רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אי לגאלי | אי לגלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אי לגלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אי לגאלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אי לגאלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

דילמות מוסריות של "אילגליות"

החוק והמוסר אינם תמיד הולכים יד ביד. פעמים רבות, פעולות שנחשבות "אילגליות" או בלתי-חוקיות עפ"י החוק, עשויות להיתפס כמוסריות ומוצדקות בעיני הציבור. זוהי דילמה מורכבת המציבה שאלות קשות: האם חוקים הם בהכרח צודקים וראויים? מתי מוצדק לחרוג מהחוק בשם ערכים מוסריים גבוהים יותר?

"אילגליות לתועלת החברה?"

מקרים מסוימים, פעילויות שנחשבות אילגליות או בלתי-חוקיות על פי החוק הרשמי, אף עשויות להיתפס כמועילות ורצויות עבור החברה כולה או חלקים ממנה. דוגמה בולטת לכך היא פעילות של ארגוני זכויות אדם במדינות רודניות, הנאבקים באופן בלתי-חוקי כנגד משטרים גזעניים, דיכוי מיעוטים והפרת זכויות יסוד. במקרים קיצוניים אלה, ניתן לטעון כי ה"אילגליות" של הפעילות היא לא רק לגיטימית, אלא אף רצויה ומבורכת מבחינה מוסרית וערכית, משום שהיא נועדה לתקן עוולות חמורות ולהגן על זכויות בסיסיות של בני אדם.

סכנות בהכשרת ה"אילגליות"

מצד שני, הכשרה מוחלטת וגורפת של כל התנהגות ופעולה שנחשבות "אילגליות" על פי החוק, עלולה להוביל במהרה למצב של משבר חברתי עמוק ולפגיעה אנושה בסדר הציבורי והחוקי. כאשר הציבור מתחיל לראות את החוקים כבלתי רלוונטיים, שרירותיים או בלתי מוסריים, ומתחיל להתעלם מהם באופן גורף וסיסטמתי - דרדור הסדר החברתי הבסיסי, תחושת הביטחון האישי והאמון במוסדות החברתיים והמשפטיים עלולים להיפגע באופן קשה ביותר.

דוגמאות קיצוניות לתרחיש קטסטרופלי כזה הן חברות המצויות במצב של אנרכיה כמעט מוחלטת, שם רמות הפשיעה החמורה, האלימות והעבריינות הן גבוהות למדי - והכל בשל חוסר כבוד בסיסי של הציבור כלפי החוק והרשויות האמונות על אכיפתו. במקרים קיצוניים אלה, התוצאה הסופית של "הכשרת האילגליות" עלולה להיות פירוק מוחלט של המרקם החברתי וכללי המשחק הבסיסיים לחיים בחברה מודרנית.

לכן, חשוב להיזהר משאיפה להפקרת המושג "אילגלי" ולהכשרת כל התנהגות בלתי-חוקית. צעד כזה עלול במהירות להוביל את החברה למצב של חוסר סדר מוחלט, אנרכיה ופגיעה חמורה בזכויות הבסיסיות של האזרחים. מערכת חוקים וכללי משחק ברורים הם הבסיס להתקיימותה של חברה תקינה ומסודרת.

"אילגליות" במבחן התרבות

חשוב לזכור כי הגדרת המונח "אילגלי" והדרך בה הוא מיושם על ידי החברה, משתנות באופן ניכר בין תרבויות שונות ברחבי העולם. פעילות שנחשבת בלתי-חוקית ואסורה באחת החברות, עשויה להיות מקובלת, לגיטימית ואף מעוגנת בחוק בחברה אחרת. כך למשל, שימוש בסמים קלים לצרכים רפואיים או פנאי הוא אילגלי במדינות רבות, אך חוקי ומקובל באופן רשמי בארצות כמו הולנד או קנדה. הפערים התרבותיים מראים כי המונח "אילגלי" אינו מוחלט, וכי יש להתייחס אליו בזהירות ובהקשר הנכון.

כאשר הגבול בין "אילגלי" ל"לגיטימי" מיטשטש

במקרים רבים, ההכרעה בשאלה האם פעולה היא "אילגלית" או לגיטימית נעשית על בסיס פרשנות וכוונות של הגורמים המעורבים. היכן מסתיימת החוקיות ומתחילה העבירה? קושי זה בהגדרות ממחיש את המורכבות שבמונח "אילגלי" ואת הצורך להתייחס אליו בגמישות ובהקשר הנכון. 

הדילמה האנושית של ה"אילגליות"

בסופו של דבר, המונח "אילגלי" טומן בחובו דילמה עמוקה יותר הנוגעת לאופן בו החברה האנושית מגדירה את מושגי החוק והמשפט. האם אלה הם כלים ניטרליים ואובייקטיביים המיועדים לאכוף סדר ומוסר, או שמא הם משקפים את האינטרסים והערכים המשתנים של קבוצות שליטה מסוימות בחברה?

לא פעם, מה שנחשב "אילגלי" על ידי הממסד השליט עשוי להיתפס כמוצדק ומוסרי בעיני קבוצות מודרות או מוחלשות. דילמות אלו מראות כי המונח המשפטי הפשוט לכאורה "אילגלי" טומן בחובו מורכבות עמוקה, והוא משקף את הפערים המתמידים בין חוק למוסר, בין הסדר החברתי לבין הצדק עבור כל אחד מבני האדם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
פתרון שתי מילים ומעלה: 
בלתי חוקי
ביטויים דומים: אי לגלי מילון, אי לגאלי פירוש, אי לגאלי מילה נרדפת, אי לגאלי 8 אותיות, אי לגלי תשחץ, "אילגלי"
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו