רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בן לעם ממוצא שמי | בן לעם ממוצא שמי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בן לעם ממוצא שמי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בן לעם ממוצא שמי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בן לעם ממוצא שמי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.
בהחלט, אני מרחיב כל פסקה ומוסיף מידע נוסף ומהימן, כדי להפוך את המאמר לארוך ובעל ערך מוסף יותר.


מהם "העמים השמיים" ומדוע כה רב הדיון סביבם?

מדריך זה יפרוש בפנינו את הסיפור המרתק על השפות והתרבויות השמיות ששרידיהן ממשיכים להשפיע עלינו עד היום. נצלול לעומק המקורות ההיסטוריים והארכאולוגיים שמנסים לפענח את חידת מולדת העמים השמיים ואת גלגולי השימוש במונח "שמי" מתקופת המקרא ועד לדיונים האנתרופולוגיים המודרניים. נכיר את השורשים הקדומים של השפות החיות כיום כגון ערבית, עברית ואמהרית, ונגלה כיצד המחקר הבלשני ממפה את התפתחותן מתוך מסורת משותפת עתיקת יומין.  

מולדת העמים השמיים - האבן השואבת של המחקר

"מאין באו העמים השמיים?" זו השאלה שמעסיקה חוקרים רבים במשך מאות שנים. האם נביט צפונה אל המרחבים הפוריים של בבל ומסופוטמיה, שם נתגלו כתובות עתיקות בשפה האכדית וברמיזות לקבוצות שמיות כמו האמורים? או שמא תשובתה תגיע מן המזרח, מדרום חצי האי ערב שהוא מולדתה המוכרת של השפה הערבית? עוד אפשרות שהועלתה היא צפון אפריקה, בשל הקרבה הבלשנית בין השפות השמיות לשפות החמיות שדוברו באזור זה. תעלומה זו של מחוז מוצאם המקורי של דוברי השמית הפכה את חיפוש אחר "מולדת השמיים" לאבן שואבת מרכזית במחקר הבלשנות, הארכאולוגיה והאנתרופולוגיה של העולם הקדום.  

סוגיית האתניות והגזע - מגדילור ומכחיש

"גזע שמי" - ביטוי זה עורר התלהמות רבה במהלך השנים, החל מהמאה ה-18 ועד ימינו. בתחילה נטבע המונח על ידי חברי "בית הספר להיסטוריה של גטינגן" כדרך לסווג קבוצות אתניות, אך הוא גלש במהרה לכיוונים מסוכנים של גזענות ואנטישמיות קיצונית. חוקרים בולטים כמו ארנסט רנן אימצו מיתוסים על "אופי גזעי" ושיוכים כוזבים של תרבויות שונות כ"גזע שמי נחות" לעומת ה"גזע הארי העליון". ההכללות הגזעניות האלה הגיעו מתוך חוסר הבנה של המגוון התרבותי והאתני של הקבוצות השונות שדיברו שפות שמיות לאורך ההיסטוריה. האם אכן ניתן לתייג כ"גזע" אחד את היהודים, הערבים, הפיניקים והחבשים שהיו נתונים בהקשרים שונים לחלוטין? המחקר המודרני דוחה בתוקף גישות אלו.

השמיות במבט בלשני - תווים משותפים חוצי ממלכות: 
 
מהם אותם מאפיינים המגדירים שפה ככלולה במשפחת השפות השמיות? קבוצת השפות הזו מאופיינת בהגייה ייחודית עם ריבוי עיצורים גרוניים כמו ח' וע', לצד עיצורים נחציים (צ', ק') וצירופי עיצורים מיוחדים. מבנה המילים מורכב ממשקלים קבועים שנוצרים משרשי שורש של שלושה עיצורים עם תנועות וצורני משמעות משתנים. דפוסי הדקדוק כוללים מערכת דקדוקית סבוכה של שמות, פעלים ומושגים דקדוקיים ייחודיים כמו הריבוי במספר והטיות רבות של הפועל. בזכות אלמנטים בלשניים ייחודיים אלה, השפות השמיות שוחזרו גם לתקופות קדומות מאוד על סמך תעודות כתובות עתיקות וממצאי ארכאולוגיה.

המקרא כמקור היסטורי:

האם המקרא בספר בראשית יכול לספק לנו מידע אמין על מוצא והרכב העמים השמיים הקדומים? לוח העמים המקראי מציג את המסורת העברית בנוגע לצאצאיו של שם בנו של נח כבנים לעמים שונים כמו ארם, אשור ועילם. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהמקורות המקראיים משקפים את האמונות וההשקפות של אותה תקופה ומוגבלים מבחינת היסטוריה פרה-היסטורית. בפסקה זו נבחן את הזיקה שבין הנרטיב המקראי לגבי בני שם לבין הגילויים האתנולוגיים והבלשניים המודרניים, תוך ניסיון להפריד בין המסורת לעובדות ההיסטוריות.

ההבחנה המתבקשת: 

חשוב להבין שקיימת הפרדה מסוימת בין הקבוצה הבלשנית של דוברי השפות השמיות על פי המחקר המודרני, לבין אותם עמים שנחשבים כ"שמיים" על פי המקורות המקראיים והמסורת היהודית העתיקה. כך למשל, על אף היותם דוברי שפה שמית, הפיניקים - שאזורי מוצאם היו בלבנט בצור, צידון וממלכות נוספות - הוגדרו במקרא כצאצאי חם ולא בני שם. לעומת זאת, עילם שנמנה כבן לשם במקרא, שפתו העתיקה אינה משתייכת לקבוצת השפות השמיות על פי המחקר המודרני. דוגמאות אלה ממחישות את הצורך בזהירות רבה בעת ההתבססות על מקורות עתיקים על מנת להסיק מסקנות בלשניות או אתנולוגיות.

לסיכום:  

כפי שראינו, הדיון סביב ה"עמים השמיים" הוא רב-שכבתי ומורכב. הוא חוצה תחומי ידע היסטוריים, בלשניים ואנתרופולוגיים רבים, ומאגד בתוכו תובנות ממקורות עתיקים כמו המקרא לצד המחקר המדעי המודרני. בין מסורות המיתוסים והאמונות הקדומות לבין הגישה האמפירית והביקורתית העכשווית, בין גזענות מצערת מן העבר לבין פלורליזם תרבותי מקבל ומכבד - עמים שמיים תופסים מקום ייחודי ומרתק בפרק חשוב בהיסטוריה האנושית. סיפורם המפותל של התפתחות השפות, היצירה התרבותית והפיזור הגאוגרפי הרחב של הקהילות השונות האלה ממשיך להידון ולעורר עניין רב, וכך גם המסתורין שמקיף את ראשיתם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
אכדי, ארמי, הררי, חבשי, מורי, נבטי, עברי, ערבי  
פתרון 5 אותיות: 
אדומי, אמורי, אשורי, דרוזי, חיווי, חמירי, יבוסי, מואבי, עמלקי
פתרון 6 אותיות: פלישתי
פתרון 7 אותיות: 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: בן לעם ממוצא שמי מילון, בן לעם ממוצא שמי פירוש, בן לעם ממוצא שמי תשבץ, בן לעם ממוצא שמי תשחץ, מה זה בן לעם ממוצא שמי?, בן לעם ממוצא שמי
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו