רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מייסד הבודהיזם | מייסד הבודהיזם תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מייסד הבודהיזם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מייסד הבודהיזם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מייסד הבודהיזם בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא לבודהיזם: יסודות ומאפיינים

הבודהיזם הוא אחת הדתות והפילוסופיות המשפיעות ביותר בעולם, עם היסטוריה עשירה המשתרעת על פני למעלה מ-2,500 שנה. מקורותיו בהודו העתיקה, אך השפעתו התפשטה ברחבי אסיה ומעבר לה. כיום, הבודהיזם מונה כ-500 מיליון מאמינים ברחבי העולם, המהווים כ-7% מאוכלוסיית העולם. הבודהיזם מציע דרך חיים המבוססת על הבנה עמוקה של טבע המציאות והתודעה האנושית. בליבת התורה הבודהיסטית עומדות ארבע האמיתות הנאצלות, המתארות את מקור הסבל האנושי ואת הדרך להשתחרר ממנו. הבודהיזם מדגיש את חשיבות המדיטציה, האתיקה והחכמה כאמצעים להשגת שחרור מסבל והגעה לנירוואנה - מצב של שלווה ותובנה מוחלטות.

תולדות הבודהיזם: מהודו העתיקה ועד ימינו

הבודהיזם צמח בהודו במאה ה-6 לפנה"ס, בתקופה של תסיסה דתית ופילוסופית. מייסדו, סידהארתה גאוטמה, נולד למשפחת אצולה בצפון הודו והפך למורה רוחני לאחר שחווה הארה. תורתו התפשטה בהדרגה ברחבי תת-היבשת ההודית, וקיבלה תנופה משמעותית בתקופת שלטונו של הקיסר אשוקה במאה ה-3 לפנה"ס. אשוקה הפך את הבודהיזם לדת מדינה ושלח שליחים להפיץ את התורה מעבר לגבולות הודו. במהלך המאות הבאות, התפתחו בבודהיזם זרמים שונים, כאשר הבולטים ביניהם הם התהרוואדה, הנפוץ בדרום-מזרח אסיה, והמהאיאנה, הדומיננטי במזרח אסיה. הבודהיזם חווה ירידה בהודו החל מהמאה ה-8 לספירה, אך המשיך לשגשג באזורים אחרים של אסיה. בעת המודרנית, הבודהיזם זכה לעניין מחודש במערב, והפך לגורם משפיע בדיאלוג בין-תרבותי ובחיפוש אחר רוחניות אלטרנטיבית.

גאוטמה הבודהה: חייו ותורתו

סידהארתה גאוטמה, המוכר כ"בודהה ההיסטורי", נולד בלומביני (כיום בנפאל) במאה ה-6 לפנה"ס. על פי המסורת, הוא גדל כנסיך מפונק, מוגן מכל סבל. בגיל 29, לאחר שנחשף לראשונה למציאות של זקנה, מחלה ומוות, החליט לעזוב את חיי המותרות ולחפש דרך להתגבר על הסבל האנושי. במשך שש שנים התנסה בשיטות רוחניות שונות, כולל סגפנות קיצונית, אך לא מצא בהן מענה מספק. לבסוף, בגיל 35, הגיע להארה בעת מדיטציה תחת עץ הבודהי בבודהגאיה. מאותו רגע ועד מותו בגיל 80, הקדיש את חייו להוראת הדרך שגילה. תורתו, המכונה "דהרמה", מבוססת על ארבע האמיתות הנאצלות: קיומו של הסבל, מקורו של הסבל, האפשרות להפסקת הסבל, והדרך להפסקת הסבל. הבודהה לימד את הדרך המתומנת הנאצלת, המורכבת משמונה היבטים של תרגול רוחני ואתי, כאמצעי להשגת שחרור מסבל ולהגעה לנירוואנה.

התפשטות הבודהיזם: מהודו לעולם

התפשטות הבודהיזם מהודו לשאר חלקי אסיה ומעבר לה היא אחד הסיפורים המרתקים בהיסטוריה הדתית והתרבותית. תהליך זה החל עוד בימי חייו של הבודהה, כאשר תלמידיו הראשונים החלו להפיץ את תורתו ברחבי צפון הודו. אולם, המפנה המשמעותי בהתפשטות הבודהיזם התרחש בתקופת שלטונו של הקיסר אשוקה במאה ה-3 לפנה"ס. אשוקה, שהתנער מדרכו האלימה לאחר שהתוודע לבודהיזם, שלח שליחים להפיץ את הדהרמה ברחבי אסיה. כתוצאה מכך, הבודהיזם התבסס בסרי לנקה ובדרום-מזרח אסיה. במקביל, סוחרים ונזירים נודדים הביאו את הבודהיזם לאורך דרך המשי למרכז אסיה ולסין. מסין התפשט הבודהיזם לקוריאה וליפן, בעוד שמהודו חדר לטיבט ולמונגוליה. בכל אזור אליו הגיע, הבודהיזם עבר התאמות לתרבות המקומית, מה שהוביל להתפתחות זרמים וגישות מגוונות. בעת המודרנית, הבודהיזם הגיע גם למערב, תחילה כנושא למחקר אקדמי ובהמשך כפילוסופיה ודרך חיים המושכת מאמינים רבים.

המושג "בודהה": משמעות והתפתחות

המושג "בודהה", שפירושו "זה שהתעורר" או "המואר", הוא מרכזי בתורה הבודהיסטית ובעל משמעויות מורכבות. במקור, התייחס המונח לסידהארתה גאוטמה, מייסד הבודהיזם, שהגיע להארה מלאה. אולם, בבודהיזם המאוחר יותר, התפתחה התפיסה כי "בודהה" אינו מתייחס רק לאדם אחד, אלא לכל מי שהגיע להארה מלאה והשתחרר מהסבל. לפי תפיסה זו, היו בודהות רבים בעבר ויהיו עוד בעתיד. בזרמים שונים של הבודהיזם, התפתחו גישות שונות למושג הבודהה. בתהרוואדה, למשל, שמור התואר "בודהה" רק למי שהגיע להארה בכוחות עצמו, ללא הדרכה. לעומת זאת, במהאיאנה, התפתחה תפיסה של בודהות רבים הקיימים במקביל ביקומים שונים. התפיסה של הבודהה גם השתנתה לאורך הזמן, מדמות היסטורית לישות טרנסצנדנטית בעלת כוחות על-טבעיים. הבנת המושג "בודהה" חיונית להבנת התפתחות הבודהיזם ואת הדרכים השונות בהן מבינים מאמינים את מטרת הדרך הרוחנית.

הבודהיסטווה: אידיאל החמלה במהאיאנה

מושג הבודהיסטווה הוא אחד המאפיינים הייחודיים והחשובים ביותר של הבודהיזם המהאיאני. בודהיסטווה, שפירושו המילולי הוא "ישות ההארה", מתייחס לאדם שהקדיש את חייו להשגת הארה לא רק למען עצמו, אלא למען כל היצורים החיים. בניגוד לאידיאל של הארהט בבודהיזם התהרוואדי, השואף להגיע לנירוואנה אישית, הבודהיסטווה מוכן לדחות את הארתו הסופית כדי לעזור לאחרים. הבודהיסטווה מפתח את הבודהיצ'יטה - השאיפה להארה למען כל היצורים - ומתרגל את ששת השלמויות (פאראמיטות): נדיבות, מוסריות, סבלנות, מרץ, ריכוז וחכמה. דמויות מפורסמות של בודהיסטוות כוללות את אוולוקיטשוורה, המגלם את החמלה, ומנג'ושרי, המייצג את החכמה. האידיאל של הבודהיסטווה השפיע עמוקות על התרבות והאמנות הבודהיסטית במזרח אסיה, והפך לסמל של חמלה אוניברסלית ומחויבות לרווחת כל היצורים.

הבודהיזם בעולם המודרני: אתגרים והזדמנויות

הבודהיזם בעידן המודרני עומד בפני אתגרים והזדמנויות ייחודיים. מצד אחד, הגלובליזציה והמודרניזציה מאיימות על מסורות בודהיסטיות עתיקות יומין, במיוחד באסיה. שינויים חברתיים וכלכליים מובילים לירידה במספר הנזירים ולאובדן ידע מסורתי. מצד שני, הבודהיזם זוכה לעניין גובר במערב, עם אנשים רבים המאמצים פרקטיקות בודהיסטיות כמו מדיטציה ומיינדפולנס. זה הוביל להתפתחות של "בודהיזם מערבי" המותאם לחיים המודרניים. בנוסף, הדיאלוג בין הבודהיזם למדע המודרני, במיוחד בתחומי הפסיכולוגיה והנוירולוגיה, מוביל לתובנות חדשות ולשיתופי פעולה מחקריים. הבודהיזם גם משחק תפקיד חשוב בדיאלוג בין-דתי ובמאמצים לקידום שלום עולמי, עם דמויות כמו הדלאי לאמה המשמשות כשגרירים של סובלנות ואי-אלימות. האתגר העומד בפני הבודהיזם כיום הוא לשמר את מהותו העמוקה תוך התאמה לעולם משתנה, ולהמשיך להציע דרך משמעותית להתמודדות עם סבל ולחיפוש אחר משמעות בעידן המודרני. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: בודהה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
גאוטמה הבודהה

ביטויים דומים: מייסד הבודהיזם תשחץ, מייסד הבודהיזם פירוש, מייסד הבודהיזם תשבץ, מייסד הבודהיזם 5 אותיות, מייסד הבודהיזם מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו