רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עוף הקרוב לתרנגול | עוף הקרוב לתרנגול תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עוף הקרוב לתרנגול. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עוף הקרוב לתרנגול" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עוף הקרוב לתרנגול בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מופע הטבע המרהיב: המגוון העצום של העופות על פני כדור הארץ

מאות אלפי מינים של עופות מעופפים מעל ראשינו, חיים על אדמת כדור הארץ וממלאים את השמים בקולות שירה מנגינתיים. העולם העוף הוא עשיר במגוון אין-סופי של צורות, גדלים, צבעים, דפוסי נוצות, התנהגויות והתמחויות. מהעיט הנשגב והאגדי הממריא להבי השמים, דרך הזמיר הקטנטן המזמר בגינת הבית, ועד לטווס היפהפה הפורש זנב מרשים - בשלל הדרכים והצורות בהן העופות באים לידי ביטוי, הם מהווים פלא של הטבע שאין לו אח ורע. אין פלא שעופות רבים נחשבים לסמלים לאומיים וסממנים תרבותיים חשובים ברחבי העולם.

הסיווג המדעי: מערכת היחסים המשפחתית של העופות

למרות המגוון האינסופי, קיימים כללים ברורים לסיווג טקסונומי של עופות שונים למינים, משפחות וסדרות. טקסונומיה היא המדע העוסק בסיווג יצורים חיים לקבוצות על פי מאפיינים משותפים. חוקרי העופות מסווגים אותם בהתאם למבנה גופם, צורת המקור והרגליים, סוג הנוצות, התנהגות חברתית ורבייה, ואפילו דפוסי התעופה והשירה. הסדרות העיקריות הן התרנגולאים (כולל תרנגולים, פסיונים ופניניות), היוניים, דורסי היום (כגון עיטים ונשרים) ודורסי הלילה (ינשופים ותנשמות). בתוך כל סדרה יש חלוקה למשפחות ולמינים הספציפיים. למשל, תת-משפחת השכוויים במשפחת הפסיוניים כוללת מינים שונים של שכוויים האופייניים לשטחים פתוחים וצפוניים.

עופות דורסים: מלכי השמיים והיערות

עופות הדורסים הם בעלי חיים מרתקים במיוחד. אלו הן ציפורים טורפות בעלות מקור חזק וחד, טופרים חדים היוצרים "כפפות" להחזקת הטרף, ראיית על לאיתור מרחוק וכנפיים גדולות ורחבות לתעופת מנהרה מהירה. בין עופות הדורסים הבולטים נמצאים העיטים - המלכים האמיתיים של עולם הציפורים. העיט המלכותי, גדול העיטים בצפון אמריקה, הוא ממלכת השמיים עם מוטת כנף של כמעט 2.5 מטרים. עיטים עצומים אלה מסוגלים לזהות טרף מגובה של עד 5 ק"מ! מין אחר שלא פחות מרשים הוא הנשר הזנב-לבן, אשר לצד הנשר המלכותי הפך לסמל הלאומי של ארה"ב. ואם תרצו לראות סוג אחר של עופות דורסים עליכם להגיע ליערות הגשמיים, שם תוכלו להבחין בזוגות של בזי הצידון המרהיבים והמהירים שמטיסים מתחת לשכבת העצים הסבוכה.             

מוזיקת הטבע: עולם הזמירים והשרים

בעולם הציפורים לא הכול עוסק בדרור וטריפה. קיימים מינים רבים של עופות בעלי קול דק וחרישי המתמחים בשירה מקסימה. הזמירים השונים, כמו הזמיר הפשוט או הזמיר הנודד, ידועים בשירתם המורכבת, הכוללת חצאית מנגינות שונות ומגוונות. שירתם המקסימה משמשת ליצירת קשר חברתי, סימון תחום המחיה, משיכת בנות זוג וייחוד המין. לא פחות מפליאה היא שירת הציפורים כגון הצופית או הסבכי. מעבר לקולות הטבע הללו, ניתן לשמוע גם מוזיקה ייחודית שמקורה דווקא בקריאות האזהרה של בעלי חיים. קריאות אלו מזהירות מפני טורפים, ולהקות שלמות של עופות עשויות להניע מקריאה זהירה אחת של ינשוף ערמומי או של צפור זריזה אחרת שחשה בסכנה.

מכונות הטרף הקטנטנות: עופות הינשופים, התנשמות והצפרים

אמנם הדורסים הגדולים הם אלה שתופסים את תשומת הלב, אך עולם הציפורים כולל גם דורסים קטנטנים אך מרתקים ומוצלחים לא פחות. קבוצה זו כוללת מינים כמו ינשופים, תנשמות וצפרים, אשר מתמחים בציד טרף קטנטן כגון חרקים, עכברים ומכרסמים אחרים. לעופות הטורפים אלה אסטרטגיות ציד מיוחדות ומופלאות. לדוגמה, הינשופים בעלי שמיעה חדה במיוחד ויכולים לשמוע טרף בגרסה של מטרים ולזהות את מיקומו המדויק. הם מצוידים גם ביכולת טיסה שקטה המסייעת בהפתעת הטרף. התנשמות לעומת זאת, בעלות ראיית לילה מצוינת המאפשרת להן לרדוף ולתפוס את הטרף גם באפלה מוחלטת. הן מסוגלות לעוף בשקט מוחלט וללכוד מכרסמים קטנים במהירות בזק. צפרים קטנות כגון הדרור וחוגלות הצייד הן מכונות הטרף הקטנות והשובבות ביותר - הן ניחנו ביכולת ריכוז וריאקציה מרשימה המאפשרת להן לרדוף אחרי חרקים קטנים ולחטוף אותם באוויר בתנועות טיסה זריזה ומדהימה.

גוני הנוצות המרהיבים: מקורים לשם הפגנה והשראה

העולם העוף אינו נחשב למקור השראה רק בשל מבצעי הציד או קולות הזמרה היפים. הוא גם מספק לנו חגיגה של צבעים ודפוסי נוצות עוצרי נשימה. עופות כמו הטווס, תוכי האלפים, האנפית הירוקה ופסיוני הנוצות הלוהטות, הם כולם בעלי מקורים מרשימים וצבעוניים עד אין קץ. מקורים צבעוניים אלו הם כלי חיזור חשוב במיוחד עבור זכרי העופות. באמצעות תנועות ריקוד צבעוניות, הפרשת כתמי צבע ופריסת זנבותיהם המפוארים, הם מרשימים את הנקבות ומשכנעים אותן לבחור בהם לצורך הרבייה. לא פעם, מאבקי כוח וגאוות מקור מתרחשים בין זכרים במינים שונים כחלק מתהליכי הזיווג.

חיות הבית העפות: עופות מבויתים ביתיים

אך העופות לא רק סיפקו לבני האדם השראה, אלא גם שימשו אותם למטרות חשובות לאורך ההיסטוריה. עופות ביתיים כמו תרנגולי ההודו, התרנגולים והאווזים הם מזה אלפי שנים חלק בלתי נפרד מבית החווה האנושי. אלו היו חיות משק חיוניות שסיפקו ביצים, בשר ונוצות לצורכי מזון, ביגוד וצרכים יומיומיים. חלק מהעופות הביתיים הללו אף שימשו סממנים תרבותיים חשובים. כך למשל, התרנגול הפך לאחד הסמלים החשובים ביותר של התרבות הסינית. אך לא רק עופות אלו בויתו על ידי בני האדם. גם עופות אחרים כמו תוכים ואפילו ינשופים קטנים הפכו לחיות מחמד פופולריות, משום שהתאימו לחיים בסביבה ביתית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: הוקו, שליו
פתרון 5 אותיות: דגרתל, שכווי
פתרון 6 אותיות: פניניה, פנינית 
 
פתרון 7 אותיות: פנינייה 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
הוקו כהה, פניניית הקסדה, שליו מצויץ
ביטויים דומים: עוף הקרוב לתרנגול תשחץ, עוף הקרוב לתרנגול תשבץ, עוף הקרוב לתרנגול מילה נרדפת, עוף הקרוב לתרנגול 6 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו