רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רצועה הנקשרת מסביב למותניים | רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה רצועה הנקשרת מסביב למותניים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "רצועה הנקשרת מסביב למותניים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה רצועה הנקשרת מסביב למותניים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מותניים, חגורה, אבנט וגרטל: מסע תרבותי ודתי

המותניים כמוקד לבוש ותרבות

המותניים, החלק הצר של הגוף הנמצא בין הטבור לבית החזה, מהווים נקודת מפתח בתפיסת גוף האדם לאורך ההיסטוריה האנושית. בגוף פרופורציוני, המותניים מהווים את החלק הצר ביותר בגו, ומשמשים כנקודת ייחוס חשובה בעיצוב בגדים ובתפיסות יופי תרבותיות. היחס בין רוחב המותניים לרוחב האגן, המכונה יחס מותניים-ירכיים (WHR), משמש כמדד בריאותי ואסתטי בתרבויות רבות. מחקרים מצביעים על כך שיחס של כ-0.7 אצל נשים ו-0.9 אצל גברים נתפס כאטרקטיבי ובריא במיוחד. מעבר להיבטים האסתטיים, למותניים חשיבות רבה בתנועת הגוף ובשמירה על יציבה נכונה. הם מהווים נקודת חיבור מרכזית בין פלג הגוף העליון לתחתון, ומשחקים תפקיד מכריע ביכולת הגוף לבצע תנועות סיבוביות ולשמור על שיווי משקל.

החגורה: מפריט פונקציונלי לאביזר אופנה

החגורה, רצועה המקיפה את המותניים, עברה גלגולים רבים לאורך ההיסטוריה האנושית. מממצאים ארכיאולוגיים, אנו למדים כי השימוש בחגורות החל כבר בתקופת הברונזה, כאשר תפקידן העיקרי היה פונקציונלי - להחזיק את הבגדים במקומם ולשאת כלים וחפצים שונים. עם התפתחות הטקסטיל והאופנה, הפכה החגורה לאביזר אופנתי המשקף סטטוס חברתי ואישי. בתרבויות שונות, לחגורה משמעויות סמליות מגוונות. למשל, בתרבות היפנית, הקימונו (לבוש יפני מסורתי) נחגר באמצעות האובי - חגורה רחבה ומעוטרת המסמלת את מעמדה החברתי של האישה. בעולם המערבי, חגורות עור יקרות משמשות כסמל סטטוס בעולם העסקים. מעניין לציין כי בתרבויות שונות קיימים הבדלים בכיוון חגירת החגורה - בעולם המערבי נהוג להשחיל חגורות גברים נגד כיוון השעון וחגורות נשים בכיוון ההפוך.

האבנט: בין קודש לחול

האבנט, המוזכר בתנ"ך כחלק מבגדי הכהונה, הוא דוגמה מרתקת לפריט לבוש בעל משמעות דתית עמוקה. המילה "אבנט" מקורה במצרית העתיקה, עובדה המעידה על קשרי התרבות העתיקים בין מצרים לישראל. בבית המקדש, האבנט היה אחד מארבעת בגדי הכהונה של הכהן ההדיוט, ואחד משמונת בגדי הכהונה של הכהן הגדול. האבנט של הכהן הגדול היה עשוי מארבעה מיני חוטים: פשתן, צמר צבוע בתכלת, צמר צבוע בארגמן וצמר צבוע בתולעת שני. אורכו היה כ-16 מטרים, ורוחבו כשישה סנטימטרים. מעניין לציין כי ביום הכיפורים, הכהן הגדול לבש אבנט עשוי מפשתן בלבד, ללא צמר. חז"ל ייחסו לאבנט כוח כפרה על הרהורי הלב, אולי בשל מיקומו על גוף הכהן. מעבר להקשר הדתי, האבנט מופיע גם בספרות ובשירה העברית, למשל בשירו של דן אלמגור "הידוק החגורה", המשתמש באבנט כמטאפורה לצמצום כלכלי.

הגרטל: מסורת חסידית ומשמעותה

הגרטל, או בשמו העברי 'אבנט', הוא חגורה מיוחדת הנלבשת בעיקר על ידי חסידים בזמן התפילה. מקור המנהג נעוץ בהלכה הדורשת הפרדה בין החלק העליון של הגוף לחלק התחתון בזמן התפילה, "שלא יהא ליבו רואה את הערווה". עם זאת, המשמעות של הגרטל חורגת מעבר להיבט ההלכתי הפשוט. בתורת החסידות, הגרטל נתפס כאמצעי להתעלות רוחנית ולריכוז בתפילה. ישנם סוגים שונים של גרטלים, כאשר לכל אחד מאפיינים ייחודיים: הגרטל העגול (געדרייטע גארטל) נפוץ בחסידויות כמו בעלזא וויז'ניץ, בעוד שהגרטל הישר נפוץ ברוב החסידויות האחרות. ה"פוילישע גארטל" הוא סוג מיוחד של גרטל, הארוג בעבודת יד מושקעת ממשי טבעי איכותי, ויש הטוענים שצורת אריגתו דומה לאבנט של הכהנים בבית המקדש. מעניין לציין כי למספר החוטים בגרטל יש לעיתים משמעות קבלית, כמו 18 חוטים המסמלים "חי" או 26 חוטים כגימטריה של שם ה'.

היבטים בריאותיים ופיזיולוגיים של המותניים והחגירה

מעבר להיבטים התרבותיים והדתיים, למותניים ולאופן חגירתם יש השפעות בריאותיות משמעותיות. היקף המותניים משמש כמדד חשוב להערכת סיכוני בריאות, כאשר היקף גדול מ-102 ס"מ אצל גברים ו-88 ס"מ אצל נשים מצביע על סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. חגירת חגורה יכולה להשפיע על תנוחת הגוף ובריאות הגב. חגורה הדוקה מדי עלולה לגרום לכאבי גב תחתון ולבעיות בזרימת הדם, בעוד שחגורה המותאמת כראוי יכולה לסייע בשמירה על יציבה נכונה, במיוחד בעת הרמת משאות כבדים. בתחום הספורט והפיזיותרפיה, ישנה התייחסות רבה לחיזוק שרירי הליבה סביב המותניים כאמצעי לשיפור היציבה ומניעת כאבי גב. בהקשר זה, חגורות תמיכה מיוחדות משמשות לעיתים כאמצעי עזר בשיקום ובמניעת פציעות. חשוב לציין כי השימוש בחגורות תמיכה צריך להיעשות בהנחיית אנשי מקצוע, שכן שימוש ממושך מדי עלול להחליש את שרירי הליבה הטבעיים.

סמליות ומשמעות בתרבויות שונות

החגורה והאבנט נושאים משמעויות סמליות עמוקות בתרבויות רבות מעבר להקשר היהודי. בנצרות, למשל, החגורה מופיעה כסמל לצניעות ולמוכנות רוחנית, כפי שמתואר באיגרת אל האפסים: "עמדו נא אפוא, מותניכם חגורים באמת". בתרבות הסינית העתיקה, החגורה שימשה כסמל למעמד חברתי ולתפקיד ממשלתי, כאשר צבע החגורה וסוג האבזם סימלו את דרגתו של הפקיד. בתרבויות לוחמים שונות, כמו אצל הסמוראים ביפן, החגורה (אובי) שימשה לא רק להחזקת הנשק, אלא גם כסמל לכבוד ולמעמד הלוחם. בפולקלור ובספרות העולמית, החגורה מופיעה לעיתים קרובות כפריט בעל כוחות מאגיים, כמו חגורתו של תור במיתולוגיה הנורדית, המעניקה לו כוח על-אנושי. בתרבות המודרנית, החגורה השחורה באמנויות לחימה הפכה לסמל אוניברסלי כמעט של מומחיות ושליטה עצמית, חורגת הרבה מעבר לתחום הספורט עצמו.

מגמות עכשוויות ועתידיות

בעידן הטכנולוגי המודרני, החגורה עוברת שינויים והתאמות מרתקים. חגורות "חכמות" המשלבות חיישנים ומעקב אחר פעילות גופנית הופכות לכלי חשוב בניטור בריאות ובשיפור הכושר הגופני. בתחום הבטיחות, מפתחים חגורות בטיחות מתקדמות לרכב המסוגלות להתאים את עצמן לגוף הנוסע ולספק הגנה מיטבית בעת תאונה. בעולם האופנה, אנו עדים למגמה של שילוב טכנולוגיות חדשניות בעיצוב חגורות, כמו שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה או חגורות המשלבות אלמנטים אלקטרוניים כחלק מהעיצוב. במקביל, תנועות חברתיות כמו body positivity משפיעות על תפיסת המותניים והחגירה, מעודדות קבלה של מגוון צורות גוף ומאתגרות את התפיסות המסורתיות של "מותניים אידיאליים". בהקשר הדתי והתרבותי, אנו רואים התאמות מעניינות של פריטים מסורתיים כמו הגרטל לחיים המודרניים, עם יצרנים המציעים גרטלים העשויים מחומרים חדשניים או בעיצובים עכשוויים יותר, תוך שמירה על המשמעות הדתית והמסורתית. בהצלחה !
\


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: חגורה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשחץ, רצועה הנקשרת מסביב למותניים פירוש, רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשבץ,רצועה הנקשרת מסביב למותניים מילון, רצועה הנקשרת מסביב למותניים 5 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו