רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מתמטיקאי ופיזיקאי יווני | פיזיקאי ומתמטיקאי יווני תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מתמטיקאי ופיזיקאי יווני . בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פיזיקאי ומתמטיקאי יווני" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מתמטיקאי ופיזיקאי יווני בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

המורשת המדעית של יוון העתיקה

יוון העתיקה הייתה ערש התרבות המערבית, ותרומתה למדע ולמתמטיקה הייתה מכרעת. במאות השנים שלפני הספירה ובמאות הראשונות לספירה, פעלו ביוון ובמושבותיה מדענים ומתמטיקאים שהניחו את היסודות למדע המודרני. שלושה מהבולטים שבהם היו אאודוקסוס מקנידוס, הרון מאלכסנדריה וארכימדס. כל אחד מהם תרם תרומה ייחודית ומשמעותית בתחומו, והשפעתם ניכרת עד היום. אאודוקסוס היה חלוץ בתחומי המתמטיקה והאסטרונומיה, הרון היה ממציא ומהנדס פורץ דרך, וארכימדס נחשב לאחד הגאונים הגדולים בתולדות המדע. עבודותיהם של שלושת המדענים הללו שימשו בסיס להתפתחויות מדעיות רבות בתקופות מאוחרות יותר, כולל בתקופת הרנסאנס והמהפכה המדעית.

אאודוקסוס מקנידוס: מהפכן בתחום המתמטיקה והאסטרונומיה

אאודוקסוס מקנידוס, שחי במאה הרביעית לפני הספירה, היה דמות מפתח בהתפתחות המתמטיקה והאסטרונומיה היוונית. הוא נולד בקנידוס שבאסיה הקטנה, ובמהלך חייו נדד ברחבי העולם היווני ללמוד ולחקור. הוא למד מתמטיקה בטארנטום עם ארכיטס, רפואה בסיציליה, ואף היה תלמידו של אפלטון באתונה. מסעותיו הובילו אותו גם למצרים, שם למד אסטרונומיה במשך 16 חודשים. תרומתו העיקרית למתמטיקה הייתה פיתוח שיטת המיצוי, שהיוותה את הבסיס למה שהפך מאוחר יותר לחשבון אינטגרלי. הוא גם הגדיר מחדש את מושג היחס בין גדלים, מה שאפשר טיפול מתמטי ביחסים שאינם רציונליים. בתחום האסטרונומיה, אאודוקסוס (אסטרונום יווני) פיתח את מודל כדורי הענק, שהיה ניסיון מורכב להסביר את תנועת כוכבי הלכת במסגרת המודל הגאוצנטרי. למרות שמודל זה נזנח בסופו של דבר, הוא היווה צעד חשוב בהתפתחות האסטרונומיה המתמטית.

הרון מאלכסנדריה: הממציא הגאון של העת העתיקה

הרון מאלכסנדריה, שחי במאה הראשונה לספירה, היה מהנדס, ממציא ומתמטיקאי יווני שפעל באלכסנדריה שבמצרים. הוא נחשב לאחד הממציאים הגדולים של העת העתיקה, והמצאותיו כללו מכשירים מכניים מתוחכמים ומנגנונים אוטומטיים. אחת מהמצאותיו המפורסמות ביותר הייתה כדור איאולוס, שנחשב למנוע הקיטור הראשון בהיסטוריה. הרון גם המציא את אוטומט המכירות הראשון, שהיה מכונה שמכרה מים קדושים בתמורה למטבע. בנוסף, הוא פיתח את מזרקת הרון, שהייתה מזרקה שפעלה בכוח עצמה בעזרת אנרגיה הידרוסטטית אצורה (חוק בפיזיקה). הרון גם תרם רבות לתחום האופטיקה, כשניסח את עקרון הדרך הקצרה ביותר של האור, שהיווה בסיס להבנה מאוחרת יותר של חוקי ההחזרה והשבירה של האור. בתחום המתמטיקה, הרון פיתח שיטה איטרטיבית להוצאת שורש ריבועי (מונח במתמטיקה) ממספר, ושמו מקושר לנוסחה לחישוב שטח משולש מאורכי צלעותיו.

ארכימדס: גאון המתמטיקה והפיזיקה

ארכימדס, שחי במאה השלישית לפני הספירה, נחשב לאחד המדענים הגדולים בכל הזמנים. הוא נולד וחי רוב חייו בסירקוסאי שבסיציליה, אך למד גם באלכסנדריה. תרומותיו למתמטיקה ולפיזיקה היו מהפכניות ומגוונות. בתחום המתמטיקה, ארכימדס פיתח שיטות מתקדמות לחישוב שטחים ונפחים של צורות גאומטריות מורכבות, תוך שימוש בשיטת המיצוי שפותחה על ידי אאודוקסוס. הוא גם נתן אומדן מדויק למדי למספר פאי. בתחום הפיזיקה, ארכימדס ניסח את חוק הציפה, המוכר גם כ"חוק ארכימדס", ואת עקרון המנוף. המצאותיו כללו את בורג ארכימדס, שהוא אמצעי יעיל לשאיבת מים, ומערכות מנופים מתוחכמות. האגדה מספרת שארכימדס גילה את חוק הציפה בעת שישב באמבט, וקרא "אאורקה!" (מצאתי!) כשרץ ברחובות עירום. למרות שסיפור זה כנראה אינו היסטורי, הוא ממחיש את ההתלהבות והתשוקה למדע שאפיינו את ארכימדס.

השוואה והשפעה הדדית: קשרים בין עבודותיהם של שלושת המדענים

למרות שאאודוקסוס, הרון וארכימדס חיו בתקופות שונות ופעלו במקומות שונים, ניתן לראות קשרים והשפעות הדדיות בין עבודותיהם. שיטת המיצוי שפותחה על ידי אאודוקסוס שימשה את ארכימדס בחישוביו המתקדמים של שטחים ונפחים. ארכימדס הרחיב והעמיק את השיטה, והשתמש בה כדי להגיע לתוצאות מדויקות יותר ממה שהיה אפשרי קודם לכן. בתחום ההידרוסטטיקה והמכניקה, ניתן לראות המשכיות בין עבודותיהם של ארכימדס והרון. חוק הציפה של ארכימדס היווה בסיס להבנה עמוקה יותר של תכונות הנוזלים, שהרון יישם בהמצאותיו כמו מזרקת הרון. גישתם המדעית של שלושת המדענים הייתה שונה: אאודוקסוס התמקד בתיאוריה מתמטית מופשטת, ארכימדס שילב בין תיאוריה לבין יישומים מעשיים, והרון התמקד בעיקר בהמצאות ויישומים טכנולוגיים. יחד, הם מייצגים את מגוון הגישות המדעיות שאפיינו את המדע היווני.

מורשתם והשפעתם על התפתחות המדע המודרני

השפעתם של אאודוקסוס, הרון וארכימדס על התפתחות המדע המודרני הייתה עמוקה ומתמשכת. בתקופת הרנסאנס והמהפכה המדעית, כתביהם של המדענים היוונים, ובמיוחד של ארכימדס, התגלו מחדש ושימשו השראה למדענים כמו גלילאו גליליי ואייזק ניוטון. שיטת המיצוי של אאודוקסוס היוותה בסיס להתפתחות החשבון האינפיניטסימלי על ידי ניוטון ולייבניץ. המצאותיו של הרון, כמו מנוע הקיטור הפרימיטיבי שלו, היו צעד ראשון בדרך להתפתחות הטכנולוגיה התעשייתית המודרנית. עקרונות המכניקה והפיזיקה שפיתח ארכימדס עדיין משמשים בסיס להנדסה ולפיזיקה יישומית. בתחום המתמטיקה, השיטות שפיתחו שלושת המדענים הללו לחישוב שטחים ונפחים של צורות מורכבות היוו בסיס להתפתחות הגאומטריה האנליטית והאנליזה המתמטית המודרנית.

סיכום: מורשת המדע היווני ולקחים לעתיד

המורשת המדעית של יוון העתיקה, כפי שבאה לידי ביטוי בעבודותיהם של אאודוקסוס, הרון וארכימדס, ממשיכה להיות רלוונטית גם בעולם המדעי המודרני. הגישה השיטתית והרציונלית שהם פיתחו, המשלבת תצפיות אמפיריות עם ניתוח מתמטי מדויק, היא הבסיס למדע המודרני. יכולתם לחשוב מחוץ לקופסה ולפתח רעיונות חדשניים, כמו שיטת המיצוי של אאודוקסוס או ההמצאות המכניות של הרון, מדגימה את חשיבות היצירתיות במחקר המדעי. הקשר ההדוק בין תיאוריה ליישום, כפי שבא לידי ביטוי בעבודתו של ארכימדס, מהווה מודל לאופן שבו מדע בסיסי יכול להוביל לפיתוחים טכנולוגיים משמעותיים. בעולם המודרני, שבו המדע והטכנולוגיה מתפתחים בקצב מסחרר, הלקחים מהמדע היווני העתיק עדיין רלוונטיים: חשיבה ביקורתית, יצירתיות, וקשר הדוק בין תיאוריה למעשה הם מפתחות להתקדמות מדעית משמעותית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 ארכימדס  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אאודוקסוס מקנידוס, הרון מאלכסנדריה
ביטויים דומים: מתמטיקאי ופיזיקאי יווני תשחץ, מתמטיקאי ופיזיקאי יווני מילון, מתמטיקאי ופיזיקאי יווני תשבץ, פיזיקאי ומתמטיקאי יווני שם משפחה, פיזיקאי ומתמטיקאי יווני 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו