דלתות לעולמות חדשים של מדידה וגילוי.

סיכום: סרגל קטן, עולם גדול

יחידות אורך הן הרבה יותר מכלי מדידה פשוט. הן צוהר לעולמות של התפתחות היסטורית, חדשנות טכנולוגית ואתגרים עתידיים. הבנת מושג זה וההקשרים הרחבים שלו פותחת צוהר להבנה עמוקה יותר של העולם סביבנו. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות:
תשובה 3 אותיות: מטר, מיל, פוט, רגל
תשובה 4 אותיות: אינץ', יארד, מייל
תשובה 5 אותיות: אינטש, דקמטר
תשובה 6 אותיות: 
דצימטר (יחידת אורך השווה ל-10 ס"מ), מיקרון, ננומטר (יחידת אורך זעירה), שנת אור (יחידת מידה לאורך)
תשובה 7 אותיות: מילימטר, סנטימטר 
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
ביטויים דומים: יחידת אורך 5 אותיות, יחידת אורך פירוש, סוג של יחידת אורך מילון, יחידת אורך תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

11 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו