רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמות המפקד של "חסמבה" | דמות המפקד של חסמבה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמות המפקד של "חסמבה". בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמות המפקד של חסמבה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמות המפקד של חסמבה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הסדרה הישראלית שנחרתה בזיכרון

משנת 1949 ועד 1994, סדרת הספרים "חסמבה" היוותה חלק בלתי נפרד מילדותם של דורות של ילדים בישראל. יגאל מוסינזון, הסופר שחלם להפיח חיים בספרי הרפתקאות ישראליים מקוריים, הצליח ליצור סדרה שתאוות ההרפתקאות שלה נחרתה בזיכרון הקולקטיבי.

עלילות הצלחה והתרגשות

עלילות הספרים מספרות על חבורת ילדים תל-אביבים שהתאספה בתקופת המנדט הבריטי כדי לסייע לפעולות ההגנה וההעפלה. בראשותו של ירון זהבי, החבורה היוותה כוח נלחם נגד אויבי היישוב והמדינה הצעירה - מאנשי הבולשת הבריטית ועד לפושעים בינלאומיים מתוחכמים. התמהיל של עלילות מותחות, גיבורים אמיצים ורשעים רבי כוחות, היה מנת חלקם של הקוראים הצעירים.

דמויות שנחרטו בלב

חסמבה הציגה דמויות מרתקות שלא נשכחו עד היום. מחבורת הילדים הראשונה בראשות ירון זהבי, דרך קבוצת הנבלים המתוחכמים - אנשי "יאז'ז" בראשותו של אלימלך זורקין (דמות בחסמבה), ועד לדמויות המבוגרות שסייעו כמו הומר אוברין והבלשית הנודניקית מנוחה צרבינסקי (עוד דמות מ"חסמבה"). הדמויות היו מגוונות ומרתקות, וכל קורא יכול היה למצוא דמות להזדהות איתה.  

מסע טכנולוגי מפתיע 

אחד המרכיבים הייחודיים בסדרה היה התפתחות הטכנולוגיה במהלך הספרים. בעוד שבתחילה החסמבאים נלחמו באמצעים פשוטים, במהלך השנים החלו להופיע המצאות מדהימות כמו הרובוט זגלובה, רובי לייזר ומכשירים למיניהם. הדבר העניק ממד של מדע בדיוני לעלילות והפך את החוויה הקוראית למרתקת ובלתי צפויה.  

תופעת תרבות כוללת  

חסמבה הייתה הרבה מעבר לסדרת ספרים. היא הפכה לתופעת תרבות שכללה עיבודים לבמה ולקולנוע, סיורי תיירות בעקבות האתרים ממנה, והייתה משפיעה על דורות של קוראים. הסדרה הדגישה ערכים חשובים כמו רעות, אחווה, ערכי ציונות והגנה על המולדת. ירון זהבי והחברים שלו הפכו לסמל למעשי הגבורה והנאמנות שישראל נזקקה להם.

מיליון עותקים ומעלה

הצלחת חסמבה באה לידי ביטוי גם במכירות המרשימות שלה. כבר בשנת 2003, כעשור לאחר מותו של מוסינזון, הוערך כי הסדרה מכרה יותר ממיליון עותקים - נתון עצום לספרות ילדים עברית. מכירות אלה מעידות על האהבה הרבה שרחשו הילדים לסדרה המקורית והמרתקת הזו.  

הגיבורים חיים לתמיד

למרות שנים רבות שחלפו, חסמבה נותרה רלוונטית ואהובה. גיבוריה המגוונים ממשיכים לחיות בלבם של דורות חדשים של קוראים, והם גם ממשיכים לשמש השראה לעיבודים חדשים. בין אם בספרים או בתוכניות טלוויזיה מצליחות כמו "חסמבה דור 3", ירון זהבי וחבריו ממשיכים להנחיל את ערכי הרעות והגבורה. חסמבה היא סדרה שנחרטה בזיכרון התרבותי הישראלי לתמיד. 

השפעה וביקורת

ספרי חסמבה זכו להצלחה גדולה בקרב קהל היעד שלהם - ילדים שהיו כגיבורי חסמבה על סף ההתבגרות. הספרים היו בעלי השפעה רבה על דורות של ילדים בישראל. הם ייצגו את התקופה בה נכתבו ואת האידאולוגיה הציונית השלטת, הן בעלילה, הן בעיצוב הדמויות ובבחירת השמות. עם זאת, הספרים גם ספגו ביקורת על הצגת סטראוטיפים שליליים של ערבים כטיפשים ומרושעים. חרף הביקורת, סדרת הספרים נתפסת כיום בעיקר בנוסטלגיה והונצחה אף בבול של דואר ישראל בשנת 2009.

פרודיות על חסמבה

הפופולריות הרבה של סדרת הספרים הובילה ליצירת פרודיות רבות עליה במדיות שונות. בטלוויזיה הופיעו פרודיות על חסמבה בתוכניות כמו "זהו זה!", "ארץ נהדרת" ו"שינויים בלוח השידורים". בקומיקס נכתבה סדרה בשם "חסמבא"ה במערות האף". בספרות יצאה לאור היצירה "לא תשווה" של שפרה האפרתי, המציגה את גיבורי חסמבה כקשישים כושלים. פרודיות אלו מעידות על מעמדה התרבותי של הסדרה ועל חדירתה לתודעה הציבורית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
ירון זהבי
ביטויים דומים: דמות המפקד של חסמבה 4 אותיות, דמות המפקד של חסמבה תשחץ, דמות המפקד של חסמבה פירוש, דמות המפקד של חסמבה תשבץ, דמות המפקד של חסמבה מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו