רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אזור היסטורי בין הפרת לחידקל | אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אזור היסטורי בין הפרת לחידקל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אזור היסטורי בין הפרת לחידקל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אזור היסטורי בין הפרת לחידקל בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

נהרות הפריון: מקור החיים במזרח התיכון

לאורך ההיסטוריה, האזור הנקרא "מסופוטמיה" היווה את מקור החיים לתרבויות קדומות במזרח התיכון. השם היווני "בין נהרות" מתייחס לשני נהרות ענקיים - הפרת והחידקל - שזרמו דרך האדמה הפוריה ואיפשרו את התפתחות הציוויליזציות הראשונות. יובלים רבים כמו החבור, הבליח, הזאב הגדול והזאב הקטן, תרמו גם הם לפריון הקרקע באזור זה שהפך למרכז תרבותי חשוב.

מסופוטמיה: אתר ההתיישבות הקדום ביותר

החוקרים מעריכים שכבר בשנת 9000 לפנה"ס, האדם החל להתיישב באזור "הסהר הפורה" של מסופוטמיה. מיישובים חקלאיים קטנים, צמחו בהדרגה עיירות ובסופו של דבר ערי-מדינות שהפכו למרכזים התרבותיים הראשונים של האנושות. אלפי שנים לפני הופעת הערים במקומות אחרים בעולם, התרבויות הראשונות במסופוטמיה כבר פיתחו שיטות חקלאות מתקדמות והקימו מבנים מונומנטליים.

לידת הערים: התנ"ך השומרי

באזור דרום מסופוטמיה, התפתחה התרבות השומרית בין השנים 4500-3000 לפנה"ס. השומרים הקימו את הערים הראשונות בעולם, כמו אוּר, אוּרוּךְ, לגאש ונִפּוּר. מלכים-לוחמים שלטו בערי-המדינה השומריות והתחרו ביניהם על משאבים ושטחים. הכתובות השומריות הקדומות נחשבות ל"תנ"ך" של האנושות המודרנית, ומספרות על מיתוסים, חוקים ותקנות שהיוו את הבסיס לציוויליזציה.

סרגון האכדי: האימפריה הראשונה

בשנת 2334 לפנה"ס, איחד המלך סרגון את כל מסופוטמיה תחת שלטונו והקים את האימפריה האכדית - הראשונה בהיסטוריה האנושית. סרגון ובניו השתמשו בצבא חזק כדי לכבוש ערי-מדינות רבות ולהרחיב את גבולות האימפריה. לאחר מותו של סרגון, האימפריה האכדית החלה להתפורר, אך היא הניחה את היסודות לאימפריות עתידיות במסופוטמיה.

נבוכדנצר השני: שיא הנאו-בבלית

אחת האימפריות החשובות ביותר במסופוטמיה הייתה האימפריה הנאו-בבלית, שהגיעה לשיא עוצמתה תחת שלטונו של נבוכדנצר השני (605-562 לפנה"ס). נבוכדנצר בנה מחדש את בירת בבל והפך אותה למרכז תרבותי ומדעי מפואר. הוא עודד השקעה בלימודים ובאמנויות שונות, והאימפריה הנאו-בבלית הפכה למוקד עושר ותרבות. חפירות ארכאולוגיות בשרידי בבל חשפו פסלים, כתובות ומבנים מפוארים מהתקופה הזו.

המורשת התרבותית של מסופוטמיה

למרות שהאימפריות במסופוטמיה קרסו לבסוף לאחר הכיבוש הפרסי בשנת 539 לפנה"ס, המורשת התרבותית שלהן המשיכה להשפיע על העולם. תרבויות מסופוטמיה תרמו להמצאות משמעותיות כמו הכתב, הגלגל, החישובים המתמטיים והידע האסטרונומי. הארכיטקטורה המונומנטלית של מסופוטמיה, עם מבני ציבור ענקיים וזיגורטים (מגדלי קומות), השפיעה על סגנונות בנייה בתרבויות מאוחרות יותר. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: מסופוטמיה
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אזור היסטורי בין הפרת לחידקל מילון, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל פירוש, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשחץ, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשבץ, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל 9 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו