רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מפחיד אותו מאוד | מפחיד אותו מאוד תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מפחיד אותו מאוד. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מפחיד אותו מאוד" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מפחיד אותו מאוד בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הגדרות ומקורות

אימה היא רגש חזק של פחד, בהלה וזוועה שאנשים חווים כתגובה לסיטואציות מאיימות או מזעזעות. סרטי אימה הם סוגה קולנועית שנועדה במכוון לעורר תחושות אימה וחרדה בצופיהם, לעיתים קרובות באמצעות עלילות העוסקות בכוחות על-טבעיים מרושעים או דמויות אנושיות מפלצתיות. ספרות אימה היא סוגת פרוזה בדיונית שמטרתה לזעזע ולהלחיץ את הקורא באמצעות תיאורים מפחידים ומחרידים. שתי הסוגות שואבות השראה ממקורות דומים, כמו אגדות עם, מיתולוגיה, אגדות עירוניות וספרים קלאסיים מהמאה ה-19.

ההיסטוריה של האימה בספרות

שורשיה של ספרות האימה נעוצים ברומנים הגותיים הפופולריים של המאה ה-18, כמו "טירת אוטרנטו" מאת הוראס וולפול. הסופרים הגותים שילבו אלמנטים של רוחות רפאים, טירות מרושעות ואווירה מסתורית לצורך הפחדת הקוראים. במאה ה-19 קמו מחברים כמו אדגר אלן פו (סופר אמריקאי) וברם סטוקר, שטבעו את הסוגה המודרנית עם יצירות מופת כמו "דרקולה" ו"הלב המסגיר". ספרים אלה הניחו את היסודות לאימה המתמקדת בדמויות על-טבעיות ארוריות כמו ערפדים ורוחות רפאים.

האימה בקולנוע

ההתפתחות של סרטי האימה החלה במחצית הראשונה של המאה ה-20, כאשר מופעי הפנטסמגוריה הפופולריים הזינו את הסיפור על מסך הקולנוע. יצירה קולנועית ראשונה ומשפיעה הייתה "פרנקנשטיין" מ-1931, בהשראת הרומן הגותי הקלאסי. בהמשך הופקו סרטים רבים שנשאבו מעולם האגדות והפולקלור, כמו "איש הזאב" ו"דרקולה". בשנות ה-60 וה-70 הפכו הז'אנרים של סלאשר וגור (תתי-סוגה של סרטי אימה) לפופולריים, בזכות סרטים כמו "המסור" ו"סיוט ברחוב אלם".

תתי-סוגות האימה

האימה מתחלקת לכמה תתי-סוגות עיקריות, כל אחת עם מאפיינים ייחודיים. אימה פסיכולוגית מתמקדת בחרדות אנושיות כמו פחד מהשתגעות וממחלות נפש, בעוד אימה על-טבעית עוסקת בכוחות וישויות חוץ-טבעיים. סלאשרים הם סרטים המוקדשים לתיאורי רציחות אכזריות, ואימה קוסמית עוסקת בפחדים מפני היקום העצום והאיום שמחוץ לכדור הארץ. יצירות אימה רבות משלבות יותר מתת-סוגה אחת, כמו "השינה של הרשע" שמשלב בין אימה על-טבעית לאימה פסיכולוגית.

יוצרים מפורסמים בתחום האימה

כמה מהיוצרים החשובים והמשפיעים ביותר בתחום האימה הם המחברים כמו הסופר האמריקאי סטפן קינג, קלייב ברקר וה.פ. לאבקרפט, הידוע בזכות רבי-מכר כמו "קריאתו של קת'ולהו" ו"המקדש", תרם רבות לפופולריות הז'אנר המודרני והשפיע על יוצרים רבים בתחום האימה הקוסמית. ברקר היה סופר פורה שכתב למעלה מ-30 רומנים אימה, ביניהם "משחק הארורים". מבין הבמאים הבולטים ניתן לציין את אלפרד היצ'קוק (במאי אמריקאי), וס קרייבן, ג'ון קרפנטר וסטנלי קובריק.

ז'אנר האימה בישראל

גם בישראל ניתן למצוא דוגמאות לספרות ולקולנוע בסוגת האימה, אם כי הז'אנר זכה לחשיפה מועטה יחסית. ב-2006 יצא בישראל פרויקט סרטי האימה הקצרים "הו, האימה!", בהפקתה של קרן רותם מוריה. באחד מהם כיכבה השחקנית הישראלית, לוסי דובינצ'יק. בספרות נחשבות יצירות כמו "הלב הקבור" מאת הסופר הישראלי, שמעון אדף
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
מהלך עליו אימים
ביטויים דומים: מפחיד אותו מאוד מילה נרדפת, מפחיד אותו מאוד פירוש, מפחיד אותו מאוד תשחץ, מפחיד אותו מאוד תשבץ, מפחיד אותו מאוד 13 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו