רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מינרל נפוץ | סוג של מינרל תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מן מינרל נפוץ. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מינרל נפוץ" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים כדוגמת: ידיעות אחרונות, מעריב או ישראל היום, וגם במגזינים השונים כמו: שבועון לאשה, פנאי פלוס, מוסף 7 ימים ועוד... 
לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מינרל נפוץ בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא לעולם המינרלים: יותר מסתם אבנים

מינרלים, אבני הבניין של כדור הארץ, הם חומרים טבעיים בעלי הרכב כימי מוגדר ומבנה גבישי מסודר. הגדרתם המודרנית (1995) מדגישה את היותם תוצר של תהליכים גאולוגיים, בניגוד להגדרה המסורתית שכללה גם חומרים אורגניים. עולם המינרלים הוא עולם עשיר ומגוון, ובו למעלה מ-4,000 סוגים שונים, כאשר רק כ-100 מהם נפוצים והשאר נדירים יותר. שמותיהם של מינרלים רבים, כמו אלביט (מלטינית "לבן"), מגנטיט (על שם תכונת המגנטיות) ואנדלוזיט (על שם חבל אנדלוסיה בספרד), משקפים את תכונותיהם הייחודיות או את מקום גילויים, ומעניקים להם נופך של מסתורין וקסם.

כיצד נוצרים מינרלים ומדוע הם מפוזרים בכל מקום?

מינרלים נוצרים במגוון רחב של תהליכים גאולוגיים, המתרחשים הן במעמקי כדור הארץ והן על פני השטח. תהליך מגמטי הוא התגבשות של מינרלים מתוך מאגמה לוהטת, כמו היווצרות גבישי אוליבין בבזלת. תהליך משקעי הוא שקיעה של מינרלים מתוך תמיסות, כמו היווצרות גבס בלגונות ימיות. תהליך מותמר הוא שינוי של מינרלים קיימים בתנאי חום ולחץ גבוהים, כמו הפיכת מינרלי חרסית לנציץ. תהליך הידרותרמי הוא שקיעה של מינרלים מתוך תמיסות חמות עשירות במינרלים, כמו היווצרות גבישי קוורץ בעורקים הידרותרמיים. תהליכים אלו מתרחשים בסביבות גאולוגיות שונות ומייצרים מינרלים מגוונים, החל מגבישי סלניט ענקיים במקסיקו ועד למינרלים זעירים בסלעים וולקניים.

סדר מתוך הכאוס: מיון המינרלים

מיון המינרלים הוא אתגר מורכב, בשל המגוון העצום שלהם והתכונות המשתנות. בעבר, מינרלים סווגו לפי שימושיהם או לפי תכונות בולטות כמו צבע וברק. כיום, שתי שיטות עיקריות משמשות למיון מינרלים: מיון דיינה (Dana), המבוסס על הרכב כימי ומחלק את המינרלים לתשע קבוצות עיקריות (כמו סיליקטים, קרבונטים ותחמוצות), ומיון סטרונץ (Strunz), המבוסס על הרכב כימי ומבנה גבישי ומחלק את המינרלים לעשר קבוצות עיקריות. שיטות אלו מאפשרות לארגן את עולם המינרלים ולהבין את הקשרים בין תכונותיהם להרכבם הכימי.

הסוד טמון במבנה: מיון מינרלים על פי מבנה גבישי

למבנה הגבישי של מינרל, כלומר לסידור האטומים בגביש, יש השפעה מכרעת על תכונותיו. מינרלים בעלי הרכב כימי זהה יכולים להיות בעלי מבנה גבישי שונה, ולכן גם תכונות שונות. לדוגמה, יהלום וגרפיט שניהם עשויים מפחמן טהור, אך היהלום קשה בהרבה מהגרפיט בשל המבנה הגבישי הצפוף שלו. מיון מינרלים על פי מבנה גבישי מסייע להבין את הקשר בין המבנה לתכונות הפיזיקליות, כמו קשיות, צורת התגבשות ופצילות.

כיצד לזהות מינרל: בלשים בעולם הגאולוגיה

זיהוי מינרלים הוא תהליך מרתק הדומה לעבודת בילוש. מינרלוגים משתמשים במגוון תכונות כדי לזהות מינרלים, החל מתכונות אופטיות כמו צבע וברק, דרך תכונות פיזיקליות כמו קשיות ופצילות, ועד לתכונות כימיות כמו תגובה לחומצה. לדוגמה, קלציט מבעבע בחומצה, מגנטיט נמשך למגנט, וקוורץ מתאפיין בקשיות גבוהה ובצורת גביש ייחודית. שילוב של מספר תכונות מאפשר זיהוי מדויק ואמין של מינרלים, ומסייע להבין את ההיסטוריה הגאולוגית של הסביבה שבה הם נמצאו.

מינרלים יוצרי סלעים: אבני הבניין של הנוף

מינרלים יוצרי סלעים הם מינרלים נפוצים במיוחד המרכיבים את רוב סלעי קרום כדור הארץ. מינרלים אלו, כמו קוורץ, פצלת השדה, אוליבין וקלציט, הם אבני הבניין של הנוף המגוון שאנו רואים סביבנו. הרכב המינרלים בסלע מספק מידע על התהליכים הגאולוגיים שיצרו אותו, כמו התפרצויות געשיות, שקיעה של משקעים או התמרה של סלעים קיימים. הבנת המינרלים יוצרי הסלעים חיונית לפענוח ההיסטוריה הגאולוגית של כדור הארץ ולניצול משאבי הטבע שלו.

מחצבים ומעבר להם: הפקת מינרלים ושימושיהם המגוונים

מינרלים הם משאבי טבע חיוניים המשמשים את האנושות במגוון רחב של תחומים. הפקת מינרלים מתחילה בכרייה, ולאחר מכן מתבצע עיבוד להפרדת המינרלים מהסלע ולהשבחתם. מינרלים משמשים אותנו בתעשייה (כמו קאוליניט בייצור נייר), בבניין (כמו גבס בלוחות גבס), באמנות (כמו מלכיט ליצירת תכשיטים), בקוסמטיקה (כמו טלק באבקות רפואיות), ברפואה (כמו זאוליט לספיחת רעלים) ואפילו באלקטרוניקה (כמו קוורץ בשעונים). שימוש מושכל ובר-קיימא במינרלים הוא חיוני להמשך קיומה ורווחתה של החברה האנושית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: גבס (סוג של מינרל לבן)
פתרון 4 אותיות: בריל (מינרל נפוץ בסלעי גרניט), הליט, מחצב (מינרל)
פתרון 5 אותיות: חרסית, מלכיט (מינרל ירוק מבריק), פיריט, קוורץ (מינרל נפוץ
פתרון 6 אותיות: בוקסיט, זאוליט, צינובר (מן מינרל)
פתרון 7 אותיות: אוליבין, דולומיט
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מינרל נפוץ מילון, מינרל נפוץ פירוש, סוג של מינרל 5 אותיות, סוג של מינרל נפוץ מילה נרדפת, מן מינרל תשחץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

5 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו