רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ספינת מעפילים | ספינת מעפילים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ספינת מעפילים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אוניית מעפילים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ספינת מעפילים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ההעפלה: אוניות המעפילים - סיפורו של מאבק הירואי

ההעפלה, המכונה גם "עלייה בלתי-לגאלית" ו"עלייה ב'", הייתה פרק מרכזי במאבקו של העם היהודי לשוב למולדתו ההיסטורית. בתקופת המנדט הבריטי, מ-1934 ועד הקמת מדינת ישראל ב-1948, התמודדו היהודים עם הגבלות חמורות על העלייה לארץ. ההעפלה, תנועה מאורגנת של כניסה בלתי חוקית לארץ ישראל בדרכי הים, היבשה ואף האוויר, היוותה מענה נואש לצורך הדחוף להציל יהודים ולממש את חזון הציונות. ניתן לחלק את תנועת ההעפלה לשלוש תקופות עיקריות: 1934–1939, שנים של התחלה והתארגנות ראשונית; 1939–1945, תקופת מלחמת העולם השנייה, שבה הפכה ההעפלה למבצע הצלה של ממש; ו-1945–1948, שנים של התעצמות המאבק וההתנגשות עם השלטון הבריטי. סיפורן של אוניות המעפילים הוא סיפור של גבורה, נחישות והקרבה, סיפור ששינה את פני ההיסטוריה היהודית.

אוניות המעפילים הראשונות – ניצני המאבק

בשנות ה-30, עם עליית הנאצים לשלטון בגרמניה והתגברות האנטישמיות באירופה, גבר הצורך הדחוף לעלייה לארץ ישראל. אך הבריטים, ששלטו בארץ במסגרת המנדט, הגבירו את ההגבלות על העלייה. הצורך הדחוף והמצוקה הולידו את רעיון אוניות המעפילים. האונייה "ולוס", שאורגנה על ידי תנועת הקיבוץ המאוחד בשיתוף עם "ההגנה", נחשבת לראשונה מבין אוניות המעפילים. ביולי 1934 היא הצליחה להוריד בחשאי 350 מעפילים בחופי כפר ויתקין ותל אביב. באותה שנה, גם התנועה הרוויזיוניסטית החלה לארגן העפלה במסגרת "עליית אף על פי". אוניית "אוניון" הביאה 117 מעפילים לחופי תל אביב, אך חלק מנוסעיה נתפסו על ידי הבריטים. אוניות "ולוס" ו"אוניון" סימנו את תחילתו של מאבק עיקש וארוך.

ההעפלה כמבצע הצלה – מלחמת העולם השנייה

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ב-1939, הפכה ההעפלה ממאבק לעצמאות למבצע הצלה של יהודי אירופה. אוניות מעפילים המשיכו להגיע לחופי הארץ, אך הקשיים התגברו. סכנת צוללות ומוקשים בים, קשיי תקשורת ומחסור במשאבים הקשו על ארגון ההעפלה. אסונות כמו טביעת "סטרומה" ב-1942, שבה נספו 769 מעפילים, המחישו את הסכנות והמחיר הכבד. "לא בחסדכם ניתנה לנו הארץ", כתב ברל כצנלסון, "אנו מבקשים את העיקר: יהודים בארץ". דברים אלו היטיבו לבטא את נחישותו של היישוב להמשיך בהעפלה, למרות הקשיים והסכנות.

ההעפלה לאחר המלחמה – גל העלייה גובר

לאחר מלחמת העולם השנייה, התעצמה ההעפלה עוד יותר. ניצולי השואה, שנמלטו מאירופה החרבה, שאפו להגיע לארץ ישראל ולבנות בה את חייהם. תנועת הבריחה, שאורגנה על ידי "ההגנה", סייעה ליהודים להימלט ממזרח אירופה למערב אירופה, ומשם לארץ ישראל. ספינות מעפילים כמו "אנצו סירני" ו"כנסת ישראל" הביאו אלפי מעפילים לחופי הארץ. אך הבריטים, שדבקו במדיניות הספר הלבן, המשיכו להגביל את העלייה. המעפילים התמודדו עם תנאי מחיה קשים באוניות הצפופות והדלות, אך נחישותם להגיע לארץ לא פסקה.

המאבק הבריטי בהעפלה – יד קשה והתנגדות

הבריטים נקטו ביד קשה כדי לעצור את ההעפלה. הם הפעילו מודיעין יעיל כדי לאתר את אוניות המעפילים, הטילו סגר ימי על חופי הארץ, וגירשו את המעפילים שנתפסו למחנות מעצר בקפריסין. פרשת "לה ספציה" ב-1946, שבה מעפילים שהו שבועות על אונייה בנמל איטלקי תוך שביתת רעב, המחישה את נחישותם של המעפילים ואת הלחץ הבינלאומי שהופעל על בריטניה. פרשת "אקסודוס" ב-1947, שבה מעפילי האונייה גורשו חזרה לגרמניה לאחר מאבק עיקש, עוררה סערה עולמית והביאה לביקורת קשה על מדיניות בריטניה. ההתנגדות הבריטית להעפלה רק חיזקה את נחישותו של היישוב להיאבק למען עלייה חופשית.

מורשת ההעפלה – זיכרון חי

ההעפלה הותירה חותם עמוק על התרבות והמורשת הישראלית. סיפור גבורתם של המעפילים, שסיכנו את חייהם כדי להגיע לארץ ישראל, הונצח בספרים, שירים, סרטים, מוזיאונים ואנדרטאות. שירים כמו "נאום תשובה לרב חובל איטלקי" של נתן אלתרמן ו"שושנה שושנה" של חיים חפר הפכו לחלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. מוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה ומחנה המעצר המשוחזר בעתלית משמרים את זיכרון ההעפלה ומספרים את סיפורה לדורות הבאים. ההעפלה ממשיכה להוות מקור השראה לערכים כמו גבורה, נחישות, ציונות וסולידריות. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אלי, נתן 
פתרון 4 אותיות: אגוז, ג'יפו, דורה, דלין, דלפה, ולוס, יגור, כוכב, ליזל, לילי, לנגב, סנדו, עליה, פלמ"ח, פנצ'ו, קזבק, רפיח
פתרון 5 אותיות: אטרטו, אסימי, אסתיר, ביריה, גאולה, דראגא, הילדה, טורוס, יחיעם, לטרון, מולדת, מילוס, נחשון, סקריה, קדימה
פתרון 6 אותיות: אוניון, בולבול, ההעפלה, התקווה, טאורוס, מורינה, מטרואה, מפקורה, סטרומה, סלבדור, פאריטה, פסיפיק
פתרון 7 אותיות: אטלנטיק, אקסודוס, גבריאלה, הפורצים, לניצחון, פאסיפיק, פוסידון, קולורדו, פרוסולה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: ארטימיזה, לקוממיות
פתרון של שתי מילים ומעלה: אגיה זוני, אח"י אילת, אח"י הגנה, אח"י וג'ווד, אליהו גולומב, אנצו סרני, אף-על-פי-כן, ארבע חירויות, בונים ולוחמים, בן הכט, ברכה פולד, ברל כצנלסון, דב הוז, האומות המאוחדות, החייל העברי, המעפיל האלמוני, הנרייטה סאלד, חביבה רייק, חיים ארלוזורוב, חנה סנש, טייגר היל, טירת צבי, י"ד חללי גשר הזיו, יהודה הלוי, ירושלים הנצורה, כ"ג יורדי הסירה, כ"ט בנובמבר, כנסת ישראל, כתריאל יפה, לא תפחידונו, ל"ה גיבורי גוש עציון, מבצע מבוכה, מדינת היהודים, מדינת ישראל, מורדי הגטאות, מקס נורדאו, משמר העמק, נעמי יוליה, עמירם שוחט, קיבוץ גלויות, קרב עמק איילון, שאר ישוב, שבתאי לוז'ינסקי, שיבת ציון, תיאודור הרצל, תל חי
ביטויים דומים: ספינת מעפילים מילון, ספינת מעפילים תשבץ, ספינת מעפילים תשחץ, ספינת מעפילים 9 אותיות, ספינת מעפילים מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו