רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


סוג של אנטילופה אפריקאית | סוג של אנטילופה אפריקאית תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה סוג של אנטילופה אפריקאית. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "סוג של אנטילופה אפריקאית" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה סוג של אנטילופה אפריקאית בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

אנטילופות - משפחה מגוונת של בעלי חיים מרתקים

האנטילופות, השייכות למשפחת הפריים, הן קבוצה מגוונת של יונקים מעלי גרה, המאופיינים בזוג קרניים חלולות ומתעקלות (לרוב אצל הזכרים בלבד). הן נפוצות ביבשות שונות, אך אפריקה היא ביתם של מגוון המינים הגדול ביותר. אנטילופות ממלאות תפקיד חשוב במערכת האקולוגית כטרף עבור טורפים גדולים וכמעצבות נוף באמצעות רעייתן. הן נבדלות זו מזו בגודלן, בצורת קרניהן, בבתי הגידול המועדפים עליהן ובהתנהגותן החברתית. במאמר זה נצא למסע מרתק בין כמה ממיני האנטילופות המסקרנים ביותר: ראם הצבי, אנטילופה איילית, צבי הוגלין, אנטילופה איילתית, אנטילופה טיבטית, קובוס המים (סוג של אנטילופה), אילנד מצוי וקודו הביצות.

ראם הצבי - אצן אלגנטי בעל קרניים מרשימות

ראם הצבי (Gazella dorcas), המכונה גם "צבי המדבר", הוא אנטילופה בינונית בגודלה, בעלת גוף דק וארוך, רגליים ארוכות וקרניים מרשימות בצורת נבל. פרוותו בצבע חום-אדמדם, המאפשר לה להסתוות היטב בסביבתה המדברית. ראם הצבי נפוץ בעיקר במזרח אפריקה, בסוואנות ובשטחים פתוחים. הוא חי בעדרים קטנים, ומהירות הריצה המרשימה שלו, שיכולה להגיע עד 80 קמ"ש, היא אמצעי ההגנה העיקרי שלו מפני טורפים. למרבה הצער, ראם הצבי מתמודד עם איומים משמעותיים עקב ציד בלתי חוקי ואובדן בתי גידול, מה שהוביל לירידה באוכלוסייתו.

אנטילופה איילית וצבי הוגלין - תושבי הסבך האפריקאי

האנטילופה האיילית (Tragelaphus scriptus) וצבי הוגלין (Cephalophus jentinki) הם שני מיני אנטילופות החיים ביערות אפריקה. האנטילופה האיילית מאופיינת בפרוותה החומה-אדמדמה המנוקדת בכתמים לבנים, המספקת לה הסוואה מצוינת בסבך היער. צבי הוגלין הוא אנטילופה קטנה וקומפקטית, בעלת קרניים קצרות וישרות ופרווה בצבע חום כהה. שתי האנטילופות הללו מותאמות היטב לחיים ביער, עם רגליים חזקות המאפשרות להן לנוע בזריזות בין העצים והשיחים. הן פעילות בעיקר בשעות היום, וחיות בזוגות או בקבוצות קטנות. בעוד שהאנטילופה האיילית נפוצה יחסית, צבי הוגלין נמצא בסכנת הכחדה עקב אובדן בתי גידול וציד.

אנטילופה איילתית ואנטילופה טיבטית - הישרדות בגבהים

האנטילופה האיילתית (Procapra gutturosa) והאנטילופה הטיבטית (Pantholops hodgsonii), המכונה גם "צ'ירו", הן שתי אנטילופות המתגוררות באזורים הרריים גבוהים. האנטילופה האיילתית נפוצה בהרי מרכז אסיה, בעוד שהאנטילופה הטיבטית חיה ברמת טיבט. שתיהן מותאמות לחיים בתנאי קור קיצוניים, עם פרווה עבה ושכבת שומן מבודדת. האנטילופה האיילתית נודדת למרחקים ארוכים בחיפוש אחר מזון, בעוד שהאנטילופה הטיבטית נודדת לגבהים נמוכים יותר בחורף. פרוותה הלבנה והרכה של האנטילופה הטיבטית נחשבת ליקרת ערך, והיא משמשת לייצור צעיפי "שאהטוש" יוקרתיים. ציד בלתי חוקי למטרות אלו הוביל לירידה דרסטית באוכלוסייתה.

קובוס המים - שחיין מעולה וחברותי

קובוס המים (Kobus ellipsiprymnus) הוא אנטילופה גדולה וחסונה, בעלת פרווה חומה-אפרפרה וזנב ארוך ושחור. הזכרים מתהדרים בזוג קרניים ארוכות ומתעגלות. קובוס המים נפוץ באזורים לחים וסמוך למקורות מים באפריקה שמדרום לסהרה. הוא חי בעדרים גדולים, ולעתים קרובות ניתן לראותו שוחה במים או רועה בסמוך לגדות נהרות ואגמים. קובוס המים הוא שחיין מעולה, ויכולתו זו מסייעת לו להימלט מטורפים יבשתיים. הוא ניזון בעיקר מעשב וצמחי מים.

אילנד מצוי וקודו הביצות - ענקים בסבך

האילנד המצוי (Taurotragus oryx) וקודו הביצות (Tragelaphus spekii) הם שתי אנטילופות גדולות החיות באפריקה. האילנד המצוי הוא האנטילופה השנייה בגודלה בעולם, בעל קרניים מסולסלות ופרווה חומה-אפרפרה. הוא חי בסוואנות ובשטחים פתוחים, וניזון מעשבים ועלים. קודו הביצות, לעומתו, חי בביצות וביערות, ופרוותו כהה יותר, עם פסים לבנים על הגוף. הוא ניזון מעלים, פירות וצמחי מים. שתי האנטילופות הללו חיות בעדרים, ומתקשרות באמצעות קולות ותנועות גוף.

סיכום ומבט לעתיד

האנטילופות הן משפחה מרתקת של בעלי חיים, בעלי מגוון רחב של מינים, כל אחד עם התאמות ייחודיות לסביבתו. הן ממלאות תפקיד חשוב במערכת האקולוגית, ומשמשות כמשאב טבע חשוב עבור בני האדם. עם זאת, רבות מהאנטילופות מתמודדות עם איומים משמעותיים עקב ציד בלתי חוקי, אובדן בתי גידול ושינויי אקלים. חשוב להגן על האנטילופות ולשמר את בתי הגידול שלהן, כדי להבטיח את המשך קיומן של חיות מרהיבות אלו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: גנו, יאק, ראם, תאו 
פתרון 4 אותיות: גאור, קודו
פתרון 5 אותיות: אילנד, בונגו, ביזון, בנטנג, דישון, קובוס 
פתרון 6 אותיות: אימפלה
פתרון 7 אותיות:
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אילנד מצוי, אילנד ענק, אנואה ההרים, אנואה השפלה, בובאל הכף, בובאל ליכטנשטיין, בקר הבית, דישון מקראי, צביון לבן־גחון, צביון פיטרס, קודו מסורטט, קודו סילבטיכוס, ראם ביסה, ראם הצבי, ראם לבן, תאו אסייתי
ביטויים דומים: סוג של אנטילופה אפריקאית מילון, סוג של אנטילופה אפריקאית פירוש, סוג של אנטילופה אפריקאית מילה נרדפת, סוג של אנטילופה אפריקאית תשחץ, סוג של אנטילופה אפריקאית תשבץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו