רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בדחן שהופקד על בידור המלך | בדחן שהופקד על בידור המלך תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בדחן שהופקד על בידור המלך. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בדחן שהופקד על בידור המלך" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בדחן שהופקד על בידור המלך בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הבדחן והליצן: מסע בין תרבויות ותקופות

ליצן החצר, או בשמו האנגלי "court jester", היה דמות מרכזית בחצרות המלוכה והאצולה של ימי הביניים. תפקידו העיקרי היה לבדר ולשעשע את בני החצר, אך מעבר לכך, הוא מילא תפקיד מורכב ורב-פנים בחיי החברה והפוליטיקה של תקופתו. הליצן היה בעל חירות ייחודית לבקר את השליטים ולהציג אמיתות לא נעימות בצורה הומוריסטית, דבר שלא התאפשר לאנשים אחרים בחצר. המונח "שוטה" (fool) שימש לעיתים כשם נרדף לליצן החצר, אך נשא גם משמעויות נוספות. בעוד שליצן החצר היה לרוב אדם חכם ופיקח המסתתר מאחורי מסכה של טיפשות, המונח "שוטה" יכול היה לתאר גם אדם באמת לא בוגר או חסר ידע. ליצני החצר היו חלק בלתי נפרד מהתרבות החצרונית באירופה במשך מאות שנים, והשפעתם ניכרת עד היום בתרבות הפופולרית ובאמנות.

התלבושת והמראה הייחודי של ליצן החצר

המראה החיצוני של ליצן החצר היה מרכיב מהותי בזהותו ובתפקידו. הלבוש הצבעוני והמוגזם שימש לא רק כאמצעי לבידור ויזואלי, אלא גם כסמל לתפקידו הייחודי בחברה. הבגדים היו לרוב עשויים מבדים צבעוניים בדגמים מנוגדים, כאשר לעיתים קרובות כל מחצית של הבגד הייתה בצבע שונה. אחד הפריטים המזוהים ביותר עם ליצן החצר היה הכובע בעל שלושת הקצוות, המכונה "coxcomb". כל קצה של הכובע הסתיים בפעמון מצלצל, והצורה הייחודית סימלה את אוזני החמור - סמל לטיפשות מדומה. השרביט שנשא ליצן החצר, הידוע כ"marotte", היה לעיתים קרובות מעוטר בראש בובה הדומה לליצן עצמו, ושימש כמעין "בן שיח" דמיוני. מראה זה השתמר בצורות שונות גם בליצנות המודרנית, כאשר ליצני קרקס ובדרנים אחרים אימצו אלמנטים מהלבוש המסורתי של ליצן החצר, כמו הבגדים הצבעוניים והנעליים הגדולות.

התפתחות תפקיד ליצן החצר בתרבויות שונות

תפקיד ליצן החצר לא היה ייחודי לאירופה של ימי הביניים, אלא התקיים בצורות שונות בתרבויות רבות ברחבי העולם. בסין העתיקה, למשל, התגבש תפקיד דומה בסוף תקופת שושלת ג'ואו. ליצני החצר הסיניים, בדומה לעמיתיהם האירופאים, שילבו בין בידור לבין ייעוץ לשליטים. הם השתמשו במוזיקה, שירה, פנטומימה ושנינות לשונית כדי לבדר ולהעביר מסרים. בתרבות הסינית, היה מקובל לחשוב שהמילה "גמד" היא מילה נרדפת לליצן חצר, כיוון שרבים מהם היו בעלי מראה פיזי יוצא דופן. השפעתם של ליצני החצר ניכרת גם בתרבות הפופולרית, כפי שניתן לראות בקלפי משחק וטארוט, שבהם מופיעות דמויות המבוססות על ליצני חצר, כמו ה"ג'וקר" וה"שוטה". התפתחות זו מדגימה כיצד דמות ליצן החצר חצתה גבולות תרבותיים וגיאוגרפיים, והשפיעה על תחומי חיים מגוונים מעבר לתפקידה המקורי בחצר המלוכה.

הבדחן בתרבות היהודית

בתרבות היהודית, התפתחה דמות דומה לליצן החצר - הבדחן. הבדחנים היו מעין אמנים נודדים שהופיעו בטקסים יהודיים, חגים וימי מועד. תפקידם היה לשמח את הקהל בדברי בדיחה, חרוזים, שירים והטפות מוסר הומוריסטיות. הופעתם של הבדחנים הראשונים תועדה כבר בסוף ימי הביניים, במאות ה-13 וה-14, והתפתחה בהשפעת דמות הליצן האירופית. במאתיים השנים שקדמו לשואה, הפכו הבדחנים למנחים ומנהלי טקסים מרכזיים בחיי הקהילה היהודית במזרח אירופה. הם ניהלו אירועים כמו חתונות, בריתות, ופדיונות, לעתים קרובות בליווי תזמורת כליזמרים. למרות חשיבותם התרבותית, רוב הבדחנים היו אנשים עניים שנאלצו לנדוד בין קהילות כדי להתפרנס. אמנות הבדחנות כמעט ונכחדה בשואה, עם השמדת רוב יהדות מזרח אירופה, ולא התאוששה במלואה לאחר מכן. עם זאת, בשנים האחרונות ניתן לראות התעוררות מחודשת של המסורת, בעיקר בקהילות חסידיות, שם בדחנים חדשים מופיעים בחתונות ואירועים אחרים, לרוב בשפת היידיש.

ליצנות מודרנית והתפתחותה מליצנות החצר

המעבר מליצן החצר המסורתי לליצן המודרני מייצג התפתחות מרתקת בתחום הבידור והאמנות. בעוד שליצן החצר היה דמות ייחודית בחצר המלוכה, הליצן המודרני הפך לחלק בלתי נפרד מעולם הבידור הרחב. הקרקס היה אחד המקומות הראשונים שבהם התפתחה הליצנות המודרנית, עם דמויות כמו הליצן הלבן, האוגוסט (הליצן המגושם) והליצן המשוטט. ליצנים אלה פיתחו טכניקות בידור ייחודיות, כמו סלפסטיק, אקרובטיקה קומית ואלתור. עם הזמן, הליצנות התרחבה מעבר לזירת הקרקס והפכה לחלק מפסטיבלים, מסיבות ילדים ואירועים שונים. התפתחות מעניינת במיוחד היא הופעתה של הליצנות הרפואית, שבה ליצנים מיומנים משתמשים בכוחו המרפא של ההומור כדי לשפר את איכות חייהם ומצבם של חולים בבתי חולים. תחום זה, שהחל להתפתח בשנות ה-80 של המאה ה-20, מדגים כיצד הליצנות המודרנית משלבת בין מסורת ארוכת שנים של בידור לבין תפקידים חברתיים ורפואיים חדשים.

פרדוקס "הליצן העצוב" והפסיכולוגיה של ליצנות

אחד ההיבטים המרתקים בעולם הליצנות הוא הפרדוקס הידוע כ"הליצן העצוב". תופעה זו מתארת את הקשר המורכב בין קומדיה לבין הפרעות נפשיות כמו דיכאון וחרדה. מחקרים פסיכולוגיים הצביעו על כך שרבים מהקומיקאים והליצנים המצליחים ביותר סובלים מבעיות נפשיות, וכי ההומור משמש עבורם כמנגנון התמודדות. רבים מהליצנים המקצועיים מדווחים על ילדות מאתגרת, תחושות של בדידות וחוסר שייכות, שדחפו אותם לפתח את כישורי ההומור שלהם כאמצעי להתחבר לאחרים ולהתגבר על קשיים רגשיים. פרדוקס (סתירה פנימית) זה בא לידי ביטוי גם בתרבות הפופולרית, שם דמות הליצן הפכה לעיתים קרובות לסמל של עצב ובדידות. דוגמאות לכך ניתן למצוא באמנות, כמו בציוריו של פבלו פיקאסו מהתקופה הוורודה, או בשירים כמו "שיר הליצן" של מרדכי לבנון, המתאר ליצן הנאלץ להיות שמח למרות חוויות חיים קשות. הפרדוקס הזה מדגיש את המורכבות הרגשית שמאחורי המסכה המצחיקה, ומעלה שאלות מרתקות על הקשר בין יצירתיות, הומור וסבל נפשי.

ליצן החצר בתרבות הפופולרית - מקרה מבחן: הסרט "ליצן החצר"

הסרט "ליצן החצר" משנת 1956 מהווה דוגמה מצוינת לאופן שבו דמות ליצן החצר ממשיכה להשפיע על התרבות הפופולרית גם מאות שנים לאחר תקופת הזוהר שלה בימי הביניים. הסרט, בכיכובו של דני קיי, משלב בין קומדיה מוזיקלית לבין עלילת הרפתקאות המתרחשת באנגליה של ימי הביניים. העלילה מתמקדת בהוברט הוקינס, חבר בקבוצת מורדים, המתחזה לליצן חצר כדי לחדור לארמון המלך. דרך דמותו של הוברט, הסרט מציג את התפקיד המורכב של ליצן החצר - מצד אחד, הוא נדרש לבדר ולהצחיק, ומצד שני, הוא מנצל את מעמדו הייחודי כדי להשפיע על אירועים פוליטיים. הסרט מדגיש את היכולת של ליצן החצר לנוע בין עולמות שונים - בין האצולה לפשוטי העם, בין הרציני למגוחך - ובכך משקף את המורכבות ההיסטורית של התפקיד. למרות שהסרט הוא קומדיה קלילה, הוא מצליח לשקף היבטים אמיתיים של תפקיד ליצן החצר, כמו היכולת לבקר את השלטון דרך הומור, והחופש היחסי שניתן לדמות זו בחברה נוקשה ומעמדית. "ליצן החצר" הפך עם השנים לסרט קאלט ואף נכלל בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית, מה שמעיד על חשיבותו התרבותית ועל העניין המתמשך בדמות ליצן החצר. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
ליצן החצר
ביטויים דומים: בדחן שהופקד על בידור המלך מילון, בדחן שהופקד על בידור המלך פירוש, בדחן שהופקד על בידור המלך תשחץ, בדחן שהופקד על בידור המלך תשבץ, בדחן שהופקד על בידור המלך 8 אותיות, כינוי בעבר לבדחן בארמון המלךבדחן בארמון המלך
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו