רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


חוקר ועורך ספרותי | חוקר ועורך ספרותי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה חוקר ועורך ספרותי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "חוקר ועורך ספרותי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חוקר ועורך ספרותי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

חוקר, עורך ומחדש פניה של הספרות העברית

מנחם פרי, יליד 1942, הוא חוקר ספרות, עורך ספרותי ופרופסור אמריטוס באוניברסיטת תל אביב. פרי הוא דמות מרכזית בעולם הספרות הישראלי, אשר השפיעה רבות על חקר הספרות, עולם ההוצאה לאור והשיח הציבורי סביב ספרות ותרבות. פועלו הרב-תחומי של פרי משתרע על פני תחומי מחקר מגוונים, החל מתורת הספרות הכללית, דרך חקר המקרא והספרות העברית החדשה, וכלה בספרות יידיש והקשר בין ספרות לפסיכואנליזה. ספרו "שב עלי והתחמם", שיצא לאור ב-2017, הוא דוגמה מובהקת ליכולתו הייחודית לקרוא טקסטים "בין השורות" ולחשוף את הרבדים העמוקים והמורכבים שבהם. שאלת המחקר המרכזית העומדת בבסיס מאמר זה היא: כיצד השפיע פועלו של פרי, כחוקר, עורך ואיש ציבור, על עולם הספרות הישראלי, הן מבחינה תאורטית והן מבחינה מעשית?

תורת הפערים: פריצת דרך בחקר הספרות

אחת מתרומותיו המשמעותיות ביותר של פרי לעולם המחקר היא פיתוח "תורת הפערים". תאוריה זו, שהושפעה רבות מהפסיכולוגיה הקוגניטיבית, מדגישה את תפקידו הפעיל של הקורא ביצירת המשמעות של הטקסט הספרותי. לפי פרי, הטקסט אינו ישות סטטית ואוטונומית, אלא תלוי בתהליך עיבוד אקטיבי של הקוראים. הקוראים, על פי תאוריה זו, אינם צרכנים פסיביים של משמעות, אלא שותפים פעילים ביצירתה. הם מביאים עמם לקריאה את הידע, הניסיון וההקשר התרבותי שלהם, ומשלימים את הפערים הקיימים בטקסט באופן סובייקטיבי. פרי טבע את המושג "סף המיצוי" לתיאור נקודת האיזון בין הרצון להבנה קלה של הטקסט לבין הרצון להפיק ממנו משמעות מרבית. תורת הפערים של פרי חוללה מהפכה בחקר הספרות בישראל ובעולם, והיא ממשיכה להשפיע על חוקרים וסטודנטים גם כיום.

עריכה ספרותית כאמנות: פרי כעורך "מיקרו"

פרי אינו רק חוקר ספרות מבריק, אלא גם עורך ספרותי מהשורה הראשונה. הוא רואה בעריכה הספרותית אמנות לכל דבר, הדורשת רגישות, ידע מעמיק ויצירתיות. פרי ידוע כעורך "מיקרו", כלומר עורך המתערב בפרטי הפרטים של הטקסט, מעניק תשומת לב לכל מילה ומשפט, ומסייע לסופרים ללטש את יצירתם לרמה הגבוהה ביותר. הוא ליווה וסייע לסופרים רבים, בהם חנוך לוין, דויד גרוסמן וא.ב. יהושע, עוד מראשית דרכם, ותרם רבות להצלחתם. פרי רואה בעבודת העריכה חלק בלתי נפרד ממכלול פעילותו בשדה הספרות, והוא משקיע בה את מלוא מרצו וכישרונו.

"שב עלי והתחמם": קריאה מקסימלית של יחסי ברנר וגנסין

הספר "שב עלי והתחמם" הוא דוגמה מובהקת ליכולתו של פרי ליישם את תורת הפערים ואת הקריאה המקסימלית על טקסטים ספרותיים והיסטוריים. בספר זה, פרי קורא בין השורות של הטקסטים והמסמכים הקשורים ליוסף חיים ברנר ואורי ניסן גנסין, וחושף את הרבדים הסמויים והמורכבים של מערכת היחסים ביניהם. פרי בוחן את ההתכתבויות, היומנים והיצירות הספרותיות של שני הסופרים, ומציע פרשנות חדשה ומקורית ליחסיהם, תוך התמקדות במתח ההומוארוטי שביניהם. הספר עורר דיון ציבורי נרחב, וחלק מהמבקרים האשימו את פרי ב"הוצאתם מהארון" של ברנר וגנסין, ובהפיכתם לגיבורי סיפור אהבה הומוסקסואלי. פרי דחה את הביקורת הזו, והדגיש את חשיבותה של הקריאה המקסימלית בהבנת טקסטים מורכבים ורב-שכבתיים.

מנחם פרי כאיש ציבור: מאבקים למען הספרות והתרבות

פרי אינו רק חוקר ועורך ספרות, אלא גם איש ציבור אכפתי ופעיל. הוא הוביל מאבקים רבים למען הסופרים והמו"לים הקטנים והבינוניים, נגד הריכוזיות בשוק הספרים. הוא התנגד ל"חוק הצרפתי", שהיה אמור להסדיר את מחירי הספרים בישראל, והציע מודל אלטרנטיבי שיתחשב בצרכים של כל הגורמים בשוק הספרים. פרי רואה בפעילותו הציבורית חלק בלתי נפרד מתפקידו כאיש ספרות, והוא פועל ללא לאות לקידום התרבות והחינוך בישראל.

סיכום ומסקנות: מורשתו של מנחם פרי

מנחם פרי הוא דמות יוצאת דופן בנוף התרבות הישראלי. הוא חוקר ספרות מבריק, עורך ספרותי מסור ואיש ציבור אכפתי. תרומתו לעולם הספרות הישראלי היא עצומה, הן מבחינה תאורטית והן מבחינה מעשית. תורת הפערים והקריאה המקסימלית שפיתח ממשיכות להשפיע על חוקרים וסטודנטים גם כיום, ועבודתו כעורך ספרותי סייעה לעצב את פניה של הספרות העברית בת זמננו. פרי הוא מודל לחיקוי לאנשי ספרות ואקדמיה, המעוניינים לשלב בין מחקר, יצירה ופעילות ציבורית למען קידום התרבות והחברה הישראלית.

מחשבות לעתיד: לאן ממשיכה תורת הספרות?

תורת הספרות ממשיכה להתפתח ולהשתנות, בהשראת התפתחויות טכנולוגיות ותרבותיות. כיום, חוקרים מתמודדים עם אתגרים חדשים, כמו עליית הספרות הדיגיטלית והאינטראקטיבית, והשפעתן על האופן שבו אנו קוראים ויוצרים משמעות. תורת הפערים והקריאה המקסימלית של פרי יכולות להוות בסיס למחקר עתידי בתחומים אלה, ולסייע לנו להבין טוב יותר את האופן שבו אנו מתקשרים עם טקסטים בעידן הדיגיטלי. בהצלחה
 !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: פרי
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
מנחם פרי

ביטויים דומים: חוקר ועורך ספרותי מילון, חוקר ועורך ספרותי תשבץ, חוקר ועורך ספרותי תשחץ, חוקר ועורך ספרותי שם משפחה, חוקר ועורך ספרותי 7 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו