רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חוקיות, לגיטימיות | לגיטימיות, חוקיות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה לגיטימיות, חוקיות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חוקיות, לגיטימיות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חוקיות, לגיטימיות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: חוקיות ולגיטימציה – יותר מציות לחוק

חוקיות ולגיטימציה, שני מושגים מרכזיים בתחום המשפט והפוליטיקה, מהווים את הבסיס לסדר חברתי ומשילות יציבה. בעוד חוקיות מתייחסת לתוקף החוקי של פעולה או החלטה, כלומר האם היא עומדת בקנה אחד עם החוקים והתקנות הקיימים, לגיטימציה מתייחסת להכרה הציבורית בצדקת הפעולה או הסמכות, כלומר האם היא נתפסת כראויה ומוסרית. 

חשוב להדגיש כי לגיטימציה חורגת מהיותה עניין משפטי גרידא. היא מושפעת מתפיסות חברתיות, ערכיות ותרבותיות, ומשתנה בהתאם להקשר החברתי והפוליטי. מקורות הלגיטימציה, כפי שהגדיר אותם הסוציולוג מקס ובר, כוללים מסורת, כריזמה וחוק. אולם, ניתן להוסיף עליהם מקורות נוספים כמו דת, כוח ואפקטיביות. הבנת מקורות הלגיטימציה השונים והשפעתם על החברה והפוליטיקה היא חיונית להבנת התהליכים החברתיים והפוליטיים המתרחשים סביבנו.

החשיבות של לגיטימציה במערכות פוליטיות

הלגיטימציה מהווה את מקור הסמכות של השלטון. כאשר השלטון נתפס כלגיטימי, האזרחים נוטים יותר לציית לחוקים ולקבל את החלטות השלטון, גם אם אינם מסכימים איתן לחלוטין.  לגיטימציה תורמת ליציבות פוליטית, שכן משטרים בעלי לגיטימציה גבוהה נוטים להיות יציבים יותר, בעוד משטרים חסרי לגיטימציה מתמודדים לעיתים קרובות עם מחאות, מרידות ואף מהפכות. 

במשטרים דמוקרטיים, הלגיטימציה מבוססת על בחירות חופשיות והוגנות, הגנה על זכויות אדם ושלטון החוק. כאשר עקרונות אלו נשמרים, האזרחים חשים שהשלטון מייצג אותם ופועל לטובתם, מה שמגביר את הלגיטימציה שלו. אולם, כאשר עקרונות אלו מופרים, הלגיטימציה של השלטון עלולה להיפגע, מה שעלול להוביל לחוסר יציבות פוליטית.

מקורות הלגיטימציה: ניתוח מעמיק

מקורות הלגיטימציה מגוונים ומשתנים מחברה לחברה ומתקופה לתקופה. המסורת משחקת תפקיד חשוב בלגיטימציה של שלטון, במיוחד בחברות שמרניות. מוסדות מבוססים ומסורות היסטוריות מעניקים לשלטון יציבות ואמינות בעיני הציבור. הכריזמה האישית של מנהיגים יכולה גם היא להעניק לגיטימציה לשלטון. מנהיגים כריזמטיים מצליחים לעורר השראה והתלהבות בקרב הציבור, מה שמוביל לתמיכה רחבה בשלטונם. 

החוק מהווה מקור ללגיטימציה כאשר הוא נתפס כהוגן וצודק. מערכות חוקיות המבטיחות שוויון בפני החוק, הגנה על זכויות אדם והליך הוגן, תורמות ללגיטימציה של השלטון. הדת, במיוחד במדינות תאוקרטיות, מהווה מקור ללגיטימציה כאשר השלטון נתפס כמייצג את רצון האל או כממלא את חוקי הדת.

הכוח, למרות היותו מקור שנוי במחלוקת, יכול גם הוא להעניק לגיטימציה לשלטון, במיוחד כאשר הוא מלווה בהצלחה בהשגת מטרות לאומיות או חברתיות. משטרים שמצליחים לשמור על ביטחון המדינה, לקדם את הכלכלה או להבטיח שירותים חברתיים, עשויים לזכות בלגיטימציה מצד הציבור, גם אם הם אינם דמוקרטיים. לבסוף, **האפקטיביות**, כלומר היכולת של השלטון להשיג את מטרותיו, מהווה מקור ללגיטימציה. כאשר השלטון מצליח להתמודד עם אתגרים ולפתור בעיות, הציבור נוטה לתמוך בו ולהעניק לו לגיטימציה.

חוקיות: עקרון יסוד בדמוקרטיה

חוקיות, המהווה עקרון יסוד במשפט המינהלי והציבורי, היא אבן יסוד של כל מדינה דמוקרטית. היא מבטיחה שהשלטון פועל על פי חוק, ומוגבל על ידי החוק. עקרון החוקיות כולל מספר כללי משנה חשובים: איסור על חקיקה למפרע, שוויון בפני החוק, פומביות החוק, ובהירות וודאות בניסוח החוק. 

עקרון החוקיות נועד להגן על זכויות האדם ולשמר את שלטון החוק. הוא מונע מהשלטון לפעול באופן שרירותי או להפלות בין אזרחים. הוא גם מבטיח שהחוקים יהיו ידועים ונגישים לציבור, ושיהיו מנוסחים באופן ברור ומובן, כך שהאזרחים יוכלו להבין את זכויותיהם וחובותיהם.

האתגרים ללגיטימציה בעידן המודרני

בעידן המודרני, הלגיטימציה של השלטון מתמודדת עם אתגרים חדשים ומורכבים. שחיקה של אמון הציבור במוסדות השלטון, עליית הפופוליזם והשפעת הרשתות החברתיות על השיח הציבורי, כל אלה תורמים לירידה בלגיטימציה של השלטון במקומות רבים בעולם. 

שחיתות שלטונית, אי-שוויון חברתי, דיכוי פוליטי וכשלים בניהול משברים, כל אלה עלולים לפגוע בלגיטימציה של השלטון. כאשר הציבור מאבד את האמון בשלטון, הוא עלול להפסיק לציית לחוקים, להשתתף בבחירות או לתמוך במדיניות השלטון.

לגיטימציה בזירה הבינלאומית

הלגיטימציה אינה רלוונטית רק למדינות בודדות, אלא גם ליחסים בין מדינות וארגונים בין-לאומיים. לגיטימציה בזירה הבינלאומית מתייחסת להכרה במדינה כמדינה ריבונית, בזכותה לבצע פעולות שונות בתחומיה ומחוץ להם, וביחסים בינה לבין מדינות אחרות. 

מקורות הלגיטימציה בזירה הבינלאומית כוללים הסכמים בין-לאומיים, החלטות של ארגונים בין-לאומיים והכרה מצד מדינות אחרות. פעולות מדיניות שנויות במחלוקת, כמו סיפוח שטחים, התערבות צבאית או הפרת זכויות אדם, עלולות לפגוע בלגיטימציה של מדינה בזירה הבינלאומית.

סיכום ומבט לעתיד

חוקיות ולגיטימציה מהווים את עמודי התווך של סדר חברתי ומשילות יציבה. הם מבטיחים שהשלטון פועל על פי חוק, ושהוא זוכה לאמון ולתמיכה של הציבור. בעידן המודרני, הלגיטימציה של השלטון מתמודדת עם אתגרים חדשים ומורכבים, אך היא נותרה חיונית ליציבות פוליטית ולקידום שלום ושגשוג. 

הבנת המושגים חוקיות ולגיטימציה, מקורותיהם והשפעתם על החברה והפוליטיקה, היא חיונית לכל מי שמעוניין להבין את העולם סביבו ולפעול לשינוי חיובי. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: כשרור, כשרות
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: חוקיות, לגיטימיות פירוש, חוקיות, לגיטימיות תשבץ, חוקיות, לגיטימיות תשחץ, מה זה חוקיות, לגיטימיות?, חוקיות, לגיטימיות מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו