רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


"עבד קשה לאורך זמן רב" | "לא נח ולא שקט" תשבץ | פעל יום ולילה מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה לא נח ולא שקט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פעל יום ולילה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עבד קשה לאורך זמן רב בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

לא נח ולא שקט

עובדה מרתקת: ידעתם שהביטוי "עשה לילות כימים" כלל לא מופיע בתנ"ך? מקורו מפתיע לא פחות מהעובדה שאנשים רבים נוהגים להשתמש בו בצורה שגויה.

הקדמה:

אנו חיים בעולם בו זמן הוא משאב יקר. אנו מנהלים לוחות זמנים עמוסים, מנסים להספיק כמה שיותר ומתמודדים עם תחושת לחץ מתמדת. לעיתים, אנו מוצאים עצמנו עובדים קשה כל כך, עד שאנו "עושים לילות כימים". אך מה המשמעות האמיתית של ביטוי זה? מהו מקורו? כיצד הוא השתנה לאורך ההיסטוריה? ומהן ההשלכות של השימוש בו בצורה שגויה?

היסטוריה מרתקת:

הביטוי "עשה לילות כימים" לא מופיע בתנ"ך, כפי שרבים נוטים לחשוב. מקורו דווקא בתלמוד הבבלי, שם נאמר "מֵשים לילות כימים" (מסכת מועד קטן כה ע"ב). משמעות הביטוי המקורי הייתה "להקדיש את כל הזמן, כולל הלילות, לעניין מסוים".

עם הזמן, חדר הביטוי לספרות העברית החדשה, שם קיבל משמעות רחבה יותר: עבודה קשה ואינטנסיבית, ללא הפסקה, הן בימים והן בלילות. דוגמה מפורסמת לשימוש בביטוי ניתן למצוא בסיפורו של ש"י עגנון "הנידח", שם מתואר גרשום, גיבור הסיפור, כמי שעשה "לילות כימים" לתורה.

שימוש שגוי וטעויות נפוצות:

למרות משמעותו הברורה, רבים נוהגים להשתמש בביטוי "עשה לילות כימים" בצורה שגויה. טעות נפוצה היא לומר "עשה ימים כלילות". טעות זו נובעת כנראה מההיגיון הפשוט: ימים באים לפני לילות.
אך למעשה, הסדר הנכון הוא "לילות כימים". הסיבה לכך נעוצה כנראה בכך שהביטוי המקורי התייחס להקדשת זמן, וזמן לימוד תורה, כידוע, נעשה בעיקר בלילות.

השלכות השימוש השגוי:

השימוש השגוי בביטוי "עשה לילות כימים" עלול להטעות ולבלבל. כאשר אנו אומרים "עשה ימים כלילות", אנו למעשה מתארים מצב אבסורדי: אדם ישן ימים ופעיל בלילות. חשוב להשתמש בביטוי בצורה נכונה על מנת להעביר את המסר בצורה מדויקת וברורה.

דוגמאות משמעותיות:

הביטוי "עשה לילות כימים" משמש לעתים קרובות לתיאור אנשים העוסקים בעבודה קשה ואינטנסיבית. לדוגמה, ניתן לומר על סטודנט הנערך למבחנים קשים שהוא "עשה לילות כימים" בלימוד.

ניתן להשתמש בביטוי גם בהקשרים אחרים, כגון לתיאור אדם המטפל בילוד חולה או אדם הנאבק במחלה קשה.

לסיכום:

הביטוי "עשה לילות כימים" הוא ביטוי עתיק יומין בעל משמעות עמוקה. מקורו בתלמוד הבבלי, אך הוא קיבל משמעות רחבה יותר בספרות העברית החדשה. חשוב להשתמש בביטוי בצורה נכונה על מנת להעביר את המסר בצורה מדויקת וברורה.
השימוש בביטוי מדגיש את כוחה של עבודה קשה והתמדה, ומזכיר לנו שאין דבר בלתי אפשרי למי שמוכן להשקיע את הזמן והמאמץ הנדרשים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
עשה לילות כימים
ביטויים דומים: עבד קשה לאורך זמן רב פירוש, עבד קשה לאורך זמן רב תשחץ, לא נח ולא שקט 13 אותיות, פעל יום ולילה מילון, פעל יום ולילה מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו