רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


"לא נח ולא שקט" | לא נח ולא שקט תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה לא נח ולא שקט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "לא נח ולא שקט" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה לא נח ולא שקט בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

חושפים את ההיסטוריה וההבנה המלאה של הביטוי "לא נח ולא שקט"

הביטוי "עשה לילות כימים" הוא צירוף מילים מוכר ומיוחד בעברית, שמתאר עבודה אינטנסיבית, מאומצת ורצופה ללא הפסקה למנוחה - הן ביום והן בלילה. אך מעבר לפשטות המילולית, לביטוי זה יש רקע היסטורי מרתק וייחודי, עם מקורות עתיקים בספרות היהודית הקלאסית. בואו נצלול אל מקורותיו, נבין את המשמעות המדויקת שלו ואת ההתפתחות שעבר הביטוי לאורך הדורות.

שורשי הביטוי: כפי שרבים מכירים, לצירוף המילים "עשה לילות כימים" יש שורשים עמוקים בכתבי חז"ל ובספרות התלמודית. עם זאת, במקורות אלו הוא מופיע בצורה מעט שונה - "נשים (או לשום) לילות כימים". בהקשר המקורי, הביטוי הזה התייחס לאחד מגדולי האמוראים והתלמודיים, רבינא, שהתמסר ללימוד התורה באופן בלתי פוסק, הן ביום והן בלילה. כלומר, הוא "שם" או "נשם" את הלילות כימים לצורך לימוד והעמקה בתורה.  

התפתחות המושג: למרות מקורו התלמודי, המשמעות של הביטוי "עשה לילות כימים" התפתחה והשתנתה מעט עם הזמן. במקום להתייחס ספציפית ללימוד תורה או לימודים, כיום הביטוי מציין עבודה קשה, מאומצת ובלתי פוסקת בתחומי חיים שונים - העסקים, התעשייה, האקדמיה ועוד. כלומר, הוא כולל כל מצב שבו אדם נאלץ להשקיע מאמצים רבים ללא הפסקה, גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, כדי לעמוד ביעדיו.

הרלוונטיות כיום: המושג "עשיית לילות כימים" רלוונטי מאוד בעידן המודרני, שבו קצב החיים מהיר מתמיד. בתחומי עבודה מגוונים - יזמים צעירים שמקימים חברות חדשות, אנשי עסקים שפועלים תחת לחצים גדולים, סטודנטים העמוסים בלימודים, חוקרים המנסים לפרוץ דרך, וכן הלאה - רבים נדרשים "לעשות לילות כימים" כדי להספיק את כל המטלות ולעמוד ביעדים הנכספים. 

אי-הבנה שכיחה: דבר מעניין הוא שבשפה העברית המדוברת כיום יש נטייה גבוהה לשבש ולהפוך את הביטוי המקורי ל"עשה ימים כלילות". הגרסה המשובשת הזו מנוגדת למשמעות המקורית של הביטוי, ויוצרת אי-הבנה אצל חלק מהדוברים לגבי הכוונה האמיתית שלו. היפוך הסדר הזה מצביע כנראה על הרגל טבעי להזכיר קודם את היממה הרגילה (יום) ולאחר מכן את החריג (לילה).  

לסיכום: "עשיית לילות כימים" היא מסורת קדומה היונקת ממקורות יהודיים עתיקים. אך עם הזמן, המושג הזה תפס משמעות חדשה, רחבה יותר, הרלוונטית לחיי העבודה וההישגים המאומצים של העידן המודרני. למרות מקורו הספציפי, הוא מבטא כיום את המאמץ האנושי המיוחד להשיג מטרות, גם כשזה דורש ערנות וחריצות רבה בשעות הלילה, מעבר ליום הרגיל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
עשה לילות כימים
ביטויים דומים: לא נח ולא שקט מילון, לא נח ולא שקט פירוש, לא נח ולא שקט תשבץ, לא נח ולא שקט תשחץ, לא נח ולא שקט 13 אותיות, מה זה לא נח ולא שקט?, לא נח ולא שקט תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו