רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חוקיות, לגיטימיות | חוקיות, לגיטימיות תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חוקיות, לגיטימיות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חוקיות, לגיטימיות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חוקיות, לגיטימיות בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מהות עקרונות החוקיות והלגיטימיות

חוקיות ולגיטימיות הם שני עקרונות מרכזיים במשטר דמוקרטי. חוקיות משמעה כי רשויות השלטון פועלות רק מתוקף סמכות שהוקנתה להן בחוק, ללא חריגה מסמכותן החוקית. לגיטימיות פירושה ההכרה הציבורית בזכותו של השלטון לנהוג כפי שהוא נוהג ובצדקת מעשיו. עקרונות אלה נועדו להגן על זכויות האזרח מפני שרירות שלטונית ולשמר את שלטון החוק והסדר הדמוקרטי.

פסקת עקרון חוקיות השלטון: רקע, חשיבות ודוגמאות

עקרון חוקיות השלטון מקורו בהגנה על חירויות הפרט מפני התעמרות שלטונית. בעבר, שררו משטרים שבהם השליט עמד מעל החוק וחוקקי חוקים נעשו לפי רצונו. כך היה בימי המלך לואי ה-14 בצרפת, שאמר "המדינה זו אני". במשטר דמוקרטי, לעומת זאת, השלטון מוגבל על ידי החוק והוא חייב לפעול רק מכוח הסמכה חוקית מפורשת. בכך מובטח כי לא יחולו הגבלות שרירותיות על חירויות האזרח.  

פסקת כללי המשנה של עקרון החוקיות

עקרון חוקיות השלטון כולל מספר כללי משנה חשובים: איסור חקיקה רטרואקטיבית שמטילה חיובים על האזרח למפרע, חובת שוויון בפני החוק ללא הפליה, פרסום הוראות החוק לידיעת הציבור, ונוסח בהיר וחד משמעי של הוראות החוק. כללים אלה נועדו לשמור על ודאות משפטית, הגנה על זכויות יסוד, ועל יכולת האזרח להכיר את החוק ולנהוג על פיו.

פסקת מקורות הלגיטימיות לפי מקס ובר

הפילוסוף מקס ובר הגדיר שלושה מקורות עיקריים ללגיטימיות השלטון: מסורת היסטורית ארוכת שנים, כריזמה ותכונות מנהיגות יוצאות דופן, וחוקיות ורציונליות. בימינו ניתן להוסיף דוגמאות כמו המשטר הבריטי שלגיטימיותו מקורה במסורת, המשטר בארה"ב שמקור לגיטימיותו במסמך החוקתי הרציונלי, והמשטר בצפון קוריאה שמקור לגיטימיותו בכריזמה של מנהיגיה.   

פסקת מקורות לגיטימיות נוספים

מלבד המקורות שציין ובר, ניתן להצביע על מקורות לגיטימיות נוספים: אידאולוגיה או דת שתומכת במשטר, כוח צבאי או יכולת אכיפה, ויעילות בהשגת יעדים לאומיים. כך, משטרים קומוניסטיים כמו ברית המועצות שאבו לגיטימיות מהאידאולוגיה המרקסיסטית, משטר פיננדר בספרד התבסס על כוח צבאי, וממשלות יעילות זוכות ללגיטימיות בזכות הישגיהן.     

פסקת הקשר בין חוקיות ללגיטימיות  

חוקיות ולגיטימיות קשורות זו בזו באופן הדוק. משטר שפועל בחוקיות ובשקיפות, תוך כיבוד זכויות האזרח וההליך הדמוקרטי, נתפס כלגיטימי. לחילופין, משטר חוקי שאינו נתפס כלגיטימי עלול להיחלש עד כדי קריסה. כך קרה במהפכה הצרפתית כאשר המשטר המלוכני איבד את לגיטימיותו. לפיכך, על השלטון לשמור על שני העקרונות כדי לאפשר משטר דמוקרטי יציב.

פסקה מסכמת: עקרונות החוקיות והלגיטימיות חיוניים בדמוקרטיה  

לסיכום, עקרונות החוקיות והלגיטימיות הם תנאים הכרחיים לקיום משטר דמוקרטי תקין. עקרון החוקיות מבטיח כי השלטון לא יחרוג מסמכויות החוק ויכבד את זכויות האזרח, בעוד שהלגיטימיות מבטיחה את הסכמת האזרחים למשטר. בהיעדר חוקיות, נוצרת סכנת שרירות שלטונית, ובהיעדר לגיטימיות, המשטר חדל מלהתקיים. שמירה קפדנית על עקרונות אלה חיונית להמשך קיומה של דמוקרטיה יציבה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: כשרור, כשרות
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: חוקיות, לגיטימיות פירוש, מה זה חוקיות, לגיטימיות?, חוקיות, לגיטימיות תשבץ, חוקיות, לגיטימיות תשחץ, חוקיות, לגיטימיות 5 אותיות, 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו