רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מייסד הבודהיזם | מייסד הבודהיזם תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מייסד הבודהיזם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מייסד הבודהיזם" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מייסד הבודהיזם בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

בודהיזם: מסע אל ההתעוררות – תורה, היסטוריה והשפעה עולמית

בצל הרי ההימלאיה המושלגים, לפני למעלה מ-2,500 שנה, נולד נסיך שהיה עתיד להאיר את העולם באור חדש. סיפור חייו של סידהארתה גאוטמה, הידוע יותר כבודהה, הוא מסע מרתק של חיפוש אחר משמעות, גילוי והארה. הבודהיזם, הדת הרביעית בגודלה בעולם, ממשיכה להדהד במסר של חמלה, חוכמה ושחרור מסבל, נוגעת בחייהם של מיליונים ברחבי העולם.

חייו של גאוטמה בודהה: מהנסיך למורה רוחני

סידהארתה גאוטמה, בן למשפחת אצולה הודית, גדל בחיים של מותרות והגנה. אולם, מפגשיו עם זקנה, מחלה ומוות עוררו בו הבנה עמוקה של טבע הסבל האנושי. בגיל 29, הוא נטש את חייו המפונקים והחל במסע רוחני אינטנסיבי. לאחר שנים של חיפוש, הוא הגיע להארה תחת עץ פיקוס קדוש, הידוע כיום כעץ הבודהי.  הוא גילה את "הדרך המתומנת הנאצלת", דרך חיים הכוללת הבנה נכונה, כוונה נכונה, דיבור נכון, פעולה נכונה, מחיה נכונה, מאמץ נכון, תשומת לב נכונה וריכוז נכון.  בודהה הקדיש את שארית חייו להוראת הדהרמה, תורתו הרוחנית, והפך למורה נערץ ומקור השראה לרבים.

תורת הבודהיזם: ארבע האמיתות הנאצלות והאנאטה

בליבה של תורת הבודהיזם נמצאות ארבע האמיתות הנאצלות, המסבירות את טבע הסבל האנושי ואת הדרך להשתחרר ממנו. האמת הראשונה היא הדוקהה, הסבל, הקיים בכל היבטי החיים. האמת השנייה, הסמודאיה, מתארת את מקור הסבל כנובע מהשתוקקות, מדחייה ומבורות. האמת השלישית, הנירודהה, מציעה שיש דרך לסיים את הסבל, והאמת הרביעית, המגה, היא הדרך המתומנת הנאצלת, המובילה לסיום הסבל. הבודהיזם גם מלמד על האנאטה, "אין אני", המדגיש את חוסר הקביעות של העצמי וההיאחזות בו כמקור לסבל. הבנת האנאטה מובילה לשחרור מההיאחזות ב"אני" ולמציאת שלווה פנימית עמוקה.

התפשטות הבודהיזם: מהודו אל העולם

מהודו, ערש לידתו, התפשט הבודהיזם ברחבי אסיה, והגיע לסרי לנקה, סין, יפן, תאילנד, טיבט ומדינות רבות נוספות. בכל מקום אליו הגיע, הבודהיזם התאים את עצמו לתרבויות המקומיות, והתפתח לזרמים שונים, כמו טהרוואדה, מהאיאנה ווואג'ריאנה. במאה ה-3 לפנה"ס, הקיסר ההודי אשוקה אימץ את הבודהיזם והפך אותו לדת המדינה, ותרם רבות להתפשטותו ברחבי אסיה. כיום, הבודהיזם ממשיך להתפשט גם במערב, ומושך אליו אנשים המחפשים משמעות, שלווה פנימית וחיבור עמוק יותר לעצמם ולעולם.

זרמים בבודהיזם: טהרוואדה, מהאיאנה וואג'ריאנה

הבודהיזם התפתח לשלושה זרמים עיקריים: טהרוואדה, מהאיאנה וואג'ריאנה. הטהרוואדה, הזרם העתיק והשמרני ביותר, מדגיש את החשיבות של תרגול אישי ומדיטציה להשגת הארה, ואת הלימוד וההבנה של הדהרמה. המהאיאנה, הזרם הגדול והפופולרי ביותר, מדגיש חמלה ואלטרואיזם, ומעודד את השאיפה להארה לא רק למען עצמך, אלא למען כל היצורים החיים. הוואג'ריאנה, הזרם האזוטרי, משתמש בטקסים, מנטרות וויזואליזציות כדי להאיץ את תהליך ההארה, ומציע דרך רוחנית עמוקה ומורכבת.

הבודהה והבודהיסטווה: סמלים של הארה וחמלה

המונח "בודהה" הוא תואר המוענק למי שהגיע להארה מלאה, כלומר לשחרור מלא מסבל ומהשתוקקות. הבודהה ההיסטורי, סידהארתה גאוטמה, הוא הדוגמה המובהקת לבודהה, אך גם כל אדם אחר יכול להגיע להארה ולהפוך לבודהה באמצעות תרגול נכון. הבודהיסטווה, לעומת זאת, הוא אדם שהגיע להארה אך בוחר להישאר בעולם הזה כדי לעזור לאחרים להגיע להארה. הבודהיסטווה הוא סמל לחמלה, חוכמה ואלטרואיזם, ומקור השראה לבודהיסטים רבים ברחבי העולם.

בודהיזם בעולם המודרני: מסורת עתיקה עם רלוונטיות עכשווית

הבודהיזם ממשיך להיות רלוונטי גם בעולם המודרני, ומציע תובנות וכלים להתמודדות עם אתגרי החיים, כמו סטרס, חרדה וקשיים רגשיים. תרגולי מדיטציה, שהם חלק מרכזי בבודהיזם, זוכים לפופולריות גוברת במערב, ומחקרים מראים את יתרונותיהם לבריאות הנפשית והפיזית. הבודהיזם גם תורם לשיח העולמי על נושאים כמו שלום, איכות הסביבה וצדק חברתי, ומציע פרספקטיבה ייחודית על הקשר בין האדם לטבע.

מורשתו של הבודהה: השפעה מתמשכת על העולם

מורשתו של הבודהה ממשיכה להשפיע על העולם גם היום. תורתו מעודדת חמלה, סובלנות, אי-אלימות וכבוד לכל היצורים החיים. הבודהיזם השפיע על תחומים רבים, כמו אמנות, ספרות, פילוסופיה ופסיכולוגיה, וממשיך להיות מקור השראה לאנשים רבים ברחבי העולם. הבודהיזם הוא לא רק דת, אלא גם דרך חיים, המציעה כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי החיים ולהשגת שלווה פנימית. הוא מזמין אותנו לחקור את טבע התודעה שלנו, לפתח חמלה ואהבה לכל היצורים, ולמצוא משמעות ושמחה בחיים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: בודהה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:

פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה:
 גאוטמה הבודהה
ביטויים דומים: מייסד הבודהיזם מילון, מייסד הבודהיזם פירוש, מייסד הבודהיזם תשחץ, מייסד הבודהיזם תשבץ, מייסד הבודהיזם 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו