רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מינרל נפוץ בסלעי גרניט | מינרל נפוץ בסלעי גרניט תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מינרל נפוץ בסלעי גרניט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מינרל נפוץ בסלעי גרניט" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מינרל נפוץ בסלעי גרניט בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מינרלים - מבט כולל על עולם הגבישים הטבעיים

הגדרת מינרלים ותהליכי היווצרותם

מינרלים הם חומרים אי-אורגניים מוצקים היוצרים את הבסיס לסלעי כדור הארץ. הם מורכבים מתרכובות כימיות או יסודות טבעיים בעלי מבנה גבישי קבוע או אמורפי. מינרלים נוצרים בתהליכים גאולוגיים שונים כגון התגבשות מנתך מגמתי, משקעים יבשתיים וימיים, תהליכים מטמורפיים והיווצרות הידרותרמית. גבישים של מינרלים יכולים להיות מיקרוסקופיים או להגיע לממדים עצומים של עשרות מטרים וטונות במשקל, כמו גבישי הסלניט הענקיים שהתגלו במכרות נאיקה במקסיקו.

סיווג ומיון של מינרלים

לאורך ההיסטוריה, פותחו שיטות שונות לסיווג ומיון מינרלים על ידי מדענים כמו תאופרסטוס, פליניוס הזקן, ג'אבר בן חיאן, אבן סינא וקארולוס ליניאוס. היום, המיון הנפוץ ביותר הוא על פי תכונות כגון אופטיות, פיזיקליות, כימיות, פלסטיות, מעבדתיות וגבישיות. לדוגמה, קוורץ מזוהה בקלות על ידי גבישיו המשושים וקשיות של 7 בסולם מוס, בעוד שמגנטיט ניתן לזהות באמצעות מגנטיות חזקה והמטיט על ידי "ציור" אדום.

מינרלים סיליקטיים - קבוצה חשובה ביותר

מינרלים סיליקטיים הם קבוצת מינרלים המכילה סיליקטים - תרכובות של צורן ואטומי חמצן. הם מהווים כ-95% מקרום כדור הארץ ונחשבים לקבוצה החשובה ביותר ביצירת סלעים. מינרלים סיליקטיים מחולקים לקבוצות משנה על פי המבנה הבסיסי של הסיליקטים שלהם, כגון נזוסיליקטים, סוכרוסיליקטים, צ'יינוסיליקטים ועוד.

נזוסיליקטים - איי סיליקט עם אטרקטיביות רבה

נזוסיליקטים, או אורתוסיליקטים, הם מינרלים סיליקטיים במבנה בודד של ארבעת אטומי חמצן המקיפים אטום צורן יחיד. קבוצה זו כוללת מינרלים נפוצים ואטרקטיביים כגון פנאקיט, אוליווין, גרנט וזירקון. רבים מהם משמשים כאבני חן יקרות בזכות תכונותיהם הפיזיקליות הייחודיות כמו קשיות גבוהה, צבעים עזים ובהירים וברק מיוחד.

בריל - המינרל הקסום של אלומיניום ובריליום

בריל הוא מינרל סיליקטי ייחודי המכיל אלומיניום ובריליום. מבנהו הגבישי מורכב מטבעות משושות של סיליקטים המסודרות בעמודות ומחוברות באמצעות אטומי המתכות. לבריל קשיות גבוהה של 7.5-8 בסולם מוס ומשקל סגולי גבוה יחסית. סוגים שונים של בריל נחשבים כאבני חן יקרות ביותר, כמו האזמרגד הירוק, הביקסביט האדום והאקוומרין הכחול.

תפוצת בריל ומקורות עיקריים

בריל הוא מינרל נפוץ בעיקר בפגמטיטים גרניטיים ובשיסטים נציציים באזורים כמו הרי אורל וכן במדגסקר, אירופה ובמדינות נוספות. מקורות המפורסמים ביותר לאזמרגדים הם באזורי מוסו וצ'יבור שבקולומביה, הטרנסוואל בדרום אפריקה, מינאס ז'ראיס בברזיל ואתרים בארצות הברית כמו צפון קרוליינה. גבישי בריל ענקיים בגדלים של מטרים ובמשקלים של עשרות טונות התגלו גם באזורים כמו ניו אינגלנד.

שימושים והיסטוריה של בריל 

בריל המסיבי שימש כבצר ( סלע המכיל מרכיבים בריכוז המתאים לכרייה) עיקרי להפקת מתכת הבריליום. הבריל המלוטש היה חלופה לזכוכית אופטית בימי הביניים וכונה "Brille" בגרמנית. בתרבויות עתיקות שימש הבריל לטקסים וכוחות על-טבעיים, הסקוטים כינו אותו "אבני עוצמה". הראשון שנעשה ממנו היו כדורי בדולח, לפני המעבר לפלדה. בריל היה אבן חן חשובה ויקרה בהיסטוריה בשל צבעיו ותכונותיו הייחודיות. 

תכונות ושימושים נוספים של בריל

מעבר לשימוש כאבן חן, לבריל יש תכונות ייחודיות המועילות ליישומים נוספים. בריל בעל קשיות גבוהה וציפוי קרמי המבוסס על בריל מוסיף חוזק ועמידות למכשירי חלל ולחלקים המיועדים לסביבות קיצוניות. תכונות האור והזרימה החשמלית של בריל מנוצלות במכשירי לייזר, גלאים ומחוללי קרינה אלקטרומגנטית. כמו כן, צורות גאומטריות של גבישי בריל מאפשרות יישומים בתחום האופטי כגון משקפיים ועדשות.

חשיבות בריל בהיסטוריה ובתרבויות שונות

בריל היה חשוב מאוד בתרבויות קדומות רבות. הדרואידים הקדמונים השתמשו בו כדי להיכנס למצב של טרנס, והאמינו בכוחות על-טבעיים שלו. הסקוטים כינו אותו "אבני עוצמה" בשל התכונות המיוחדות שלו. אצל תרבויות הודיות עתיקות נחשב האזמרגד, צורה של בריל, לאבן החן החשובה והיקרה ביותר, ובעלת סגולות ריפוי. גם בממלכת המאיה וצ'יצ'ן איצ'ה בדרום אמריקה העריכו מאוד את האזמרגד בשל צבעו הירוק הנוצץ. 

מציאותיות וסופרלטיבים בנוגע לבריל

חשוב לזכור כי האמונות והסגולות המיוחסות לאבני בריל נובעות ממסורות עתיקות וממיתוסים, אך אינן מבוססות על ראיות מדעיות. יש להימנע משימוש בסופרלטיבים כמו "האבן היקרה ביותר" או "האבן החזקה ביותר" בנוגע לבריל, שכן אלו טענות סובייקטיביות שאינן בהכרח נכונות. יש לתאר את תכונותיו באופן אובייקטיבי ומדויק על סמך מחקר ונתונים. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: 
פתרון 4 אותיות: בריל (מינרל נפוץ), ברקת  
פתרון 5 אותיות: אמרלד
פתרון 6 אותיות: אזמרגד

פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מינרל נפוץ בסלעי גרניט תשחץ, מינרל נפוץ בסלעי גרניט פירוש, מינרל נפוץ בסלעי גרניט תשבץ, מינרל נפוץ בסלעי גרניט מילון, מינרל נפוץ בסלעי גרניט 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו