רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סוג של מכרסם | סוג של מכרסם תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של מכרסם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של מכרסם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של מכרסם בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

עַכְבָּרִים (Muroidea) - העל-משפחה הגדולה של המכרסמים

עַכְבָּרִים (שם מדעי: Muroidea) היא העל-משפחה הגדולה בסדרת המכרסמים, ובמחלקת היונקים בכלל. בעל-משפחה זאת קיימים 6 משפחות, הכוללות כ-280 סוגים, וכ-1,760 מינים. זוהי הקבוצה הגדולה ביותר במחלקת היונקים, מהווה כמעט חצי מכלל מיני המכרסמים.

המינים בעל-משפחה זו מתפרסים על פני רוב יבשות העולם, למעט אנטארקטיקה. הם מגוונים מאוד בגודלם, החל ממכרסמים קטנים כעכברון הקמה ועד גדולים כחולדת הענן. מאפיינים בולטים של עכברים הם רגליים אחוריות עם 5 אצבעות, היעדר מלתעות, ושיניים טוחנות הגדלות מאחור לכיוון קדמת הפה.

עכברים מתחבאים וחופרים מחילות במגוון בתי גידול, כגון חורים באדמה, סדקי סלעים, מבנים נטושים וחורבות. במקומות אלה הם גם מגדלים את צאצאיהם. העכברים הם יצורים נפוצים ביותר, המהווים חלק משמעותי מהמערכות האקולוגיות בהן הם חיים.

אוֹגְרִיִּים (Cricetidae) - המשפחה השנייה בגודלה של המכרסמים

אוֹגְרִיִּים (שם מדעי: Cricetidae) היא משפחה של מכרסמים הכוללת כ-600 מינים שונים. היא המשפחה השנייה בגודלה מבין משפחות היונקים, אחרי משפחת העכברים, ופרטיה נפוצים באירופה, אסיה ואמריקה.

המינים באוגרים נמצאים במגוון רחב של גדלים, החל ממכרסמים קטנים של 6 ס"מ ומשקל 7 גרם ועד לאונדטרה גדולה בת 62 ס"מ ו-1.1 ק"ג. הם מצויים בתפוצה רחבה, מהאזורים הארקטיים ועד למדבריות החמים וביערות הטרופיים. המשפחה כוללת צמחוניים, אוכלי כל ואוכלי חרקים.

אוגרים מחולקים ל-5 תתי-משפחות עיקריות: ארוויקוליים, אוגרים, Lophiomyinae, אוגרי העולם החדש ונאוטומיים. תתי-המשפחות האחרונות חיות בעיקר באמריקה, בעוד שהקבוצות האחרות מצויות ברחבי העולם. למרות הדמיון ביניהם, לקבוצות השונות יש מאפיינים ייחודיים בהתנהגות, אקולוגיה ומורפולוגיה.

דוֹרבָּנִים (Hystricidae) - המכרסמים הגדולים בעולם הישן

דוֹרבָּנִים (שם מדעי: Hystricidae) היא משפחה בסדרת המכרסמים, הנמצאת בעיקר באסיה ובאפריקה. אלו המכרסמים הגדולים בעולם הישן ובין הגדולים ביותר בכלל.

הדורבנים הם מכרסמים כבדי גוף, הניחנים בקוצים או דורבנות סביב גופם, המשמשים להגנה מפני טורפים. הם מגיעים למשקל של עד 25 ק"ג, עם ראשים גדולים ושטוחים, אוזניים וענים קטנות. בכפות הרגל הם מחזיקים חמש אצבעות והליכתם מתבצעת על העקב.

הדורבנים הם שוכני קרקע, המחפרים מחילות או מרחיבים מחילות קיימות. תזונתם מגוונת ומורכבת מצמחייה שונה ומפגרים, המהווים מקור לסידן. סביב מאורתם אפשר למצוא עצמות מכורסמות, עדות לפעילותם.

דורבנים שייכים לתת-סדרה דמויי קביה ולא למשפחת הסמרניים מאמריקה, למרות הדמיון בקוצים. הם מאוכלסים בעיקר באסיה ובאפריקה, בניגוד לסמרניים שהם בני היבשת האמריקנית.

סְנָאִיִּים (Sciuridae) - המשפחה המוכרת והמסקרנת של המכרסמים

סְנָאִיִּים (שם מדעי: Sciuridae) היא משפחה מגוונת של מכרסמים, הכוללת 274 מינים ב-50 סוגים (או 278 מינים ב-51 סוגים לפי מיון אחר). זוהי אחת המשפחות המוכרות והמסקרנות של המכרסמים.

סנאים מפגינים מגוון התנהגויות חברתיות, החל מהתנהגות חברתית מפותחת המסייעת בהגנה ובשמירת טריטוריה, ועד לחיים בפרישות רבה. הם נמצאים במגוון גדלים, מהסנאי הפיגמי בן 7 ס"מ ועד למרמיטה ה"ענקית" בת 13 ק"ג.

סנאים הם שוכני יערות, פעילים ביום, ותזונתם מגוונת ומבוססת בעיקר על חומר צמחי כמו אגוזים, זרעים ופטריות, אך גם על חרקים וחסרי חוליות קטנים. הם מיומנים בטיפוס ובקפיצה בין העצים, ובונים קנים במרומי העצים או בנקרות.

בישראל נציגה היחיד של משפחת הסנאיים הוא הסנאי הזהוב, הנמצא בחרמון. אוכלוסייתו הולכת ומצטמצמת בשל הרס בתי הגידול והיכחדות היערות בארץ.

הנמנמנים (Gliridae) - יונקים קטנים וחמקמקים

נַּמְנְמָנִיִּים (שם מדעי: Gliridae) היא משפחה ייחודית של מכרסמים בעלי מראה ודפוסי פעילות המזכירים את הסנאים, אך גודלם קטן הרבה יותר. נמנמנים הם יונקים בני 6 עד 19 סנטימטרים, במשקל 15 עד 180 גרם, בעלי אוזניים וענים גדולות, זנב ארוך ושעיר, ו-20 שיניים.

נמנמנים נפוצים באסיה, אירופה ואפריקה, ותפוצתם מקיפה את האזורים הטמפרטיים והמדבריים של המדינות האלה. הם שוכני עצים, ניזונים מפירות וחרקים, ומתאפיינים בהתנהגות ייחודית. במהלך הקיץ והסתיו הם אוגרים שומן בגופם, ובחורף הם נכנסים לתרדמת חורף ממושכת בת שבעה חודשים, שבה חום גופם יורד לטמפרטורת הסביבה. רק בבוא האביב, לאחר חימום ממושך, הם מקיצים משנתם.

בישראל נמצאים שני מיני נמנמנים - נמנמן העצים בגליל, ונמנמן הסלעים בדרום הארץ. מינים אלה מתאפיינים במאפיינים ייחודיים, דוגמת סגנון החיים והתנהגות השינה המורכבת שלהם, המסייעים להם להתמודד עם אתגרי הסביבה הקשה בה הם חיים.

הירבועיים (Dipodidae) - מכרסמים מדבריים קופצניים

יַרְבּוֹעִיִּים (שם מדעי: Dipodidae) היא משפחה של מכרסמים מדבריים, הידועים בזכות מבנה הגוף הקופצני והייחודי שלהם. מיני המשפחה דומים לעכברים במראם החיצוני, אך מתאפיינים ברגליים אחוריות ארוכות ורזות, המשמשות להם לקפיצה למרחקים ניכרים של כחצי מטר ויותר. לעומת זאת, רגליהם הקדמיות קטנות ואינן משמשות להליכה.

הירבועיים נפוצים בעיקר באזורים הצפוניים של אסיה ואפריקה, ומותאמים לחיים במדבר העמוק. גודלם נע בין 4 ל-26 סנטימטרים, והם נוהגים להתחבא במהלך היום בתוך מאורות מוסתרות ומוגנות. תזונתם משתנה בין מינים - חלקם אוכלי צמחים וזרעים, וחלקם אוכלי חרקים או אוכלי כל. 

בישראל נמצאים שני מינים של ירבועיים - הירבוע הגדול בצפון הנגב, והירבוע המצוי במרכז הנגב והערבה. אלה מינים מוגנים, המאופיינים בהתנהגות ובמאורות מגוונות המסייעות להם לשרוד בסביבה המדברית הקשה.

לסיכום

המכרסמים מהווים קבוצה עצומה ומגוונת, המשחקת תפקיד חשוב במערכות האקולוגיות. אך חלק מהמינים עלולים להוות מטרד לאדם, בעיקר בשל נזקים לחקלאות או העברת מחלות. 

הקבוצות העיקריות הן עכברים, אוגרים, דורבנים וסנאים, כשלכל אחת מהן מאפיינים ייחודיים בהיבטים כמו גודל, תזונה, התנהגות, אקולוגיה ותפוצה גיאוגרפית. הבנת מאפייני קבוצות אלה חשובה הן להתמודדות עם מכרסמים מזיקים והן לשמירה על המינים בסיכון. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: פדט
פתרון 4 אותיות: אוגר, בונה, חולד, מינק, נברן, סנאי, עכבר, קוצן, שרקן
פתרון 5 אותיות: 
אגוטי, גרביל, דורבן, חורפן, יערון, ירבוע, למינג, מריון, נמנמן, פקרנה 
פתרון 6 אותיות: נוטריה
פתרון 7 אותיות:
 אנומלור, נוטרייה, צ'ינצ'ילה
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אנומלור ביקרפוט, חולד ארצישראלי, יפה זנב, נברן מים, נברן שלג, נמנמן הסלעים, נמנמן העצים, נמנמן עצים, פדט דרום אפריקני

ביטויים דומים: סוג של מכרסם מילון, סוג של מכרסם תשבץ, סוג של מכרסם תשחץ, סוג של מכרסם פירוש, סוג של מכרסם 5 אותיות, סוג של מכרסם על עצים
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו