רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רצועה הנקשרת מסביב למותניים | רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה רצועה הנקשרת מסביב למותניים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "רצועה הנקשרת מסביב למותניים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה רצועה הנקשרת מסביב למותניים בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

כותרת: מותניים, חגורה, אבנט וגרטל: מסע בין תרבויות, אופנה והיסטוריה

המותניים כמרכז

המותניים, האזור שבין הצלעות לאגן, מהווים מוקד מרכזי בגוף האדם, הן מבחינה אנטומית והן מבחינה אסתטית. מבחינה אנטומית, המותניים מכילים איברים חיוניים כמו הכליות, הכבד וחלק מהמעי הגס, ומאפשרים לגוף לבצע תנועות חיוניות כמו כיפוף וסיבוב. בנוסף, הם מהווים "גשר" בין פלג הגוף העליון לתחתון, ומסייעים בשמירה על יציבות הגוף ושיווי המשקל. מבחינה אסתטית, המותניים נחשבים לאזור בעל משמעות תרבותית ואופנתית עמוקה. היחס בין היקף המותניים לאגן, המכונה "יחס מותניים-ירכיים" (WHR), משתנה בין תרבויות ומושפע מתפיסות יופי משתנות. בתרבויות רבות, מותניים צרים נחשבים לאידיאל יופי נשי, ומסמלים נעורים, פוריות ובריאות. דוגמה לכך ניתן למצוא בציורים של אמנים מהרנסנס, כמו בוטיצ'לי וטיציאן, בהם דמויות נשיות מתוארות עם מותניים צרים במיוחד. לעומת זאת, בתרבויות אחרות, מותניים רחבים יותר הם סמל לפוריות ובריאות, ומעידים על יכולתה של האישה ללדת ולגדל ילדים.

החגורה – מסע בהיסטוריה

החגורה, פריט לבוש פשוט לכאורה, היא בעלת היסטוריה עשירה ומגוונת. עדויות ארכיאולוגיות מעידות על שימוש בחגורות כבר בתקופת הברונזה, לפני כ-5,000 שנה. בתחילה, החגורה שימשה בעיקר כאמצעי פונקציונלי לתמיכה במכנסיים או חצאיות, ומנעה מהם ליפול. עם הזמן, החגורה הפכה לפריט אופנתי בפני עצמו, המשקף מעמד חברתי, סגנון אישי ותרבות. לדוגמה, ברומא העתיקה, החגורה הייתה סמל למעמד גבוה, ורק אזרחים רומאים הורשו לחגור אותה. בימי הביניים, החגורה הפכה לחלק בלתי נפרד מהלבוש הגברי, ושימשה לנשיאת חפצים כמו ארנקים, סכינים ומפתחות.

סוגי חגורות – פונקציונליות ואופנה

כיום, קיימים סוגים רבים של חגורות, כל אחד עם תפקיד וייעוד משלו. חגורות כלים, למשל, משמשות בעלי מקצוע כמו נגרים, חשמלאים, אינסטלטורים וחיילים, ומאפשרות להם לשאת את כלי עבודתם בנוחות ובנגישות. חגורות בטיחות הן אמצעי בטיחות חיוני במכוניות, המגן על הנוסעים מפני פגיעות בתאונות דרכים על ידי ריסון תנועת הגוף בעת התנגשות. חגורות צניעות, לעומת זאת, הן פריט לבוש שנועד למנוע קיום יחסי מין, והן נפוצות בעיקר בקרב קהילות דתיות מסוימות. חגורות כסף, שהיו פופולריות בקרב תיירים בעבר, אפשרו נשיאה בטוחה של כסף מזומן ומסמכים חשובים. מעבר לחגורות הפונקציונליות, ישנם גם חגורות אופנתיות רבות, העשויות מחומרים שונים כמו עור, בד, מתכת ופלסטיק. חגורות אלו מגיעות במגוון רחב של צבעים, עיצובים וסגנונות, מאבזמים קלאסיים ועד אבזמים מעוצבים בצורות שונות, ומאפשרות לכל אחד ואחת לבטא את הסטייל האישי שלהם.

אבנט וגרטל – בין מסורת לדת

האבנט והגרטל הם שני סוגים של חגורות בעלי משמעות תרבותית ודתית עמוקה. האבנט הוא בד רחב הנלבש לרוב על גבי הבגדים ומשמש כאביזר נוי טקסי או דתי. בתרבויות רבות, האבנט מסמל כבוד, מעמד חברתי או השתייכות לקבוצה מסוימת. לדוגמה, ביפן, האובי הוא אבנט רחב הנלבש כחלק מקימונו, והוא נחשב לפריט לבוש בעל משמעות תרבותית עמוקה. ביהדות, האבנט הוא אחד מארבעת בגדי הכהונה, והוא עשוי מפשתן ומצמר צבוע. הגרטל, לעומת זאת, הוא חגורה צרה יותר הנלבשת על ידי גברים דתיים, בעיקר חסידים, בזמן התפילה. הגרטל מסמל את ההפרדה בין החלק העליון והתחתון של הגוף, ובין הרוחניות לגשמיות.

המותניים בתרבות הפופולרית

המותניים תופסים מקום מרכזי בתרבות הפופולרית, ונחשבים לסמל יופי ומיניות, במיוחד בתרבות המערבית. דמויות מפורסמות רבות, כמו מרלין מונרו, בריז'יט בורדו (שחקנית קולנוע צרפתייה) ואודרי הפבורן, הפכו את המותניים הצרים לסמל מין. גם כיום, דוגמניות ושחקניות רבות מדגישות את המותניים שלהן בלבוש צמוד וחושפני, ומגמות אופנה כמו "קרופ טופס" וחצאיות בגזרה גבוהה ממשיכות להדגיש את האזור הזה. עם זאת, דימוי הגוף המושלם המוצג בתקשורת יכול להשפיע לרעה על דימוי הגוף של אנשים רבים, ולהוביל לתחושות של חוסר ביטחון וחוסר שביעות רצון מהמראה החיצוני.

בריאות והיקף המותניים

היקף המותניים הוא מדד חשוב לבריאות הכללית, והוא יכול להעיד על הסיכון לפתח מחלות שונות. היקף מותניים גדול מהווה גורם סיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, מחלות כבד שומני ואף סוגים מסוימים של סרטן. הסיבה לכך היא שומן בטני, המכונה גם שומן ויסצרלי, הוא פעיל הורמונלית ומפריש חומרים המעודדים דלקתיות ומעלים את הסיכון למחלות. לכן, חשוב לשמור על היקף מותניים בריא באמצעות תזונה מאוזנת, הכוללת פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים, פעילות גופנית סדירה, כמו הליכה, ריצה ושחייה, והימנעות מעישון. מדידת היקף המותניים היא כלי פשוט ויעיל למעקב אחר הבריאות הכללית והערכת הסיכון למחלות שונות.

המותניים כביטוי אישי ותרבותי

המותניים הם הרבה יותר מאשר רק חלק בגוף האדם. הם סמל ליופי, מיניות, בריאות, מסורת ותרבות. לאורך ההיסטוריה, המותניים שימשו ככלי לביטוי אישי ותרבותי, דרך לבוש, תכשיטים ואביזרים שונים. לדוגמה, בקרב שבטים אפריקאים מסוימים, נשים עונדות חגורות עשויות מחרוזים וצדפים כדי לסמן את מעמדן החברתי ואת שלב חייהן. גם כיום, המותניים ממשיכים להיות מוקד משיכה ועניין, ומעוררים דיון ציבורי סביב דימוי הגוף, בריאות ואופנה. המותניים הם אזור בגוף שמאפשר לנו לבטא את הייחודיות שלנו, את הסגנון האישי שלנו ואת ההשתייכות שלנו לתרבויות וקהילות שונות. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: חגורה
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: רצועה הנקשרת מסביב למותניים מילה נרדפת, רצועה הנקשרת מסביב למותניים 5 אותיות, רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשבץ, רצועה הנקשרת מסביב למותניים תשחץ, רצועה הנקשרת מסביב למותניים מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו