רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פיוט של שמעון לביא | פיוט של שמעון לביא תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה פיוט של שמעון לביא. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פיוט של שמעון לביא" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פיוט של שמעון לביא בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

רקע היסטורי על רבי שמעון בר יוחאי

רבי שמעון בר יוחאי, המכונה גם רשב"י, היה תנא מהדור הרביעי שפעל במאה ה-2 לספירה. הוא נחשב לתלמידו החשוב של רבי עקיבא, אחד מגדולי חכמי התלמוד. רשב"י נודע בגלל קשריו למרד בר כוכבא נגד השלטון הרומאי, ובשל המסורות הקושרות אותו לספר הזוהר ולתורת הקבלה. בתלמוד מסופר שרשב"י נדון למוות בידי השלטון הרומאי בעקבות ביקורת שמתח על פיתוח הארץ לצרכים הרומאים, והוא נאלץ להסתתר במערה למשך כ-13 שנים.

סיפור הסתתרותו במערה

לפי הסיפור המקראי המפורסם, רשב"י ובנו רבי אלעזר נאלצו להסתתר במערה סמוך ללוד בשל רדיפת השלטונות הרומאים. במשך 13 שנים הם ישבו במערה תוך כדי לימוד תורה ללא הפסקה, כשגופם מכוסה בחול. לפי המסורת, הם ניזונו מעץ חרוב וממעיין מים שנבראו באורח נס. לאחר השנים הארוכות במחבוא, יצאו רשב"י ובנו ממערתם ונדהמו לראות את העולם עוסק בעניינים חומריים. מהתלמוד עולה שהם חזרו למערה לשנה נוספת כדי להשלים עם מציאות העולם. 

קשר רשב"י לספר הזוהר ותורת הסוד

רבי שמעון בר יוחאי זכה למעמד מיוחד בתורת הסוד היהודית בזכות המסורת הרואה בו את מחבר ספר הזוהר, החיבור המכונן של תורת הקבלה. למרות שהזוהר חובר במאה ה-13, הוא מיוחס לרשב"י ולחבורת תלמידיו ומשקף את התפתחות הקבלה באותה תקופה. מאז נעשתה דמותו של רשב"י לסמל מרכזי בעולם הקבלה, והוא נחשב לבעל גילוי האלוקי המופלא ביותר מכל חכמי ישראל.

מנהג ל"ג בעומר והילולת רשב"י במירון

ל"ג בעומר (ה-33 בספירת העומר) הוא יום שמחה ייחודי שבו נהוג להפסיק את מנהגי האבלות הנוהגים בימי הספירה. המנהג לסיים את האבלות דווקא בל"ג בעומר קשור ברשב"י, ומקורותיו נזכרים כבר בספרות הרבנית מהמאה ה-12. מאז המאה ה-16 התפתח המנהג לערוך הילולה (חגיגה) על קברו של רשב"י בכפר מירון שבגליל בל"ג בעומר. ההילולה הפכה לאירוע המוני ששיאו בהדלקת מדורות וריקודים סביב קברו של הרשב"י.

הפיוט 'בר יוחאי' - רקע והיסטוריה    

הפיוט 'בר יוחאי' הוא שיר עברי מפורסם העוסק בסיפורי חייו של רבי שמעון בר יוחאי. הוא נכתב במאה ה-16 על ידי המקובל רבי שמעון לביא או אולי על ידי רבי שמעון בן לביא. בשיר נרמזים אותיות שמו של המחבר תוך חלוקת כל בית לשתי שורות. הפיוט נכתב במקור בערבית-יהודית ובהשפעת הסביבה הלובית, ורק לאחר מכן תורגם לעברית והפך פופולארי בקרב עדות ישראל השונות.

תוכן הפיוט ומסריו

פיוט 'בר יוחאי' מתאר בשפה משוררת וסמלית את סיפורי חייו של רבי שמעון בר יוחאי כפי שמסופרים במקורות התלמודיים והמדרשיים. בין היתר, הפיוט מציין את רדיפת השלטונות הרומאים אחר רשב"י, את שהייתו המפורסמת במערה, היחסים שלו עם רבי עקיבא רבו, וכן את יציאתו מהמערה לאחר 13 שנים. חלקים מהפיוט מרמזים אף על תפקידו המיוחד של רשב"י בהעברת סודות התורה הנסתרים.  

לחנים ומנהגי אמירת הפיוט

הפיוט 'בר יוחאי' מולחן בלחנים רבים השונים זה מזה בקרב עדות ישראל השונות. הלחן המוכר והמקובל ביותר הוא לחן מזרח אירופאי שהפך ללחן הסטנדרטי, אך ישנם גם לחנים ייחודיים אצל החסידים, הקהילה התימנית, הגיאורגית והפרסית. אצל יהדות תימן, תוניסיה, לוב וקהילות נוספות, הפיוט נאמר במנהגי שמחות וחגים כמו שבתות, חגים, ברית מילה ועוד. בקרב חלק מיהודי גאורגיה (מדינה במזרח אירופה) נהוג לשיר את הפיוט בקבלת השבת ובל"ג בעומר לפני תפילת ערבית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 אפנדציט
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: פיוט של שמעון לביא מילון, פיוט של שמעון לביא תשבץ, פיוט של שמעון לביא תשחץ, פיוט של שמעון לביא פירוש, פיוט של שמעון לביא 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו