רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מצביא ומדינאי ישראלי | מצביא ופוליטיקאי ישראלי תשבץ | שר צבא מצביא ודיפלומט ישראלי מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שר צבא מצביא ודיפלומט ישראלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מצביא ופוליטיקאי ישראלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מצביא ומדינאי ישראלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא: מנהיגים ביטחוניים ופוליטיים בעלי השפעה

מדינת ישראל ידעה לאורך שנות קיומה מנהיגים רבים בעלי השפעה מכרעת על ביטחונה, חוסנה החברתי והתפתחותה הפוליטית. במאמר זה נבחן את פועלם של ארבעה אישים בולטים בתחומים אלו: עמר בר-לב, מתן כהנא, שאול מופז ואמנון ליפקין-שחק. כל אחד מהם תרם תרומה ייחודית לביטחון המדינה, השפיע על סדר היום הפוליטי והותיר חותם על החברה הישראלית. נבחן את הרקע שלהם, תפקידיהם הבכירים, הישגיהם, האתגרים שעמדו בפניהם ומורשתם.

עמר בר-לב: מלוחם בסיירת מטכ"ל לשר לביטחון הפנים

עמר בר-לב, בנו של הרמטכ"ל והשר חיים בר-לב, החל את דרכו הצבאית כלוחם בסיירת מטכ"ל, יחידת העילית של צה"ל. הוא השתתף במבצעים נועזים רבים, ביניהם מבצע יונתן ומבצע שלום הגליל. כמפקד סיירת מטכ"ל, הוביל בר-לב את היחידה בתקופה מאתגרת, שכללה גם כישלונות מבצעיים, אך גם הצלחות מרשימות. לאחר שחרורו מצה"ל, פנה בר-לב לעולם העסקים והפך ליזם הייטק מצליח. בשנת 2020 נבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה-גשר, וביוני 2021 מונה לשר לביטחון הפנים בממשלת בנט-לפיד. כשר, התמודד בר-לב עם אתגרים רבים, ביניהם גל טרור והתפרעויות אלימות. הוא הוביל רפורמות במערכת המשטרה, ביניהן הקמת מפלג חדש למאבק בשחיתות ציבורית והקמת שיטור אזורי למאבק בפשיעה החקלאית.

מתן כהנא: מהרב הצבאי הראשי לשר הדתות

מתן כהנא, בוגר ישיבת הר עציון, שירת כלוחם וכרב צבאי בחטיבת הצנחנים. לאחר שחרורו מצה"ל, הקים את עמותת "אחריי!", שמטרתה לעודד שירות משמעותי בצבא ובחברה. בשנת 2019 נבחר לכנסת מטעם מפלגת ימינה, וביוני 2021 מונה לשר הדתות בממשלת בנט-לפיד. כשר הדתות, פעל כהנא לגשר על הפערים בין דתיים לחילוניים, לקדם שירותי דת ולהפוך את המשרד לשירותי ונגישים יותר לציבור. הוא הוביל רפורמות בתחום הכשרות והגיור, ויזם פרויקטים לקירוב לבבות בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.

שאול מופז: הרמטכ"ל שהפך לשר הביטחון

שאול מופז, יליד איראן, עלה לישראל בגיל צעיר ושירת בצה"ל במשך שנים רבות, במהלכן מילא תפקידי פיקוד בכירים. בשנת 1998 מונה לרמטכ"ל, ובשנת 2002 מונה לשר הביטחון בממשלת שרון. בתקופת כהונתו כשר הביטחון, הוביל מופז את ישראל במלחמת לבנון השנייה ובתקופת ההתנתקות. הוא נחשב לאחד מהאדריכלים של מדיניות "ההבלגה" מול חמאס, שהתבססה על תקיפות אוויריות ממוקדות ותגובות מדודות לירי רקטות. לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים, המשיך מופז להיות מעורב בדיונים ציבוריים על נושאי ביטחון וחברה.

אמנון ליפקין-שחק: הרמטכ"ל שהוביל את צה"ל בתקופה מאתגרת

אמנון ליפקין-שחק, יליד תל אביב, שירת בצה"ל במשך שנים רבות, במהלכן מילא תפקידי פיקוד בכירים. בשנת 1995 מונה לרמטכ"ל, ובשנת 1999 פרש מצה"ל. בתקופת כהונתו כרמטכ"ל, הוביל ליפקין-שחק את צה"ל במבצע ענבי זעם ובנסיגה מדרום לבנון. הוא נחשב לאחד מהאדריכלים של תוכנית ההתנתקות, ויזם רפורמות רבות בצה"ל, ביניהן שיפור תנאי השירות לחיילים והגדלת תקציב הפיתוח. לאחר פרישתו מצה"ל, פנה ליפקין-שחק לפוליטיקה, אך לא הצליח להיבחר לכנסת.

מתן וילנאי: איש צבא ופוליטיקאי רב-גוני

מתן וילנאי, איש צבא ומדינאי ישראלי, בנו של חוקר ארץ ישראל זאב וילנאי, הוא איש צבא ופוליטיקאי ישראלי בעל קריירה עשירה ומגוונת. וילנאי שירת בצה"ל בתפקידים בכירים, ביניהם מפקד סיירת צנחנים, קצין אג"ם של פיקוד המרכז, ראש אכ"א וסגן הרמטכ"ל. בתפקידו האחרון, היה אחראי על הקמת גדר ההפרדה בגבול רצועת עזה. לאחר פרישתו מצה"ל, פנה וילנאי לפוליטיקה ונבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה. הוא כיהן כשר במספר ממשלות, ביניהן שר המדע, התרבות והספורט ושר במשרד ראש הממשלה. בנוסף, שימש כשגריר ישראל בסין. כיום, וילנאי הוא נשיא האוניברסיטה הסינית הבינלאומית בישראל ויו"ר ארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל".


השוואה בין האישים והשפעתם על ישראל

ארבעת האישים הללו, עמר בר-לב, מתן כהנא, שאול מופז, מתן וילנאי ואמנון ליפקין-שחק, השפיעו רבות על ביטחונה, חוסנה החברתי והתפתחותה הפוליטית של מדינת ישראל. כל אחד מהם תרם תרומה ייחודית, אך ניתן לזהות גם קווי דמיון ביניהם. כולם שירתו בתפקידים בכירים בצה"ל, כולם נכנסו לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום למדינה, וכולם התמודדו עם אתגרים מורכבים ועם ביקורת ציבורית. מורשתם של ארבעת המנהיגים הללו ממשיכה להשפיע על ישראל גם היום. הם מהווים מקור השראה לדורות הבאים של מנהיגים, והחלטותיהם ומעשיהם ממשיכים לעצב את פניה של המדינה.

סיכום: מנהיגים מעצבים את פני החברה הישראלית

המאמר בחן את פועלם של ארבעה מנהיגים ישראלים בולטים: עמר בר-לב, מתן כהנא, שאול מופז ואמנון ליפקין-שחק. הוא הדגיש את תרומתם הייחודית לביטחון המדינה, השפעתם על הפוליטיקה הישראלית ומורשתם. למרות השוני ביניהם, ניתן לזהות קווי דמיון רבים בפועלם ובדרכם. כולם שירתו בתפקידים בכירים בצה"ל, כולם נכנסו לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום למדינה, וכולם התמודדו עם אתגרים מורכבים ועם ביקורת ציבורית. מורשתם של ארבעת המנהיגים הללו ממשיכה להשפיע על ישראל גם היום. הם מהווים מקור השראה לדורות הבאים של מנהיגים, והחלטותיהם ומעשיהם ממשיכים לעצב את פניה של המדינה. בהצלחה !



מודעות



פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: ברק, פלד
פתרון 4 אותיות: 
בר לב, גלנט, זאבי, יתום, כהנא
פתרון 5 אותיות: הרצוג
פתרון 6 אותיות: וילנאי
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
 
ליפקין שחק, מנדלבליט 
פתרון של שתי מילים ומעלה: אביחי מנדלבליט, אהוד ברק, אמנון ליפקין שחק, דני יתום, חיים הרצוג, יואב גלנט, יוסי פלד, מתן וילנאי, מתן כהנא, עמר בר לב, רחבעם זאבי
ביטויים דומים: מצביא ומדינאי ישראלי מילון, מצביא ומדינאי ישראלי שם משפחה, שם של מצביא ופוליטיקאי ישראלי, מצביא ופוליטיקאי ישראלי מילה נרדפת, שר צבא מצביא ודיפלומט ישראלי 7 אותיות, פוליטיקאי ואיש צבא ישראלי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו