רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קדח | קדח מילון | קדח תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קדח. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קדח" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קדח בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

מה זה קדח?

המונח "קדח" עשוי להישמע מוכר לרוב האנשים, בעיקר בהקשר של כלי ירייה. שם, הוא מייצג את קוטר הקנה, קובע את סוג הכדור שניתן להשתמש בו ומשפיע על עוצמת הירי ודיוק הפגיעה. אך למעשה, משמעותו של קליבר רחבה בהרבה, והוא משמש בתחומים רבים ושונים. במאמר זה נערוך צלילה עמוקה אל תוך עולם הקליברים, ונלמד על ההגדרות השונות, השימושים המגוונים, ההיסטוריה העשירה, ואף נגלה כמה עובדות מפתיעות.

הגדרה ופירוש: עולם של צורות ומידות

במובנו הבסיסי, קליבר מתייחס לקוטר הפנימי של צינור או החיצוני של מוט, תיל וגופים גליליים אחרים. מקור המילה בערבית - "קאליב", שפירושה תבנית. הגדרה זו פותחת צוהר לעולם של צורות ומידות, החל מצינורות מים ועד עמודים אדריכליים, וכל גוף גלילי אחר שניתן למדוד את קוטרו.

שימושים עיקריים: מעבר לכלי ירייה

כלי ירייה: כפי שצוין קודם לכן, זהו השימוש הנפוץ ביותר במונח קליבר. בקנה מחורק של כלי ירייה, הקליבר נמדד בנקודה הרחבה ביותר. גודלו משפיע על סוג הכדור שניתן להשתמש בו, עוצמת הירי, ודיוק הפגיעה. נהוג לציין את הקליבר באינצ'ים למדינות בריטניה וארצות הברית, ובמילימטרים במרבית המדינות האחרות. דוגמאות לקליברים נפוצים: 5.56x45 מ"מ נאט"ו (רובי סער), 7.62x51 מ"מ נאט"ו (רובי צלפים), 9x19 מ"מ פרבלום (אקדחים).

צינורות: בתעשיית הצנרת, הקליבר מציין את הקוטר הפנימי של הצינור, המשפיע על כמות הנוזל או הגז שיכולים לעבור דרכו. צינורות בקוטר קטן משמשים להובלת נוזלים בלחץ גבוה, בעוד צינורות בקוטר גדול משמשים להובלת כמויות גדולות של מים או גז.

מוטות ותילים: בקרב יצרני מתכת, הקליבר מתייחס לקוטר החיצוני של מוטות ותילים, המשפיע על חוזקם, משקלם ויכולת העיבוד שלהם. מוטות בקוטר קטן משמשים לייצור רכיבים עדינים, בעוד מוטות בקוטר גדול משמשים לייצור מבנים חזקים ועמידים.
חקלאות: בייצור מזון, נהוג להשתמש בקליבר לתיאור גודלם של מוצרים מסוימים, כמו זיתים, אפונה וביצים. זיתים בקוטר גדול מסווגים כ"גדולים", בעוד זיתים בקוטר קטן מסווגים כ"קטנים".

אדריכלות: באדריכלות, קליבר מתייחס לקוטרם של עמודים, המשפיע על עומס הבניין ועל עיצובו החזותי. עמודים בקוטר גדול משמשים בבניינים גבוהים, בעוד עמודים בקוטר קטן משמשים בבניינים קטנים יותר.

במות: בתיאטרון, קליבר שרשרת מציין את קוטר המתכת ממנה כופפו החוליות, המשפיע על חוזקה ועל עמידותה בפני שחיקה. שרשראות בקליבר גדול משמשות להרמה של משקלים כבדים, בעוד שרשראות בקליבר קטן משמשות ליישומים קלים יותר.

השימוש במונח קליבר החל עוד בימי קדם, כאשר ציידים ולוחמים השתמשו בחצים וקשתות. גודל החץ היה קריטי לדיוק הפגיעה ולכוח החדירה, ולכן פותחו מערכות סטנדרטיות לסימון קוטר החצים. עם התפתחות כלי הנשק החמים, הוחל להשתמש בקליבר גם לתיאור קוטר הקנה, תחילה ביחידות אורך עתיקות כמו קווים ואצבעות, ובהמשך באינצ'ים ובמילימטרים.

שיטות סימון:

קליבר אירופאי: מציין את קוטר הקנה במילימטרים ואחריו את אורך התרמיל. לדוגמה: 5.56x45 מ"מ נאט"ו.

קליבר אמריקאי: מציין את קוטר הקנה באינצ'ים, ללא ציון אורך התרמיל. לדוגמה: .308 (מקביל ל-7.62 מ"מ).

קליבר בריטי: שיטה פחות נפוצה, המבוססת על מספר ה"גרגירים" של עופרת שיכולים להתאים לקנה בקוטר נתון.

קליבר Shotgun: משתמש ביחידת "gauge" המבוססת על משקל כדור עופרת שגודלו כקוטר הקנה. ככל שה-gauge קטן יותר, כך הקנה רחב יותר.

קליברים מיוחדים:

קליבר .50 BMG: קליבר חזק במיוחד המשמש ברובי צלפים כבדים ומקלעים.

קליבר .30-06 ספרינגפילד: קליבר ותיק ששימש בעיקר ברובי ציד אמריקאים.

קליבר .300 בלאקאאוט: קליבר תת-קולי שפותח לשימוש כוחות מיוחדים.

השפעות תרבותיות:

המונח "קליבר" משמש לעתים קרובות כמטאפורה לגודל, עוצמה או חשיבות. לדוגמה, ניתן לומר על אדם "בעל קליבר רחב" או "בעל קליבר אינטלקטואלי גבוה".
בתרבות הפופולרית, קליברים מופיעים לעתים קרובות בסרטים, משחקי וידאו וספרים.

לסיכום:

המונח קליבר הוא מושג רחב ומשמעותי המשמש בתחומים רבים ושונים. הבנת ההיסטוריה, השימונים והשימושים השונים של קליברים יכולה להעניק לנו תובנות חדשות לגבי עולם הצורות, המידות והטכנולוגיה. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: קליבר
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: קדח 5 אותיות, קדח פירוש, קדח תשבץ, קדח מילה נרדפת, מה זה קדח?, קדח תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו