רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


פרוזה, ליטרטורה | ליטרטורה, פרוזה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ליטרטורה, פרוזה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פרוזה, ליטרטורה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה פרוזה, ליטרטורה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ביטוי מילולי לנפש האנושית

ספרות היא אמנות המילה הכתובה, יכולת להפיח חיים בעולמות דמיוניים רחבי היקף באמצעות רצף מילים. מטרתה העיקרית היא לתאר ולשקף את החוויה האנושית על מורכבותה ורבדיה השונים - אהבה, מוות, טבע, אלוהים, טוב ורע, גדלות הנפש והרוח או בורות. דרך בניית עלילות, דמויות ועולמות ספרותיים, משתמשים הסופרים באוצר המילים כדי לחשוף נקודות מבט מגוונות ומרתקות על קורותיו של האדם. מה שמייחד את הספרות הוא יכולתה להגיע לרבדים עמוקים בתודעת הקורא ולזרוע בו זרעי רגש, מחשבה והשראה באמצעות צירופי אותיות בלבד.         

מורשת קדומה של הציוויליזציה    

הספרות נחשבת לאחד מאבני היסוד המרכזיים של התרבות האנושית, שראשיתה עוד בעידן התרבויות הקדומות שפרחו לאורך אפיקי הנילוס, הפרת, הנהרות בסין והים התיכון. שירת הגילגמש משומר, ספרי התנ"ך העבריים, האפוסים הגדולים כמו האיליאדה והאודיסאה של הומרוס, המהפכה של הרמאיאנה מהודו ועוד - אלו כמה מהאבנים הראשונות במסלול בו היצירה הספרותית הכתובה הפכה לנדבך מרכזי של התרבות האנושית. דרך יצירות קאנוניות ומיתולוגיות אלו עוצבו המוסר, הסיפורים, האמונות והערכים של עמים שלמים לאורך אלפי שנים. הן יצרו את התשתית להמשך ההתפתחות הספרותית שתבוא.  

עולמות של מילים: הסוגות הספרותיות

הספרות מחולקת לשלוש סוגות מרכזיות - סיפורת (פרוזה), שירה ודרמה. הסיפורת היא הסוגה הכתובה בשפה חופשית ופרוזאית, והיא כוללת יצירות כמו רומנים ארוכים, נובלות קצרות יותר, סיפורים קצרים וסקצות קצרצרות. דוגמאות מפורסמות הן הרומן "אנה קרנינה", הנובלה "בארים משוגעים" והסיפור "בוזזי הפיות". השירה יכולה להיות לירית (שירי רגש אישיים), אפית (סיפורים ארוכים) או דרמטית, וכוללת שירים, בלדות, אפיקות גדולות כמו אילו של הומרוס ועוד. הדרמה היא הסוגה הספרותית שנועדה במקורה לביצוע על במה, ותחתיה נכללים סוגים שונים של מחזות כגון טרגדיות וקומדיות. נוסף לשלוש הסוגות הראשיות, קיימות תת-סוגות רבות נוספות עם מאפיינים ייחודיים.

אומנות הלשון הציורית

מיוחד בספרות הוא השימוש הנרחב באמצעים ספרותיים מיוחדים שנועדו לצייר תמונות רבות-עוצמה במילים. סמלים הם פריטים או דימויים שמסמלים רעיון מופשט כמו השושנה שמייצגת את הנפש האנושית. מטפורות מעבירות תכונות ישירות ממושא אחד למשנהו כמו "הדרך היתה כר מלא קרני אור". דימויים משווים תכונות של מושא אחד לאחר על ידי "כמו" כגון "עיניה כסהרונים". והאנשה היא מתן תכונות אנושיות לדברים דוממים כמו "החרב נאנחה מצער". שילוב של אמצעים לשוניים אלו ואחרים יוצר סגנון ספרותי עשיר, צבעוני וציורי שמזכיר ציור מופשט באמצעות מילים בלבד.    

מראה לחיים אנושיים         

מעבר להנאתו האסתטית, תפקידה המרכזי של הספרות הוא לשמש כמראה לקיומו של האדם ולשקף את המציאות האנושית על היבטיה השונים והמורכבים. סופרים, משוררים ומחזאים עוסקים בנושאים בסיסיים אך מהותיים כגון אהבה, מוות, זהות, משפחה, מלחמה, שלום, רוחניות, בורות וידע, טוב ורע. הם עושים זאת דרך כתיבת עלילות, תיאור דמויות ויצירת עולמות פרי דמיונם. אך בבסיסם של הטקסטים הספרותיים מצויה תמיד מטרה לספק פרספקטיבה חדשה או מסר ערכי על המהות האנושית. הטובים שבסופרים מצליחים לעורר במילותיהם את ההיבטים הנשגבים והאפלים כאחד בנפש האדם. בהצלחה!



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: ספרות
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: פרוזה, ליטרטורה מילון, פרוזה, ליטרטורה פירוש, פרוזה, ליטרטורה תשבץ, פרוזה, ליטרטורה תשחץ, פרוזה, ליטרטורה 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו