רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


יחידת אורך | יחידת אורך תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה יחידת אורך . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "יחידת אורך" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה יחידת אורך בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לא פעם יופיעו בתשבצים ערכים דומים כגון: מידת אורך אנגליתמידת אורך אנגליתיחידת אורך אנגלית השווה לכ-30 ס"מיחידת אורך השווה ל-10 ס"מיחידת אורך זעירה ועוד...  

מה זה אורך וכיצד הוא נמדד?

אורך הוא גודל פיזיקלי המתאר אחד מהממדים של אובייקט. הוא מייצג את המרחק בין שתי נקודות על אותו גוף או משטח. קיימות מספר שיטות מידה שונות לאורך, החל מהשיטה המטרית המדויקת ועד לשיטות עתיקות שהתבססו על חלקי גוף אנושיים. בואו נכיר את העולם המופלא של יחידות המידה לאורך, את ההיסטוריה המרתקת שלהן ואת היישומים השונים בהם הן משמשות. מדידת אורכים היא חלק בלתי נפרד מהמדע, ההנדסה והחיים היומיומיים שלנו.

מהי יחידת המידה הבסיסית לאורך?

המטר הוא יחידת המידה הבסיסית לאורך במערכת היחידות הבינלאומית (SI). הגדרתו העדכנית קובעת כי מטר אחד הוא המרחק שעובר האור בריק במשך 1/299,792,458 שנייה. זוהי הגדרה מדויקת ביותר המבוססת על קבוע הטבע - מהירות האור. יחידה זו מאפשרת מדידה מדויקת ועקבית של אורכים בכל העולם, ללא תלות בגורמים חיצוניים כמו טמפרטורה או לחץ. המטר הוא הבסיס לכל יחידות המידה הנגזרות ממנו, כגון סנטימטר, קילומטר וכדומה, המשמשות למדידת טווח רחב של אורכים.

מרחקים אסטרונומיים: כיצד מודדים מרחקים גדולים מאוד?

כאשר מדובר במרחקים עצומים, כמו אלה הנפוצים באסטרונומיה, נעשה שימוש ביחידות ייחודיות שנועדו למטרה זו. יחידה אסטרונומית, למשל, מייצגת את המרחק הממוצע בין כדור הארץ לשמש, ושווה לכ-150 מיליון קילומטרים. שנת אור היא המרחק שעובר האור בשנה אחת, ונחשבת ליחידה הנפוצה ביותר למדידת מרחקים בין-כוכביים. פארסק הוא המידה הבסיסית למרחקים בתוך גלקסיית שביל החלב, ושווה לכ-3.26 שנות אור. יחידות אלו חיוניות לאסטרונומים ולמדענים העוסקים בחקר היקום הרחב.

מיקרוסקופי ונסתר מן העין: יחידות קטנות למדידת גודלים זעירים

בקצה השני של הסקאלה, כאשר מדובר בחפצים מיקרוסקופיים ובממדים זעירים, נדרשות יחידות מידה קטנות במיוחד. כאן נכנסות לתמונה יחידות כגון ננומטר, אנגסטרום ופמטומטר. ננומטר, למשל, הוא מיליארדית המטר וזוהי יחידה נפוצה לתיאור גודלם של מבנים אטומיים כגון מולקולות וביולוגיים כגון וירוסים. אנגסטרום משמש לתיאור ממדים בתוך האטום עצמו, כגון רדיוס גרעיני. יחידות קטנות אלו מאפשרות לחוקרים לתאר בדיוק רב את הממדים של עולמות זעירים אלה שאינם גלויים לעין רגילה.

היסטוריה מרתקת: מאמות של אנשים ליחידות תקניות

לפני המצאת השיטה המטרית והיחידות התקניות המודרניות, התבססו יחידות המידה לאורך על חלקי גוף אנושיים והיו משתנות מתרבות לתרבות. למשל, האמה הייתה באורך של אמת יד ממוצעת של אדם בוגר והרגל הייתה באורך רגל של אדם ממוצע. שיטות מידה אלו היו לא מדויקות וגרמו לבלבול רב. עם התפתחות המדע והצורך במדידה מדויקת ואחידה, הומצאו במאה ה-18 יחידות תקניות כמו המטר והאינץ' הבריטי. התקנים אלו אפשרו מדידה עקבית ומדויקת של אורכים בכל העולם.

השיטה הבריטית למדידת אורך: יחידות מוכרות מהחיים היומיומיים  

בממלכה המאוחדת ובחלק ממדינות חבר העמים הבריטי עדיין שוררת מערכת יחידות אורך ייחודית שריד לימי האימפריה הבריטית. בין יחידות האורך הנפוצות בשיטה זו ניתן למצוא אינץ' 2.54 סנטימטרים יחידה קטנה יחסית שמקורה כנראה ברוחב האצבע רגל 12 אינץ' 30.48 ס"מ יחידה שימושית למדידת גובה רהיטים גוף האדם ועוד יארד 3 רגל 91.44 ס"מ יחידה ששימשה בעבר למדידת בדים וחומרים אחרים מיל 5,280 רגל 1,609.344 מטר יחידה המשמשת למדידת מרחקים גדולים בעיקר ביבשה מיל ימי כ-2,025 יארד 1,852 מטר יחידה המשמשת למדידת מרחקים בים וכבל עשירית מייל ימי יחידה שימושית למדידת עומק מים

דוגמאות חיות מהחיי יום יום ליחידות אורך

לצורך המחשה והבנה טובה יותר של יחידות האורך השונות, ניתן להשתמש בדוגמאות חיות ומוחשיות מהסביבה הקרובה. לדוגמה, רוחב ממוצע של שערת ראש הוא כ-80 מיקרומטר, עובי דף נייר ממוצע הוא כ-100 מיקרומטר, ואורך דף A4 הוא 297 מילימטרים. ציפורן של אדם בוגר ממוצע היא כסנטימטר אחד ברוחבה. מרחק של מטר אחד הוא בערך צעד וחצי של אדם ממוצע. קילומטר אחד שקול למרחק של כ-12 מגרשי כדורגל.  

כדי להמחיש מרחקים גדולים יותר, הדרך מביתך לעבודה יכולה להיות כ-15 ק"מ באורכה. מרחק של 75 ק"מ יכול להתאים למרחק בין ירושלים להרצליה. 3,561 קילומטרים הוא המרחק בערך בין תל אביב לברלין בקו אווירי ישיר.

דוגמאות אלו יכולות לסייע בהמחשה חזותית של יחידות האורך השונות ולהקל על הבנתן. חיבור המושגים התאורטיים לחיי היומיום יכול לתרום להפנמת הנושא ולזכירה טובה יותר של היחידות וערכיהן. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אמה, ירד, מטר, מיל, פוט, רגל
פתרון 4 אותיות: אינץ', יארד, מייל
פתרון 5 אותיות: אינטש, דקמטר
פתרון 6 אותיות: דצימטר, מיקרון, ננומטר
פתרון 7 אותיות:
 
מילימטר, סנטימטר 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
שנת אור

ביטויים דומים: יחידת אורך מילון, יחידת אורך פירוש, יחידת אורך 7 אותיות, יחידת אורך תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו