רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


אזור היסטורי בין הפרת לחידקל | אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה אזור היסטורי בין הפרת לחידקל. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "אזור היסטורי בין הפרת לחידקל" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה אזור היסטורי בין הפרת לחידקל בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

עולם עתיק בין שני נהרות: מסופוטמיה

מסופוטמיה, שפירושה "ארץ בין הנהרות" ביוונית, היא ערש אחת הציוויליזציות העתיקות והמשפיעות ביותר בהיסטוריה. ממוקמת בין נהרות הפרת והחידקל, שטחה של מסופוטמיה משתרע על פני עיראק המודרנית, חלקים מסוריה וטורקיה, ומוכר בזכות אדמתו הפורייה, תרומותיו החשובות לידע האנושי ותרבותו העשירה.

גיאוגרפיה ותנאי סביבה ייחודיים

אזור מסופוטמיה מאופיין בתנאי סביבה ייחודיים שהשפיעו רבות על התפתחות הציוויליזציה המקומית. מצפון גובלים באזור הרי הזגרוס והרי כורדיסטן, מדרום מדבריות סוריה וערב, ממערב נהר הפרת ומהמזרח נהר החידקל. שני הנהרות האלה, יחד עם יובליהם הרבים, היוו מקור חיים חיוני עבור תושבי האזור, סיפקו מים להשקיה, אמצעי תחבורה נוח וסביבה פורייה לגידול יבולים.

השטח של מסופוטמיה מתחלק לשני חלקים עיקריים: בצפון רמה נמוכה בגובה 200-400 מטר בעלת אופי ערבתי, עמקי הנהרות נמוכים בכמה עשרות מטרים מפני הרמה. חלקו הדרומי, המתחיל באזור בגדאד, הוא מישור נמוך המשתפל במתינות לעבר המפרץ הפרסי. אפיקי הנהרות נמוכים בגובה המישור עד כדי הצפת האזור במי הנהרות.

אתגר המים: בין בצורת להמלחה

אזור מסופוטמיה ידוע בפוריותו, אך אספקת המים בו תמיד היוותה אתגר משמעותי. בדרום האזור, כמות המשקעים השנתית נמוכה, ונע בין 70 ל-300 מ"מ בלבד. כתוצאה מכך, החקלאות, שהייתה ענף מרכזי בכלכלה, התבססה בעיקר על מי הנהרות. מועד זרימת המים העיקרית הוא באביב (אפריל-מאי), עם הפשרת השלגים בהרים. אולם, העונה החקלאית העיקרית היא בחורף, מה שיצר חוסר התאמה בין זמינות המים לצורך גידול היבולים.

בצפון מסופוטמיה, כמות המשקעים גבוהה יותר, ונעה בין 300 ל-500 מ"מ בשנה. יתרון זה אפשר גידול יבולים גם ללא תלות מוחלטת במי הנהרות. נהר הפרת, הזורם גבוה מהחידקל בתשעה מטרים, שימש כמקור מים נוסף. לאורך ההיסטוריה, נבנו תעלות רבות להזרמת מים בין שני הנהרות, במיוחד בדרום האזור. פתרון זה סייע להתמודד עם מיעוט הגשמים וזרימת המים המאוחרת, אך גרם גם להמלחת הקרקעות. תופעה זו הביאה לשקיעת תרבויות עתיקות ולנדידה של אוכלוסיות. במאה ה-10 לפנה"ס התפתחה טכנולוגיה חדשה שאפשרה להעלות מים מהחידקל, מה שהוביל להתיישבות באזורים צפוניים יותר ולהקמתה של הממלכה האשורית.

עלייתן ונפילתן של אימפריות במסופוטמיה

מסופוטמיה ידעה עליות ומורדות רבים לאורך ההיסטוריה, כאשר אימפריות שונות קמו וקרסו תוך כדי מאבק על השליטה באזור.כבר באלף ה-4 לפנה"ס, התפתחו ערי-מדינות שומריות עצמאיות, ועם הזמן צמחו מנהיגים חזקים שהפכו למלכים. מלכים אלו, המכונים גם "מלכים-לוחמים", ניהלו מלחמות מתמדת על מנת להרחיב את שטחי שליטתם.

אימפריה משמעותית ראשונה הוקמה בשנת 2334 לפנה"ס על ידי המלך האכדי סרגון, שכבש את כל מסופוטמיה תחת שלטון אחד. לאחר מותו של סרגון, קרסה האימפריה והאזור חזר למצב של מלחמות בין ערי-המדינות. לאחר תקופה של אי יציבות, קמו אימפריות נוספות, ביניהן האימפריה השלישית של אור (2115 לפנה"ס), האימפריה הבבלית של חמורבי (1792 לפנה"ס) והאימפריה האשורית. האימפריה האשורית הגיעה לשיא כוחה במאה ה-8 לפנה"ס, אז שלטה על שטחים נרחבים ממצרים ועד פרס.

אך גם האימפריה האשורית לא נותרה יציבה לאורך זמן. לאחר מותו של המלך אשורבניפל, החלה הממלכה להתפורר, עד שנכבשה סופית על ידי האימפריה הפרסית בשנת 539 לפנה"ס.

לסיכום: מסופוטמיה - ערש ציוויליזציה ותרבות

מסופוטמיה, "ארץ בין הנהרות", הייתה מוקד של התפתחות אנושית ותרבותית במשך אלפי שנים. ממוקמת בין נהרות הפרת והחידקל, אדמתה הפורייה סיפקה תנאים אידיאלים לצמיחת ציוויליזציות מתקדמות.

המאפיינים הגיאוגרפיים הייחודיים של מסופוטמיה, תוך שילוב של נהרות, מישורים והרים, תרמו רבות להתפתחותה. תנאי סביבה אלו יצרו אתגרים, כמו ניהול מים יעיל והתמודדות עם שטפונות, אך גם אפשרו התקדמות חקלאית, מסחר, ותחבורה.

לאורך ההיסטוריה, מסופוטמיה ידעה עליות ומורדות רבים. אימפריות רבות קמו וקרסו, ביניהן האימפריה השומרית, האימפריה האכדית, האימפריה הבבלית והאימפריה האשורית. כל אחת מהאימפריות הללו תרמה תרומות משמעותיות לידע האנושי, לפיתוח טכנולוגיות, ולארגון חברתי.

המורשת התרבותית העשירה של מסופוטמיה ממשיכה להדהד גם בימינו. מערכת הכתב המתוחכמת (כתב יתדות), מערכת המשפט, הידע האסטרונומי, והאמנות המרשימה - כל אלו השפיעו רבות על תרבויות עתיקות אחרות, וניתן לראות את השפעתן גם בתרבות המודרנית. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: מסופוטמיה
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: אזור היסטורי בין הפרת לחידקל פירוש, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל  9 אותיות, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל מילון, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשבץ, אזור היסטורי בין הפרת לחידקל תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו