רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


דמגוגיה | דמגוגיה מילון | דמגוגיה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה דמגוגיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "דמגוגיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה דמגוגיה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 


דמגוגיה, שיטת שכנוע מניפולטיבית עתיקת יומין, ממשיכה להוות איום משמעותי על הדמוקרטיה, החברה והשיח הציבורי בעידן המודרני. היא חורגת מעבר לרטוריקה פוליטית מסורתית, ומשתמשת בכלים פסיכולוגיים עוצמתיים כדי לעצב דעת קהל, לזרוע פילוג ולערער את יסודות האמת וההיגיון. בעוד שבעבר הדמגוגיה הייתה מוגבלת לנאומים והתכנסויות המוניות, כיום, בעידן הדיגיטלי, היא מנצלת את הרשתות החברתיות, אתרי החדשות המזויפים והאלגוריתמים המפיצים תוכן ויראלי כדי להגיע לקהל רחב ולהדהד את מסריה ללא בקרה או ביקורת.

בבסיסה, הדמגוגיה מנצלת את הרגשות העמוקים ביותר של בני האדם - פחד, כעס, תסכול וחוסר ביטחון. היא מציגה מציאות מעוותת ומפשטת, שבה בעיות מורכבות מוצגות כבעלות פתרונות פשוטים ורדיקליים. דמגוגים, כמו דמויות היסטוריות ידועות לשמצה כמו היטלר וסטלין, מציגים את עצמם כמושיעים, היחידים המסוגלים להגן על העם מפני איומים אמיתיים או מדומיינים. הם מנצלים את החרדות והתסכולים של קבוצות שונות בחברה, ומציעים להם שעיר לעזאזל - קבוצה אחרת בחברה שאותה ניתן להאשים בבעיותיהם. זה יכול להיות מיעוט אתני, דתי או פוליטי, אליטה כלכלית או כל קבוצה אחרת שנתפסת כזרה או עוינת.

אחת הטקטיקות המרכזיות של הדמגוגיה היא השימוש בשפה רגשית ומעוררת. סיסמאות קליטות כמו "כן, אנחנו יכולים!" של אובמה (מנשיאי ארה"ב) או "Make America Great Again" של טראמפ (נשיא ארה"ב לשעבר), מטאפורות דרמטיות והאשמות חסרות בסיס משמשים כדי ליצור תחושה של משבר ודחיפות. הדמגוגים אינם מהססים להפיץ שקרים ועיוותי עובדות, ולעתים קרובות משתמשים ב"עובדות אלטרנטיביות" כדי לתמוך בטענותיהם. דוגמה מובהקת לכך היא התעמולה הנאצית שהציגה את היהודים כאחראים לכל תחלואי החברה הגרמנית, או התעמולה הסובייטית שהציגה את הקפיטליסטים כאויבי מעמד הפועלים.

הדמגוגיה משגשגת במיוחד בתקופות של משבר וחוסר יציבות. משברים כלכליים, מלחמות, אסונות טבע או מגפות יוצרים תחושה של חוסר ביטחון ופחד מפני העתיד, מה שהופך את הציבור לפגיע יותר למניפולציות רגשיות. הדמגוגים מנצלים את החרדה הזו כדי להציג את עצמם כמנהיגים חזקים ונחושים, היחידים המסוגלים להחזיר את הסדר והביטחון. דוגמאות לכך ניתן למצוא במשטרים טוטליטריים רבים לאורך ההיסטוריה, כמו גרמניה הנאצית ואיטליה הפשיסטית, שעלו לשלטון בתקופות של משבר כלכלי וחברתי עמוק.

בעידן הדיגיטלי, הדמגוגיה מצאה כר פורה להתפשטות. רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, אתרי חדשות מזויפים ותוכן ויראלי מאפשרים לדמגוגים להגיע לקהל רחב ולהדהד את מסריהם ללא בקרה או ביקורת. אלגוריתמים של רשתות חברתיות נוטים להעצים תוכן רדיקלי ומעורר מחלוקת, מה שמקשה עוד יותר על ההבחנה בין אמת לשקר. התופעה של "פייק ניוז" הפכה למכת מדינה, והיא מאפשרת לדמגוגים להפיץ שקרים ולהציג מציאות אלטרנטיבית שבה הם תמיד צודקים ויריביהם תמיד טועים.

השלכותיה של הדמגוגיה הן הרסניות. היא מערערת את אמון הציבור במוסדות הדמוקרטיים, מפלגת את החברה ומובילה לעליית הקיטוב והשנאה. היא גם פוגעת ביכולת שלנו לקבל החלטות מושכלות ורציונליות, ומחלישה את החוסן שלנו בפני מניפולציות רגשיות. דוגמאות להשלכות אלו ניתן לראות במדינות רבות בעולם, שבהן הדמגוגיה הובילה לעליית מנהיגים אוטוריטריים, לפגיעה בזכויות אדם ולדיכוי של קבוצות מיעוט.

המאבק בדמגוגיה דורש מאמץ משותף של החברה כולה. חינוך לחשיבה ביקורתית, בדיקת עובדות וערנות למניפולציות רגשיות הם כלים חיוניים בהתמודדות עם האיום הזה. בתי ספר, אוניברסיטאות וארגוני חברה אזרחיים צריכים להשקיע משאבים בחינוך לדמוקרטיה, פלורליזם וסובלנות. גם התקשורת והרשתות החברתיות נושאות באחריות להפצת מידע אמין ומאוזן, ולמניעת הפצת שקרים והסתה. פלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל כבר החלו לנקוט בצעדים נגד הפצת פייק ניוז, אך יש עוד דרך ארוכה לעשות בתחום זה.

הדמגוגיה היא אתגר מתמשך, אך היא אינה בלתי מנוצחת. על ידי חיזוק החוסן הדמוקרטי שלנו, טיפוח השיח הציבורי ושמירה על ערכי האמת וההיגיון, נוכל להתמודד עם האיום הזה ולהבטיח עתיד טוב יותר לחברה שלנו. המאבק בדמגוגיה הוא מאבק על עתיד הדמוקרטיה, והוא דורש מאיתנו להיות ערניים, ביקורתיים ואקטיביים בשמירה על הערכים שעליהם מושתתת החברה שלנו. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 מלהיגות
פתרון 8 אותיות ומעלה:  פרופגנדה
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
 שיטה לשכנוע ההמון
ביטויים דומים: דמגוגיה מילה נרדפת, מה זה דמגוגיה?, דמגוגיה תשבץ, דמגוגיה תשחץ, דמגוגיה 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו