רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


איש צבא ומדינאי ישראלי | איש צבא ומדינאי ישראלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה איש צבא ומדינאי ישראלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "איש צבא ומדינאי ישראלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה איש צבא ומדינאי ישראלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

איש צבא ומדינאי ישראלי שהטביע חותמו

מתן וילנאי, יליד ירושלים בשנת 1944, הוא דמות מרכזית בנוף הישראלי, אשר הטביע את חותמו הן בתחום הצבאי והן בזירה הפוליטית. וילנאי, בנו של חוקר ארץ ישראל הנודע זאב וילנאי, עלה בסולם הדרגות הצבאי עד לתפקיד סגן הרמטכ"ל, ובהמשך מילא תפקידים בכירים בממשלות ישראל, כולל שר המדע, התרבות והספורט, סגן שר הביטחון, והשר להגנת העורף. תרומתו המשמעותית לביטחון ישראל ולקשריה הבינלאומיים, במיוחד עם סין, זיכתה אותו בהערכה רבה.

שירות צבאי מפואר ומגוון

וילנאי החל את דרכו הצבאית כמתנדב לצנחנים, שם עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. הוא פיקד על פלוגה בגדוד 202 של הצנחנים, במהלך הפעולות הראשונות נגד ארגון הפת"ח. במסגרת שירותו, נפצע קשה בפעולת סמוע בדרום הר חברון, אך לאחר התאוששות מהפציעה חזר לשירות קרבי ולחם במלחמת ששת הימים בסיני וברמת הגולן. בהמשך, פיקד על סיירת צנחנים ונטל חלק במבצעים נועזים מעבר לגבול, כמו מבצע תופת ומבצע הלם 35. במלחמת יום הכיפורים, עמד וילנאי בראש כוח משימה מיוחד שפעל בחזית המצרית, ואף תכנן פשיטה על פורט פואד שבוטלה בשל הפסקת האש. בהמשך דרכו הצבאית, מילא תפקידי פיקוד בכירים נוספים, בהם מפקד חטיבת הצנחנים הסדירה, מפקד בית הספר לקצינים, קצין חי"ר וצנחנים ראשי, מפקד עוצבת געש, מפקד פיקוד הדרום, ראש אג"ם וסגן הרמטכ"ל. 

ממדים חדשים בפעילות הציבורית

עם שחרורו מצה"ל בשנת 1998, בחר וילנאי להצטרף למפלגת העבודה, ודחה את הצעת הליכוד להיות שר הביטחון. הוא נבחר לכנסת ה-15 והתמנה לשר המדע, התרבות והספורט, תפקיד בו כיהן גם בממשלת האחדות הלאומית שהוקמה לאחר מכן. במהלך כהונתו כשר, הוביל וילנאי יוזמות חקיקה בתחומי חינוך, ספורט וזכויות סטודנטים, וכן יזם את הקמת מועצה לאומית לתרבות וחקיקת חוק הקולנוע. בהמשך, כיהן כסגן שר הביטחון והיה אחראי על מערך המילואים והעורף, ובשנת 2011 מונה לשר להגנת העורף.

שגריר בסין: העמקת הקשרים והרחבת הפעילות

בשנת 2012, מונה וילנאי לשגריר ישראל בסין. במהלך כהונתו, הועמקו היחסים בין המדינות והורחבה הפעילות הישראלית בסין. וילנאי טיפח קשרים עם הנהגת המדינה והמגזר העסקי בסין, מה שהוביל להגדלה משמעותית של היקף השקעות ההון מסין בישראל ולפיתוח תוכנית פעולה לקידום הקשרים הכלכליים. בין הפרויקטים שיזם וילנאי היו הקמת רפתות מתקדמות בטכנולוגיה ישראלית, הטמעת טכנולוגיות מים ישראליות בערים סיניות, והקמת נציגות דיפלומטית חדשה בצ'נגדו. כמו כן, קידם וילנאי את התיירות מסין לישראל, והוביל להכפלת מספר קווי התעופה הישירים והיקף הטיסות בין המדינות. בתחומי המחקר והאקדמיה, פעל להקמת קרן מלגות משותפת סינית-ישראלית ולפתיחת שלוחת הטכניון בשאנטואו.

ביקורת על התנהלות משרד האוצר

במהלך כהונתו כשגריר, מתח וילנאי ביקורת קשה על פקידי משרד האוצר על התנהלותם כלפי משרד החוץ ופגיעתם בתנאי השירות של שליחי המדינה בעולם. הוא כינה את התנהלותם "בריונות ושרלטנות" והגן על חשיבותם של שליחי ישראל בעולם. 

המשך פעילות ציבורית וחינוכית

לאחר שובו לישראל בשנת 2017, המשיך וילנאי בפעילות ציבורית וחינוכית. הוא מונה למנהל תוכנית המחקר על סין במכון למחקרי ביטחון לאומי ולנשיא לשכת המסחר ישראל אסיה. בשנת 2021, החל לכהן כנשיא האוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל (UIBE-ISRAEL), שלוחה ישירה ועצמאית של אוניברסיטת UIBE בייג'ינג. בנוסף, מכהן וילנאי כיו"ר ארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל".

מורשת של מנהיגות והישגים

מתן וילנאי הוא דמות מופת של מנהיגות, אסטרטגיה ודיפלומטיה. שירותו הצבאי המפואר, תפקידיו הבכירים בממשלה ובכנסת, וכהונתו כשגריר בסין, מעידים על יכולותיו המגוונות והישגיו הרבים. וילנאי הוא דוגמה לאיש צבא ומדינאי אשר הקדיש את חייו לשירות המדינה והצליח להטביע את חותמו בתחומים רבים ומגוונים. מורשתו כמנהיג בעל חזון, אסטרטג ודיפלומט מוכשר, תמשיך להשפיע על החברה הישראלית עוד שנים רבות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: אור, ברק, פלד
פתרון 4 אותיות: בר לב, גלנט, זאבי, יתום, כהנא, מצנע, עמית
פתרון 5 אותיות: הרצוג 
פתרון 6 אותיות: 
אשכנזי, וילנאי 
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
 
ליפקין שחק, מנדלבליט 
פתרון של שתי מילים ומעלה: אביחי מנדלבליט, אהוד ברק אורי אור, אמנון ליפקין שחק, גבי אשכנזי, דני יתום, חיים הרצוג, יואב גלנט, יוסי פלד, מאיר עמית, מתן וילנאי, מתן כהנא, עמר בר לב, עמרם מצנע, רחבעם זאבי 
ביטויים דומים: איש צבא ומדינאי ישראלי מילון,איש צבא ומדינאי ישראלי פירוש, איש צבא ומדינאי ישראלי תשבץ, איש צבא ומדינאי ישראלי 9 אותיות, איש צבא ומדינאי ישראלי שם משפחה, מצביא ומדינאי ישראליפוליטיקאי ואיש צבא ישראלי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו