רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


קדח | קדח תשבץ | קדח מילון

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קדח. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קדח" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה קדח בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מונח בעל שורשים ערביים

המונח "קליבר" נגזר מהמילה הערבית "קאליב" שפירושה תבנית או צורה. מקורו האטימולוגי מתאר במדויק את משמעותו - הקוטר הפנימי של חור או חלל גלילי, או הקוטר החיצוני של גוף צילינדרי כמו מוט או תיל. למרות שורשיו הערביים, המונח "קליבר" רווח כיום בשפות רבות ובשימושים מגוונים, אך הוא קשור בעיקר לעולם כלי הנשק והירייה.

הקליבר בכלי ירייה

בהקשר של כלי נשק, הקליבר מתייחס לקוטר הפנימי של קנה הנשק. בכלי ירייה בעלי קנה מחורר או מחורץ כמו רובים, אקדחים ומקלעים, הקליבר נמדד בנקודה הרחבה ביותר של הקנה. חשוב לציין שבנוסף לקוטר הקנה, המונח "קליבר" חל גם על סוג התחמושת (הכדור או הקליע) שמיועד לאותו נשק ספציפי - כל כלי ירייה דורש תחמושת שמתאימה במדויק לקליבר שלו.

סימון והגדרת קליברים

קיימות שלוש שיטות עיקריות לסימון קליברים של כלי ירייה: השיטה האירופאית סוממת קליברים במילימטרים, כולל קוטר הקנה ואורך התרמיל (לדוגמה 5.56x45 מ"מ). השיטה האמריקאית מסמנת באינץ'ים את קוטר הקנה בלבד (כמו .338"). השיטה הבריטית היא שיטה נפרדת. קליברים נפוצים כוללים 5.56 מ"מ ו-7.62 מ"מ לרובי סער ומקלעים בנאט"ו, 9 מ"מ לאקדחים, ו-12.7 מ"מ למקלעים כבדים. לכל קליבר יש טווח יעילות שונה - מאות עד אלפי מטרים.

קליבר של נשק חלק-קנה

במקרה של נשק חלק-קנה כמו רובי ציד (shotguns), מדידת הקליבר שונה ונעשית ביחידה המכונה "gauge". ה-gauge מתאר את קוטר הקנה על פי המשקל של כדור עופרת שקוטרו זהה לקוטר הקנה. ככל שמספר ה-gauge נמוך יותר, הקליבר גדול יותר ועוצמת הירי חזקה יותר. ניתן להמיר את יחידת ה-gauge למילימטרים לפי נוסחה מתמטית.   

שימושים נוספים של המונח

המילה "קליבר" אינה מוגבלת רק לתחום כלי הנשק, אלא משמשת גם בתחומים אחרים: באדריכלות לתיאור קוטרם של עמודים, בימאות לתיאור קוטר של שרשראות, בחקלאות לתיאור קוטר של מוצרים חקלאיים כמו זיתים ואפונה, ובמדידה באמצעות כלים המכונים "קליברים" או "מדי זחיח" לבדיקת קוטר גופים שונים.  

קליבר - גורם מכריע בביצועי כלי נשק

הקליבר הוא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על ביצועי כלי הנשק. הוא קובע את עוצמת הירי, את טווח היעילות ואת השימוש המיועד של כלי הנשק השונים. בחירת הקליבר המתאים היא חלק חשוב ומכריע בתכנון ופיתוח של כלי נשק חדשים, על מנת לספק את הביצועים הרצויים לשימוש המיועד.

חדשנות ופיתוחים עתידיים בתחום

לאור החשיבות הרבה של הקליבר לביצועי כלי נשק, נמשך המחקר והפיתוח בתחום זה באופן תמידי. חברות נשק מובילות ומרכזי מחקר צבאיים עובדים על פיתוח קליברים חדשים ומתקדמים, שיאפשרו עוצמת ירי גבוהה יותר, דיוק מוגבר וטווחי יעילות ארוכים יותר. בנוסף, ישנם ניסיונות לשפר ולייעל את תהליכי הייצור של קליעים ותחמושת בקליברים קיימים, במטרה להוזיל עלויות ולשפר את הזמינות והאמינות.

סכנות ואחריות בשימוש בכלי ירייה

למרות שקליבר הוא מונח טכני וחשוב בעולם כלי הנשק, חשוב לא לשכוח את הסכנות והסיכונים הכרוכים בשימוש בכלי ירייה כאלה. קליברים גדולים יותר עלולים לגרום לנזק גדול יותר עם עוצמת אש רבה ויכולת חדירה עילית. על כן, חובה לנהוג בזהירות ובאחריות רבה בכל הקשור לשימוש בכלי נשק, תוך הקפדה על הוראות הבטיחות ועל היתרים ורישיונות מתאימים. רק גופים מוסמכים וכוחות ביטחון מאומנים צריכים לעסוק בתחום זה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: קליבר
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: קדח פירוש, קדח תשחץ, קדח 5 אותיות, קדח מילה נרדפת, קדח תשבץ, מה זה קדח?
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו