רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ממלכי ספרד | ממלכי ספרד תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ממלכי ספרד. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ממלכי ספרד" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ממלכי ספרד בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

התפתחות המונרכיה הספרדית

ספרד המודרנית כישות פוליטית החלה להיווצר עם נישואיהם של המלכים הקתוליים, פרננדו השני מאראגון ואיזבלה הראשונה מקסטיליה, בשנת 1469. אף על פי ששתי הממלכות המשיכו לפעול בנפרד, הנישואין שלהם הובילו לתחילתו של תהליך האיחוד של חצי האי האיברי. המלכים הללו לא נשאו את התואר "מלך ספרד", אלא היו ידועים כמלכי קסטיליה, לאון, אראגון וכולי. האיחוד הפוליטי הרשמי קרה בתקופת מלכותו של קרלוס הראשון, נכדם של המלכים הקתוליים, שאיחד את הממלכות תחת שלטון אחד במאה ה-16. קרלוס, אשר ידוע גם כקרל החמישי, קיסר האימפריה הרומית הקדושה, היה המלך הראשון ששלט על כל חצי האי ההיספני.

סמכויות מלכי ספרד לפי חוקת 1978

חוקת ספרד מ-1978 קובעת את תפקידו של מלך ספרד כראש המדינה, סמל לאחדותה ולהמשכיותה, נציגה העליון של המדינה כלפי חוץ ומפקדה העליון של הכוחות המזוינים. המלך, אף על פי שיש לו סמכויות טקסיות וייצוגיות בלבד, נדרש לפעול לפי בקשת הממשלה או הפרלמנט, ואינו מפעיל שיקול דעת עצמאי. בין סמכויותיו: חתימה על חוקים, כינוס ופיזור הקורטס חנרלס, קיום משאל עם, הצעת מועמד לראשות הממשלה, מינוי חברי הממשלה ופיטוריהם, פיקוד על הכוחות המזוינים, הענקת חנינות, הסמכת שגרירים וחתימה על חוזים בינלאומיים. בפועל, פעולות אלו מתבצעות לפי הנחיות הממשלה, ללא שיקול דעת עצמאי של המלך.

פרננדו השביעי – מלך וסמל לשינויים

פרננדו השביעי, מלך ספרד, נולד ב-1784 ועלה לשלטון ב-1808 לאחר התפטרות אביו, קרלוס הרביעי. תקופת שלטונו הייתה סוערת, כאשר נפוליאון אילץ אותו לוותר על כתרו לטובת ז'וזף בונפרטה. לאחר תקופת גלות וניסיונות לשוב לשלטון, פרננדו חזר למלוך ב-1813. עם שובו, הוא ביטל את החוקה הליברלית של קדיס ואת התיקונים שהתקבלו במהלכה, והחזיר את המונרכיה האבסולוטית. בשנים 1820-1823 הכוחות הליברליים הצליחו לכפות עליו לפעול לפי החוקה, אך עם פלישת הכוחות הצרפתיים לספרד ב-1823, המונרכיה האבסולוטית הושבה. מותו של פרננדו ב-1833 הביא לעליית בתו איזבלה השנייה לשלטון ולפריצת המלחמה הקרליסטית הראשונה.

קרלוס הרביעי – מלך בתקופת מהפכים

קרלוס הרביעי, מלך ספרד מ-1788 ועד 1808, היה ידוע באופיו הטוב לב אך חלש ונוח להשפעה. תחת שלטונו, ספרד נכנסה למלחמות עם צרפת המהפכנית, מה שהוביל לאובדן חלק מהשטחים הספרדיים ולהפחתת השפעתה באירופה. בשנת 1807, לאחר פלישת נפוליאון לספרד, נאלץ קרלוס להתפטר לטובת בנו פרננדו. תקופתו של קרלוס התאפיינה בחוסר יציבות פוליטית ובמלחמות חיצוניות ופנימיות שהחלישו את הממלכה הספרדית.

פליפה השני – מלך עוצמתי ומורכב

פליפה השני, שנולד ב-1527 ושלט בין השנים 1556-1598, היה המלך הראשון ששלט על כל חצי האי ההיספני. תחת שלטונו, ספרד הפכה לאימפריה עולמית שהשפיעה על כלכלה ופוליטיקה עולמיות. פליפה הרחיב את הטריטוריות הספרדיות דרך כיבוש איי הפיליפינים ופלורידה, והמשיך בתהליך הקולוניזציה. תקופת שלטונו התאפיינה גם בחוסר יציבות כלכלית ובמאבקים עם אנגליה והולנד, מה שהוביל למלחמת שמונים השנה ולמאבקים דתיים ופוליטיים באירופה.

המלחמות הקרליסטיות – מאבקי ירושה ואידיאולוגיה

המלחמות הקרליסטיות שהתחוללו במהלך המאה ה-19 היו סדרת עימותים על הירושה הספרדית, כאשר תומכי האינפנטה קרלוס התמודדו נגד תומכי איזבלה השנייה. המלחמות הללו נבעו מהמחלוקות על חוק הירושה, כאשר חלק מהממלוכנים סירבו לקבל את ויתור פרננדו השביעי על החוק הסאלי לטובת בתו. העימותים הללו שיקפו גם מאבקים רחבים יותר בין הכוחות השמרניים והליברליים בספרד, והותירו חותם על הפוליטיקה והחברה הספרדית לאורך שנים רבות.

המונרכיה הספרדית במאה ה-20 וה-21

במהלך המאה ה-20, המונרכיה הספרדית חוותה תהפוכות רבות. המלך אלפונסו השלושה עשר נאלץ לעזוב את ספרד ב-1931 לאחר עליית הרפובליקה השנייה. לאחר מלחמת האזרחים הספרדית ועליית פרנסיסקו פרנקו לשלטון, הוכרזה ספרד כמונרכיה, אך ללא מלך בפועל. רק לאחר מותו של פרנקו ב-1975, חואן קרלוס הראשון עלה לשלטון והוביל את ספרד לתקופה של מעבר לדמוקרטיה. כיום, תחת שלטון פליפה השישי, ספרד (מדינה אירופאית) היא מונרכיה חוקתית שבה למלך יש תפקיד טקסי וייצוגי בעיקר.

לסיכום

מלכי ספרד, ממלכי ימי הביניים ועד למונרכיה החוקתית של ימינו, שיקפו את ההיסטוריה המורכבת והעשירה של ספרד. פרננדו השביעי, קרלוס הרביעי ופליפה השני היו דמויות מרכזיות בעיצוב הממלכה, וכל אחד מהם תרם לשינויים הפוליטיים, הכלכליים והחברתיים במדינה. דרך נישואים, מלחמות ורפורמות, המונרכיה הספרדית עברה תהפוכות רבות ונשארה סמל לאחדות ולהמשכיות ספרדית לאורך הדורות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות: 
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיותחוסה  
פתרון 5 אותיות: אמדאו, לואיס, פליפה, קרלוס 
פתרון 6 אותיות: פרננדו  
פתרון 7 אותיות: אלפונסו 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: איזבלה השנייה, אמדאו הראשון, חואן קרלוס הראשון, חוסה הראשון, לואיס הראשון, פליפה השישי, פרננדו השישי, פרננדו השני, קרל החמישי, קרלוס הראשון 
ביטויים דומים: ממלכי ספרד 5 אותיות, ממלכי ספרד 6 אותיות, ממלכי ספרד מילון, אחד ממלכי ספרד, מי היה ממלכי ספרד, ממלכי ספרד תשבץ, ממלכי ישראל
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

תגובה 1:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו