רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


בדחן שהופקד על בידור המלך | בדחן שהופקד על בידור המלך תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה בדחן שהופקד על בידור המלך. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "בדחן שהופקד על בידור המלך" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה בדחן שהופקד על בידור המלך בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הבדחן והליצן: מסע היסטורי וחברתי דרך מסכת ההומור

דמות ליצן החצר, או ה"שוטה", צמחה בימי הביניים ושימשה כמבדר בחצרות המלכים והאצילים. מעבר להצחקת הקהל באמצעות בדיחות, פעלולים ושנינות, לליצן החצר היה תפקיד ייחודי נוסף – הוא שימש כשסתום ביטחון חברתי ופוליטי. בזכות מעמדו המיוחד, הוא הורשה לומר את האמת, גם אם באופן סרקסטי ומבודח, מבלי לחשוש מעונש. כך, תחת מעטה ההומור, העז ליצן החצר לבקר את המלך, את האצולה ואת הממסד, ולהצביע על עוולות חברתיות ופוליטיות. דוגמה מפורסמת לכך היא טריקסטן, ליצן החצר של המלך לואי ה-12, שהעז ללעוג למלך על בזבזנותו והתנהלותו הפוליטית.

הבדחן היהודי: הומור שנון ומסרים חברתיים

במקביל לליצן החצר באירופה, התפתחה בתרבות היהודית דמות הבדחן. אמנים אלו היו בעלי כישרון לשוני יוצא דופן והומור חד, והם היו מבדרים את הקהל היהודי בחגים, חתונות ואירועים קהילתיים. הבדחן המפורסם ביותר היה "הרשל'ה מאוסטרופולי", שסיפוריו מלאי החוכמה וההומור הפכו לחלק בלתי נפרד מהמורשת היהודית. הרשל'ה, בדומה לליצן החצר, השתמש בהומור כדי להעביר מסרים חברתיים ומוסריים, ללעוג לבעלי שררה ולתקן עוולות חברתיות.

הליצן המודרני: אבולוציה של דמות אייקונית

עם חלוף השנים, התפתחה דמות הליצן והתרחבה אל מעבר לחצרות המלוכה. הליצן המודרני מופיע בקרקס, בתיאטרון, בסרטים ובטלוויזיה, וממשיך במסורת הבידור וההומור. סוגי ליצנים שונים התפתחו, כל אחד עם סגנון וייחוד משלו. "הליצן הקלאסי" עם האף האדום והבגדים הצבעוניים, "האוגוסט" המגושם והטיפש, "הליצן הלבן" השקט והאלגנטי, ו"הליצן העצוב" המסתיר כאב מאחורי חיוך. בנוסף, התפתחה גם הליצנות הרפואית, המשתמשת בהומור ובמשחק כדי להקל על סבלם של חולים בבתי חולים ובמוסדות רפואיים.

"ליצן החצר": קומדיה עם מסר

הסרט "ליצן החצר" משנת 1956, בכיכובו של דני קיי, מציג את דמות ליצן החצר באופן קומי והרפתקני. הוברט הוקינס, גיבור הסרט, הוא ליצן חצר בעל תושייה וחוכמת חיים, שנאלץ להתחזות לאביר כדי להציל את הממלכה. הסרט משלב הומור, מוזיקה ורומנטיקה, ומציג את ליצן החצר כדמות אמיצה ובעלת תושייה, המסוגלת להתמודד עם אתגרים ולהשפיע על מהלך ההיסטוריה. הסרט גם משקף את התפקיד החברתי של הליצן, המשתמש בהומור כדי לבקר את המלך ואת האצולה, ולהגן על החלשים.

ליצנים בתרבות הפופולרית: ספקטרום של דמויות

דמות הליצן השפיעה רבות על התרבות הפופולרית, וניתן למצוא אותה בדמויות רבות ומגוונות. הג'וקר, הנבל המפורסם מסדרת הקומיקס והסרטים של באטמן, הוא דוגמה לליצן מרושע ומטורף, המשתמש בהומור כאמצעי להפצת כאוס והרס. פניוויז, הליצן הרוקד מסרט האימה "זה", הוא דמות מפחידה ומאיימת, המשתמשת בהומור כדי לפתות ולהטיל אימה על קורבנותיו. קפטן ג'ק ספארו, הפיראט האקסצנטרי מסדרת הסרטים "שודדי הקאריביים", הוא דמות כריזמטית ומשעשעת, המשתמשת בהומור ובערמומיות כדי להשיג את מטרותיה.

"ליצן": לא רק בידור

למרות הקונוטציה החיובית בדרך כלל של המילה "ליצן", ישנם גם הקשרים שליליים לשימוש בה. לעיתים, נעשה שימוש במילה "ליצן" כדי לתאר אדם המתנהג בצורה מגוחכת, שאינו מודע למעשיו או דבריו, וגורם לסובבים אותו ללעוג לו. במקרים אלה, המילה "ליצן" אינה מתייחסת לאמן מבדר, אלא לאדם המגוחך את עצמו.

סיכום: הומור ככלי לביקורת חברתית ושינוי

לסיכום, ליצנים ובדחנים מילאו תפקיד חשוב לאורך ההיסטוריה כמבדרים, מותחי ביקורת ומקורות לחוכמה. הם השתמשו בהומור כדי להצחיק, לעורר מחשבה ולערער על מוסכמות חברתיות. דמויות הליצן ממשיכות להשפיע על התרבות הפופולרית והחברה, ומזכירות לנו את החשיבות של הומור, יצירתיות וביקורת חברתית. הם מהווים עדות לכך שהומור יכול להיות כלי רב עוצמה לשינוי חברתי, להעלאת מודעות ולעידוד חשיבה ביקורתית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: 
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
ליצן החצר (כינוי בעבר לבדחן בארמון המלך / בדחן בארמון המלך)
ביטויים דומים: בדחן שהופקד על בידור המלך מילון,בדחן שהופקד על בידור המלך 8 אותיות, בדחן שהופקד על בידור המלך תשבץ,בדחן שהופקד על בידור המלך תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו