רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אניית מעפילים בעבר | אוניית מעפילים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם, קבלנו את ההגדרה אוניית מעפילים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אניית מעפילים בעבר" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס ומוסף 7 ימים. 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אניית מעפילים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אוניית מעפילים הייתה ספינה ששימשה להברחת יהודים לארץ ישראל באופן בלתי חוקי, ללא אישור של שלטונות המנדט הבריטי. תנועת ההעפלה החלה בשנת 1934, בעקבות החמרת מצבם של יהודי אירופה וההגבלות שהטילו הבריטים על העלייה לארץ.

העלייה עד 1934

לפני שנת 1934 היו יהודים שעלו לארץ ישראל באופן בלתי חוקי, אך באופן מצומצם ובאופן בלתי מאורגן. הם עשו זאת בדרכים שונות, כגון חציית הגבול ממדינות שכנות, נישואים פיקטיביים, שימוש ברישיונות מזויפים ועוד.

עלייה מ-1934 עד 1939

בשנים 1934-1939 החלה ההעפלה המאורגנת בעקבות החמרת מצבם של יהודי אירופה, ובפרט בגרמניה בעקבות עליית הנאצים לשלטון ובגלל שהבריטים הגבילו את מספר רישיונות העלייה. בתקופה זו ההעפלה הייתה מצומצמת. הבריטים ניסו למנוע את ההעפלה, אך לא הצליחו לעצור אותה לחלוטין. בתקופה זו הגיעו לארץ ישראל כ-21,000 עולים.

עלייה בזמן מלחמת העולם השנייה

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה הפכה ההעפלה למבצע הצלה. יהודים רבים ניסו להימלט מהנאצים, והעלייה לארץ ישראל הייתה הדרך היחידה עבורם.

בתחילת המלחמה הגיעה לארץ ישראל כמות גדולה של מעפילים, אך לאחר מכן הצטמצמה ההעפלה עקב קשיים שונים שהציבה המלחמה, וכן עקב האיסור של הבריטים על כניסת ספינות מעפילים לנמלים שלהם.

עלייה לאחר מלחמת העולם השנייה

לאחר מלחמת העולם השנייה הגיעה לארץ ישראל כמות גדולה של ניצולי שואה. הבריטים המשיכו לאסור על העלייה החוקית, והעלייה הבלתי חוקית התחדשה.

בתקופה זו הגיעו לארץ ישראל כ-84,000 מעפילים בלתי חוקיים, מהם כ-70,000 באוניות בפיקוד ימאי הפלי"ם. הבריטים תפסו את רובם המוחלט של המעפילים, אך חלקם הצליחו להיכנס על חשבון חשבון הסרטיפיקטים שהוקצו והשתקעו בארץ ישראל.

לסיכום

תנועת ההעפלה הייתה חלק חשוב בהקמת מדינת ישראל. היא אפשרה ליהודים מכל רחבי העולם להגיע לארץ ישראל, למרות ההגבלות שהטילו הבריטים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אלי, נתן 
פתרון 4 אותיות: אגוז, ג'יפו, דורה, דלין, דלפה, ולוס, יגור, כוכב, ליזל, לילי, לנגב, סנדו, עליה, פלמ"ח, פנצ'ו, קזבק, רפיח
פתרון 5 אותיות: אטרטו, אסימי, אסתיר, ביריה, גאולה, דראגא, הילדה, טורוס, יחיעם, לטרון, מולדת, מילוס, נחשון, סקריה, קדימה
פתרון 6 אותיות: אוניון, בולבול, ההעפלה, התקווה, טאורוס, מורינה, מטרואה, מפקורה, סטרומה, סלבדור, פאריטה, פסיפיק
פתרון 7 אותיות: אטלנטיק, אקסודוס, גבריאלה, הפורצים, לניצחון, פאסיפיק, פוסידון, קולורדו, פרוסולה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: ארטימיזה, לקוממיות
פתרון של שתי מילים ומעלה: אגיה זוני, אח"י אילת, אח"י הגנה, אח"י וג'ווד, אליהו גולומב, אנצו סרני, אף-על-פי-כן, ארבע חירויות, בונים ולוחמים, בן הכט, ברכה פולד, ברל כצנלסון, דב הוז, האומות המאוחדות, החייל העברי, המעפיל האלמוני, הנרייטה סאלד, חביבה רייק, חיים ארלוזורוב, חנה סנש, טייגר היל, טירת צבי, י"ד חללי גשר הזיו, יהודה הלוי, ירושלים הנצורה, כ"ג יורדי הסירה, כ"ט בנובמבר, כנסת ישראל, כתריאל יפה, לא תפחידונו, ל"ה גיבורי גוש עציון, מבצע מבוכה, מדינת היהודים, מדינת ישראל, מורדי הגטאות, מקס נורדאו, משמר העמק, נעמי יוליה, קיבוץ גלויות, קרב עמק איילון, שאר ישוב, שבתאי לוז'ינסקי, שיבת ציון, תיאודור הרצל, תל חי
ביטויים דומים: אניית מעפילים בעבר מילון, אניית מעפילים פירוש, אניית מעפילים תשחץ, אניית מעפילים בעבר 8 אותיות, אניית מעפילים תשבץ, אוניית מעפילים שנבנתה בשנת 1941
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו