רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ממלכות צרפת | ממלכות צרפת תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ממלכות צרפת. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ממלכות צרפת" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ממלכות צרפת בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מעמדה של המלכה הצרפתית

לאורך ההיסטוריה, בניגוד למלכים רבים ששלטו כריבונים מוחלטים, מעמדן של מלכות צרפת היה שונה. על פי החוק הצרפתי, לא הותר למלכה להכתיר עצמה כשליטה בזכות עצמה. תפקידן היה לשמש כבנות זוג לשליטים הגברים ולסייע בניהול הממלכה מאחורי הקלעים, אך ללא סמכות רשמית כמלכות מכהנות.

שושלות השלטון בצרפת

צרפת נחלקה בין שושלות שלטוניות מרכזיות לאורך ההיסטוריה. השושלת הקרולינגית שלטה מהמאה ה-9 ועד למותו של לואי החמישי בשנת 987. לאחריה באה השושלת הקפטינגית, שהמשיכה לשלוט במשך כמעט ארבע מאות שנה עד לנפילתה ב-1328. משפחת ולואה ירשה את השלטון ועמדה בראש צרפת במשך כמעט שלוש מאות שנה נוספות.

ירושה זכרית בלבד

השורש לאי-היכולת של נשים לשלוט כמלכות מכהנות בצרפת נעוץ בחוקי הירושה הצרפתיים שדרשו ירושה זכרית בלבד לכתר. במקרים נדירים, נשים יכלו לכהן כממלכות אלמנות למשך תקופות קצרות במצבי מעבר לאחר מותו של המלך הקודם. עם זאת, תפקידן היה להחזיק את הכתר באופן ארעי עד להמלכתו של היורש הזכרי הבא.

מלכות צרפת הבולטות

למרות חוסר הכוח הרשמי שלהן, מלכות צרפת רבות השפיעו על ניהול ענייני הממלכה מאחורי הקלעים. כמה מהדוגמאות הבולטות כוללות את אלינור מאקווטיין, שריכזה כוח רב בתקופת שלטונו של לואי השביעי; קתרינה דה מדיצ'י, שהייתה דומיננטית מאוד בזמן לואי התשיעי; ומרי אנטואנט, אשתו של לואי השישה עשר שזכורה רבות מימי המהפכה הצרפתית.

נישואי תועלת בין-לאומיים

כחלק מהמאבק על כוח והשפעה במערכת היחסים הבינלאומית, נהגו המלכים הצרפתים להתחתן עם בנות ממשפחות מלוכה ובתי שושלת מרחבי אירופה. נישואים אלה נועדו ליצור ברית בין-לאומית וליצור קשרים דינסטיים חזקים. הדבר הקנה למלכות השפעה משמעותית על מדיניות החוץ והבטיח את מעמדן הבכיר.  

המקרה הייחודי של איחוד ממלכות

בין השנים 1285 ל-1328, ממלכות צרפת ונאוורה (כיום חבל ארץ בצפון צרפת) אוחדו תחת שלטון אותם מלכים. כתוצאה מכך, כלותיהם של פיליפ הרביעי, לואי העשירי, פיליפ החמישי ושארל הרביעי כיהנו באופן ייחודי כמלכות שתי הממלכות המאוחדות במקביל.

השפעתן התרבותית והפוליטית

גם כשלא החזיקו בסמכות רשמית, מלכות צרפת רבות השפיעו על מהלכים פוליטיים ותרבותיים בממלכה. הן קידמו אמנויות כמו ספרות, אדריכלות ואמנות, נטלו חלק פעיל בדיפלומטיה, והשפיעו לא אחת על החלטות המלך בשל קרבתן אליו. היכולת לרכוש השכלה והשכלה בקרב מלכות רבות אפשרה להן לפתח כישורים אלה.

לסיכום

מוסד מלכות צרפת השאיר חותם בל-יימחה על ההיסטוריה והתרבות של המדינה. למרות שלא זכו בתואר הרשמי של מלכות שליטות, נשותיהם של המלכים הצרפתים השפיעו פעמים רבות על מהלכים מרכזיים בממלכה בדרכים שונות ומגוונות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: אן 
פתרון 3 אותיות: אנה, ז'אן, מרי   
פתרון 4 אותיות: קלוד
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: 
אלאנור, לואיזה, מרגריט
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה: לשצ'ינסקה
פתרון של שתי מילים ומעלה: לואיז דה לורן,
 מארי אנטואנט (מריה אנטוניה יוזפה יוהאנה), מריה ג'וספינה לואיזה, מריה דה מדיצ'י, מריה לשצ'ינסקה, מריה תרסה, מרי טיודור, קטרינה דה מדיצ'י
ביטויים דומים: ממלכות צרפת פירוש, ממלכות צרפת תשבץ, ממלכות צרפת תשחץ, ממלכות צרפת מילה נרדפת, ממלכות צרפת 10 אותיות, ממלכי צרפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו