רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


צ'יפס | צ'יפס תשחץ | צ'יפס מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה צ'יפס. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "צ'יפס" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה צ'יפס בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.  

צי'פס - מאכל בינלאומי אהוב, היסטוריה, הכנה, בריאות ועוד

טוגנים, שמכונים גם צ'יפס, הם מאכל פופולרי ובינלאומי המוכר ואהוב על מיליוני אנשים ברחבי העולם. השורשים ההיסטוריים של המאכל נתונים במחלוקת, כאשר צרפת, בלגיה וספרד כל אחת טוענת לזכות ההמצאה המקורית. המקור המודרני של השם טוגנים  נוצר על ידי יצחק אבינרי, אשר השתמש במונח "טוגן" בשנות ה-70 להבדיל מהמונח הרווח "צ'יפס". במדריך זה נסקור את היסטוריית הטוגנים, נתאר את תהליך ההכנה שלהם, נדון בהיבטי הבריאות והתזונה, ונציג וריאציות והצעות מעניינות מרחבי העולם.

היסטוריית הטוגנים - צרפת ? בלגיה ? או היהודים בליטאים ?

היהודים הליטאים

ליהודים הליטאים מיוחסת תרומה משמעותית להיסטוריה של המאכל המוכר כיום כ"טוגנים" או "צ'יפס". טוענים שמקור הטוגנים הוא במאכל יהודי-ליטאי בשם "הרינג אנד קרטופלן", שכלל פיסות דג מעושן עם תפוחי אדמה. לטענתם, יהודים ליטאים שהיגרו לבריטניה במאה ה-17 החלו לטגן את הדגים ואת תפוחי האדמה כדי לשמר את טריותם לאורך זמן. כתוצאה מכך, נולד "הפיש אנד צ'יפס" האנגלי המפורסם

צרפת

למרות התרומה המשמעותית של היהודים הליטאים להתפתחות המאכל, מדינות אחרות מעוניינות לייחס לעצמן את הזכות להמצאה המקורית של הטוגנים. אמריקאים רבים סבורים שהטוגנים הגיעו מצרפת, כיוון שבשנת 1802 נשיא ארצות הברית דאז, תומאס ג'פרסון, הגיש בארוחת ערב בבית הלבן "תפוחי אדמה מטוגנים בסגנון צרפתי". ייתכן שהמתכון הגיע מהשף הצרפתי של ג'פרסון, אונורה ז'וליאן. עם זאת, ייתכן שהשם "תפוחי אדמה מטוגנים צרפתיים" פשוט הפך לשם נרדף לכל סוג של תפוחי אדמה מטוגנים, בלי קשר למקורם.

בלגיה

בלגיה היא עוד מדינה המעוניינת להוכיח את זכותה להמצאת המאכל המסורתי המוכר כ"צ'יפס" או "טוגנים". היסטוריון בלגי ידוע בשם ז'ו ז'ראר טוען שיש לו הוכחות לכך שמתכון זה לתפוחי אדמה מטוגנים היה בשימוש כבר בשנת 1680 באזור עמק הנהר מז בבלגיה. לטענתו, יושביו העניים של האזור נהגו לאכול דגים קטנים מטוגנים, אך כאשר הנהר קפא, לא יכלו לדוג, ולכן החליפו את הדגים בתפוחי אדמה מטוגנים

הכנת טוגנים

תהליך ההכנה המסורתי של טוגנים כולל קילוף ושטיפת תפוחי אדמה, חיתוכם לפרוסות דקות, והטיגון בשמן עמוק בטמפרטורה גבוהה עד שהם מזהיבים ונעשים פריכים. לאחר מכן יש לתבל במלח או תיבולים אחרים. קיימות גם וריאציות בהכנה, כגון אפייה במקום טיגון, שימוש בשומן סוסים או אפילו התפשטות השיטה המודרנית של יציקת תפוחי אדמה מעובדים ומגולגלים מראש במטבחים תעשייתיים.

בריאות ותזונה

מבחינה תזונתית, טוגנים מכילים כמות גבוהה של שומן וקלוריות, וצריכתם בכמויות גדולות עלולה להיות מזיקה לבריאות. מחקרים קישרו את צריכת טוגנים לסיכון מוגבר לסרטן, בעיקר בשל החשיפה לאקרילאמיד - חומר כימי המופק בתהליך הטיגון. עם זאת, ניתן להכין טוגנים בריאים יותר על-ידי שימוש בשמנים איכותיים, טמפרטורת טיגון מתאימה וזמן טיגון מקוצר.

וריאציות וטיפים

בעוד הטוגנים הקלאסיים הם פרוסות תפוחי אדמה מטוגנות, קיימות וריאציות רבות לטוגנים ברחבי העולם. בבלגיה למשל מוכרים "פוטין" - טוגנים המוגשים עם רוטב גבינה וקציצות בשר, בקנדה יש "פוטטו" - טוגנים עם רוטבים ותוספות שונות, ובישראל מוכר ה"פוטטו הישראלי" עם עשבי תיבול ותבלינים. כדי להכין טוגנים פריכים וטעימים מומלץ להשרות את תפוחי האדמה במים קרים לפני הטיגון, להשתמש בתיבול יצירתי ולהגיש עם רטבים שונים.

לסיכום

טוגנים, המכונים גם צ'יפס, הם מאכל בינלאומי אהוב ופופולרי ברחבי העולם. מקור השם מיוחס לבלשן והלשונאי יצחק אבינרי , אשר טבע את המונח "טוגן" בשנות ה-70. תהליך ההכנה המסורתי כולל קילוף, חיתוך ומיגון בשמן עמוק, אך קיימות גם וריאציות באפייה ושימוש בשומני בעלי חיים. על אף ערכם התרבותי והעולמי, טוגנים עלולים להיות בלתי בריאים עקב כמויות השומן והקלוריות הגבוהות, וחשיפה לחומרים כימיים מסרטנים. אולם ניתן להכינם בצורה בריאה יותר על-ידי התייחסות לטמפרטורה, זמן הטיגון והבחירה בשמנים איכותיים. הטוגן הוא חלק בלתי נפרד מתרבות המזון הפופולרית ברחבי העולם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות: טוגנים
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: צ'יפס פירוש, צ'יפס תשבץ, צ'יפס מילון, מה זה צ'יפס?, צ'יפס מילה נרדפת, צ'יפס 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו