רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ממלכי ספרד | ממלכי ספרד תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ממלכי ספרד. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ממלכי ספרד" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ממלכי ספרד בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
מלכי ספרד: מסע היסטורי בין סמכויות, תככים ומורשת – פליפה השני, קרלוס הרביעי ופרננדו השביעי

המונרכיה הספרדית: איחוד ממלכות וזריחת אימפריה

המונרכיה הספרדית, שורשיה נטועים עמוק בהיסטוריה של אירופה, התפתחה במשך מאות שנים של איחוד ממלכות, כיבושים ומאבקי כוח. ראשיתה באיחוד הממלכות הנוצריות בחצי האי האיברי, תהליך שהגיע לשיאו עם נישואיהם של המלכים הקתוליים, פרננדו מלך אראגון ואיזבלה מלכת קסטיליה, בשנת 1469. איחוד זה הניח את היסודות לספרד המודרנית, והוביל לתקופת תור הזהב של האימפריה הספרדית, שהשתרעה על פני יבשות והייתה לאחת המעצמות הגדולות בעולם. לאורך השנים, שלטו בספרד שושלות מלוכה שונות, ביניהן בית הבסבורג ובית הבורבון, שכל אחת הטביעה את חותמה על המדינה והעם.

סמכויות המלך: מריבון אבסולוטי לסמל לאומי

סמכויותיו של מלך ספרד עברו שינויים מרחיקי לכת לאורך ההיסטוריה. בימי הביניים ובתקופת הרנסנס, המלך היה הריבון האבסולוטי, בעל סמכות בלתי מוגבלת בכל תחומי החיים. הוא היה המחוקק, השופט העליון והמפקד העליון של הצבא. עם זאת, במאות ה-18 וה-19, בעקבות תהליכים חברתיים ופוליטיים באירופה, החלו להישמע קולות שקראו להגבלת כוחו של המלך ולהנהגת משטר חוקתי. תהליך זה הגיע לשיאו עם חקיקת החוקה הספרדית בשנת 1812, שהפכה את ספרד למונרכיה חוקתית. כיום, למלך ספרד תפקיד ייצוגי וטקסי בעיקרו, והוא משמש סמל לאחדות הלאומית ולרציפות ההיסטורית. סמכויותיו מוגבלות על ידי החוקה והוא פועל בהתאם להחלטות הממשלה והפרלמנט.

פליפה השני: אדריכל האימפריה הספרדית

פליפה השני (1527-1598), בנו ויורשו של קרל החמישי, נחשב לאחד המלכים החשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של ספרד. תקופת מלכותו, שנמשכה 42 שנים, התאפיינה בהרחבה משמעותית של האימפריה הספרדית, שהשתרעה על פני אירופה, אמריקה ואסיה. פליפה השני היה מלך אדוק וקנאי, שהקדיש את עצמו להגנה על הנצרות הקתולית מפני האיום הפרוטסטנטי והמוסלמי. הוא יזם את הקמת הארמדה הספרדית, צי מלחמה אדיר שנועד לפלוש לאנגליה ולהשיב אותה לחיק הכנסייה הקתולית, אך נכשל במשימתו. למרות הישגיו הצבאיים והפוליטיים, תקופת מלכותו של פליפה השני התאפיינה גם בקשיים כלכליים ובמרידות פנימיות, שהעיבו על זוהר האימפריה.

קרלוס הרביעי: מלך חלש בצל המהפכה

קרלוס הרביעי (1748-1819) עלה לשלטון בשנת 1788, בתקופה סוערת של תמורות חברתיות ופוליטיות באירופה. תקופת מלכותו התאפיינה בחולשה פוליטית ובחוסר יציבות, שהוחמרו על ידי השפעתם של יועצים מושחתים, ובראשם מנואל דה גודוי. מלחמות המהפכה הצרפתית והנפוליאוניות זעזעו את ספרד והובילו לכיבוש המדינה על ידי צבאות נפוליאון. קרלוס הרביעי נאלץ לוותר על כיסאו לטובת בנו, פרננדו השביעי, אך זה האחרון הודח במהרה על ידי נפוליאון, שהכתיר במקומו את אחיו, ז'וזף בונפרטה. תקופת שלטונו הקצרה של קרלוס הרביעי נחשבת לאחת התקופות החשוכות בהיסטוריה של ספרד.

פרננדו השביעי: בין אבסולוטיזם לליברליזם

פרננדו השביעי (1784-1833) חזר לשלטון בספרד בשנת 1814, לאחר תבוסתו של נפוליאון. תקופת מלכותו התאפיינה במאבקים פוליטיים עזים בין תומכי המלוכה האבסולוטית לבין הליברלים, ששאפו להנהיג משטר חוקתי ופרלמנטרי. פרננדו השביעי, שהיה מלך שמרן ואוטוריטרי, דיכא באכזריות את מתנגדיו וביטל את החוקה הליברלית. עם זאת, הוא נאלץ להתמודד עם מרידות פנימיות ועם אובדן רוב המושבות הספרדיות באמריקה. תקופת מלכותו של פרננדו השביעי הייתה תקופה של אי-יציבות פוליטית וחברתית, שהותירה את ספרד מפולגת וחלשה.

מורשת המלכים: בין תהילה לאכזבה

מורשתם של מלכי ספרד, ובפרט של פליפה השני, קרלוס הרביעי ופרננדו השביעי, היא מורכבת ומעוררת מחלוקת. פליפה השני, למרות הישגיו הצבאיים והפוליטיים, זכור גם כאדריכל האינקוויזיציה הספרדית וכמי שהביא את ספרד לסף פשיטת רגל. קרלוס הרביעי נחשב למלך חלש ולא יעיל, שתקופת מלכותו הייתה אסון למדינה. פרננדו השביעי, למרות שהצליח להחזיר את המלוכה לשלטון, זכור בעיקר כעריץ שדיכא את מתנגדיו וביטל את החוקה הליברלית. למרות מורשתם השנויה במחלוקת, מלכי ספרד השאירו חותם בל יימחה על ההיסטוריה של המדינה והעם. הם עיצבו את גבולותיה, את תרבותה ואת זהותה הלאומית. מורשתם ממשיכה להשפיע על ספרד גם כיום, והיא מעוררת דיון ציבורי ער בשאלות של זהות, זיכרון היסטורי ומורשת לאומית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: 
חוסה  
פתרון 5 אותיות: אמדאו, לואיס, פליפה, קרלוס 
פתרון 6 אותיות: פרננדו  
פתרון 7 אותיות: אלפונסו 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: איזבלה השנייה, אמדאו הראשון, חואן קרלוס הראשון, חוסה הראשון, לואיס הראשון, פליפה השישי, פרננדו השישי, פרננדו השני, קרל החמישי, קרלוס הראשון 
ביטויים דומים: ממלכי ספרד תשחץ, ממלכי ספרד תשבץ, ממלכי ספרד מילון, ממלכי ספרד שם משפחה, ממלכי ספרד 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו