רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


זאת אומרת, דהיינו | דהיינו, זאת אומרת תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דהיינו, זאת אומרת. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "זאת אומרת, דהיינו" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה זאת אומרת, דהיינו בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

 השפה העברית, עתיקה ומפוארת, ידועה בעושרה ובמגוון ביטוייה הצבעוניים. אחד הביטויים הנפוצים והאהובים ביותר הוא "זאת אומרת", המשמש ככלי רב עוצמה להבהרת משפטים, הרחבת רעיונות והדגשת נקודות משמעותיות. במאמר זה, ניכנס אל תוך עולם מרתק זה ונחקור את משמעותו, שימושיו וגווניו השונים של ביטוי זה, תוך פירוט מעמיק, הוספת דוגמאות רבות והעשרת הטקסט בפרטים נוספים.

הבהרת משפטים:

תפקידו הבסיסי של "זאת אומרת" הוא להבהיר משפט קודם. הוא משמש מעין גשר המאפשר לקורא לעבור בקלות רבה יותר מהרעיון המרכזי אל פירוטיו או משמעויותיו העמוקות יותר.

לדוגמה:

"אני אוהב לטייל בטבע, זאת אומרת שאני נהנה מטיולים ביערות, הרים וחופים." משפט זה אינו מספק פירוט לגבי סוגי הטיולים המועדפים על הדובר. באמצעות "זאת אומרת", אנו מקבלים תמונה ברורה יותר לגבי העדפותיו, תוך הדגשת אהבתו לטבע באופן מגוון.

"למדתי לתכנת, כלומר רכשתי ידע ויכולות בתחום פיתוח תוכנה." משפט זה מציג עובדה כללית לגבי רכישת ידע בתחום התכנות. "כלומר" מרחיב את המשפט ומספק פירוט מדויק יותר לגבי תחום הידע שנרכש.

"היא אמרה שהיא עייפה, זאת אומרת שהיא זקוקה למנוחה." משפט זה מציג אמירה כללית לגבי תחושת העייפות של הדוברת. "זאת אומרת" מרחיב את המשפט ומסביר את משמעות תחושת העייפות בהקשר של הצורך במנוחה.

הרחבת רעיונות:

"זאת אומרת" משמש גם להרחבת רעיונות ולהעמקת משמעויות. הוא מאפשר לנו לפתח רעיון קיים, להוסיף לו פרטים נוספים ולספק הקשר רחב יותר.

לדוגמה:

"החברה שמה דגש על חדשנות, זאת אומרת שהיא משקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים." משפט זה מציג טענה כללית לגבי חשיבות החדשנות בחברה. "זאת אומרת" מרחיב את הטענה ומספק דוגמה קונקרטית לגבי אופן יישומה של החדשנות בפועל.

"הוא אדם סבלני, כלומר הוא מסוגל להתמודד עם קשיים ואתגרים בצורה רגועה ומדודה." משפט זה מציג תכונה כללית של הדובר. "כלומר" מרחיב את תיאור התכונה ומספק דוגמה קונקרטית הממחישה את יכולתו להתמודד עם מצבים מאתגרים.

"היא אדם נדיב לב, זאת אומרת שהיא נוהגת לעזור לאחרים, גם אם איננה מכירה אותם." משפט זה מציג תכונה כללית של הדוברת. "זאת אומרת" מרחיב את תיאור התכונה ומספק דוגמה קונקרטית הממחישה את נדיבותה כלפי אחרים.

הדגשת נקודות משמעותיות:

זאת אומרת" משמש גם להדגשת נקודות משמעותיות ולמתן דגש מיוחד על חלק מסוים במסר.

לדוגמה:

"חשוב להקפיד על תזונה בריאה, זאת אומרת לצרוך מזון מגוון ומזין, תוך הימנעות ממזון מעובד." משפט זה מציג המלצה כללית לגבי תזונה בריאה. "זאת אומרת" מדגיש את חשיבות ההקפדה על תזונה בריאה ומבהיר את משמעותו של מושג זה באופן מפורט יותר.

"עלינו לשמור על איכות הסביבה, זאת אומרת לצמצם את צריכת המשאבים הטבעיים, למחזר פסולת ולשמור על ניקיון הסביבה." משפט זה מציג קריאה לפעולה כללית לשמירה על איכות הסביבה. "זאת אומרת" מדגיש את חשיבות נקיטת פעולות קונקרטיות לשם השגת מטרה זו ומפרט דוגמאות רלוונטיות.
ביטוי ניגוד:

לעיתים, "זאת אומרת" משמש להבעת ניגוד קל בין שני משפטים.

לדוגמה:

"אני אוהב לקרוא ספרים, זאת אומרת שאני נהנה ממגוון רחב של ז'אנרים, הן ספרות יפה והן ספרות עיון." משפט זה מציג טענה כללית לגבי אהבת הקריאה של הדובר. "זאת אומרת" מבהיר את טענה זו ומציג ניגוד קל בין שני סוגי ספרות אהובים עליו.

"היא אדם ביישן, זאת אומרת שהיא נוטה להימנע מאינטראקציה חברתית, אך היא נהנית מחברתם של אנשים קרובים." משפט זה מציג תכונה כללית של הדוברת. "זאת אומרת" מבהיר את תכונה זו ומציג ניגוד קל בין שני היבטים של אישיותה.

"הוא אדם פסימי, זאת אומרת שהוא נוטה לראות את הצד השלילי של הדברים, אך הוא תמיד שואף למצוא פתרונות." משפט זה מציג תכונה כללית של הדובר. "זאת אומרת" מבהיר את תכונה זו ומציג ניגוד קל בין שני היבטים של אופיו.
הבעת מסקנה:

"זאת אומרת" משמש גם להסקת מסקנה מתוך מידע קודם.

לדוגמה:

"היא לא עונה לטלפון כבר כמה שעות, זאת אומרת שהיא כנראה עסוקה או לא זמינה." משפט זה מציג עובדה לגבי אי מענה לטלפון. "זאת אומרת" מסיק מסקנה מתוך עובדה זו לגבי מצבה של הדוברת.

"הוא לא הגיע לפגישה, זאת אומרת שהוא כנראה נתקל בבעיה כלשהי." משפט זה מציג עובדה לגבי אי הגעה לפגישה. "זאת אומרת" מסיק מסקנה מתוך עובדה זו לגבי סיבת אי ההגעה.

"היא לא נראית טוב, זאת אומרת שהיא כנראה חולה." משפט זה מציג תיאור לגבי מראה הדוברת. "זאת אומרת" מסיק מסקנה מתוך תיאור זה לגבי מצבה הבריאותי.

לסיכום

הביטוי "זאת אומרת" משמש ככלי רב עוצמה להבהרת משפטים, הרחבת רעיונות, הדגשת נקודות משמעותיות, ביטוי ניגוד, הסקת מסקנות, ואף קיצור משפטים בשפה המדוברת.

השימוש הנכון בביטוי זה דורש הבנה מעמיקה של משמעותו, גווניו השונים והקשרים הרבים בהם ניתן להשתמש בו. הבנה זו תאפשר לכם לתקשר בצורה יעילה יותר, הן בכתב והן בעל פה, להעביר את המסרים שלכם בצורה מדויקת ומרתקת, ולהעשיר את השפה שלכם במגוון ביטויים צבעוניים.

"זאת אומרת" הוא לא רק ביטוי לשוני, אלא גם צוהר אל תוך עולם שלם של משמעויות, גוונים ושימושים. עולם זה עשוי להעשיר את השפה שלכם, את התקשורת שלכם ואת ההבנה שלכם את העולם סביבכם.

טיפ: שימו לב לגוון שבו אתם משתמשים בביטוי. "זאת אומרת" יכול להביע נימה רכה, הסברתית או אפילו אירונית, בהתאם להקשר. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: קרי
פתרון 4 אותיות: יעני, לאמר, משמע
פתרון 5 אותיות: 
היינו, כלומר (דהיינוזאת אומרת)
פתרון 6 אותיות:  
פתרון 7 אותיות:   
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: רוצה לומר
ביטויים דומים: זאת אומרת, דהיינו תשחץ, זאת אומרת, דהיינו פירוש, זאת אומרת, דהיינו מילון, מה זה דהיינו, זאת אומרת?, דהיינו, זאת אומרת מילה נרדפת, דהיינו, זאת אומרת 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו