רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


משורר וסופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות | משורר וסופר עברי, ממקימי מוזיאון בית התפוצות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "משורר וסופר עברי, ממקימי מוזיאון בית התפוצות " יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה משורר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אבא קובנר: שם נרדף לגבורה יהודית בלתי מתפשרת

אבא קובנר, משורר, פרטיזן, מנהיג מחתרת ומייסד תנועות ציוניות, היה דמות מופתית בגדולתו וטרגיית חייו. סיפורו הוא סיפור של גבורה יהודית עיקשת, התמודדות נוקבת עם זוועות השואה, וחיפוש אחר משמעות ותקווה בעולם שבור.

ילדות ונעורים בצל המלחמה

אבא קובנר נולד בשנת 1918 בסבסטופול, רוסיה (כיום אוקראינה). ילדותו עברה עליו בצל מלחמת העולם הראשונה והמהפכה הרוסית. בגיל צעיר עבר עם משפחתו לווילנה, שם גדל והתחנך. כבר בנעוריו היה פעיל בתנועות נוער ציוניות, שם ספג ערכים של ציונות, סוציאליזם וחברות.

מנהיג מחתרת בגטו וילנה

עם כיבוש וילנה על ידי הנאצים בשנת 1941, נקלע קובנר למציאות איומה. אלפי יהודים נרצחו ברחובות העיר, והנותרים נדחקו לגטו צפוף ורעב. קובנר, שהיה אז בן 23 בלבד, הפך לאחד ממנהיגי המחתרת בגטו. הוא הקים את ארגון "פ.פ.א.ו" (הארגון הפרטיזני המאוחד), ופעל בנחישות וביצירתיות לחימוש יהודים, להכשרתם כלוחמים ולמציאת מקומות מסתור.

"אל נלך כצאן לטבח": קריאת תגר יהודית

רגע מכונן בחייו של קובנר היה כאשר הבין את ממדי תוכנית ההשמדה הנאצית. בתגובה, כתב את הכרוז המפורסם "אל נלך כצאן לטבח", בו קרא ליהודים להתנגדות חמושה. קובנר ראה בהתנגדות לא רק דרך להציל חיים, אלא גם דרך לשמור על כבודם וזכותם לחיים של יהודים.

הבריחה, הנקמה והקמת המדינה

לאחר חיסול גטו וילנה, פעל קובנר להבריח יהודים ליערות, שם הצטרפו לפרטיזנים. הוא לחם בנאצים לצד לוחמים סובייטים, ופיקד על גדוד "הנוקם", שהוקם כדי לנקום בנאצים על פשעי השואה. לאחר המלחמה, היה קובנר ממייסדי תנועת "הבריחה", שפעלה להצלת יהודים מאירופה ולעלייתם לארץ ישראל.

משורר, סופר ומייסד בית התפוצות

קובנר לא היה רק לוחם, אלא גם משורר וסופר מוערך. שיריו, שפורסמו תחת שם העט "אורי", ביטאו את כאב השואה, זעם ההתנגדות ותקוות הציונות. הוא היה ממייסדי בית התפוצות בתל אביב, ותרם רבות להנצחת זיכרון השואה ולקידום התרבות היהודית.

מורשת מורכבת: בין נקמה לתקווה

דמותו של אבא קובנר היא מורכבת וסותרת. מצד אחד, הוא היה גיבור שפעל ללא מורא כנגד האויב הנאצי. מצד שני, הוא תכנן תוכנית נקמה שנויה במחלוקת, שנועדה להרוג מיליוני גרמנים. קובנר עצמו התמודד עם רגשות אשמה לאורך חייו, אך האמין כי הנקמה הייתה הכרחית כדי להשיב את כבודם של קורבנות השואה.

סיכום: חיים של משמעות, מאבק ותקווה

אבא קובנר היה דמות יוצאת דופן בגדולתה ובמורכבותה. סיפור חייו משקף את זוועות השואה, את עוצמת הרצון היהודי לחיות ואת המאבק הבלתי מתפשר לחופש ולצדק. מורשתו ממשיכה לה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: קובנר (
משורר וסופר עברי)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
 אבא קובנר
ביטויים דומים: משורר וסופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות מילון, משורר וסופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות 8 אותיות, משורר וסופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות תשחץ, משורר וסופר עברי בעבר, ממקימי מוזיאון בית התפוצות תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו