רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


שולי בגד מקופלים ותפורים | שולי בגד תפורים ומקופילם תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה שולי בגד תפורים ומקופילם. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "שולי בגד תפורים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה שולי בגד מקופלים ותפורים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

הקדמה כללית על תפירה

תפירה היא מיומנות עתיקת יומין שליוותה את האנושות מראשיתה. זוהי אמנות חיונית, המאפשרת את חיבורם של בדים, עורות ומרקמים באמצעות חוטים. ממצאים ארכאולוגיים מעידים על מחטי תפירה שנמצאו באתרים פרהיסטוריים לפני מאות אלפי שנים, עוד בטרם צץ האדם המודרני. תפירה שימשה להכנת בגדים חיוניים ושרידה בסביבות הקשות בהן התגוררו האנשים הקדמונים. עם התקדמות הציביליזציה, התפתחה תפירה גם כאמנות המבטאת יצירתיות, תרבות ומסורת.

מחטי תפירה - כלי חיוני לשרידה

תפירה אינה יכולה להתבצע ללא המחט - כלי עתיק ופשוט הכולל חלק דק וחד בקצה אחד וחור (הקרוי "קוף") בקצהו השני. ממצאי מחטים קדומות העשויות מעצמות בעלי חיים או עץ התגלו באתרים פרהיסטוריים ברחבי העולם. המחטים הראשונות נוצרו בידי האדם הקדמון בטכניקת קידוח ושחיקה פרימיטיבית. יצירתן של מחטים שימושיות ועמידות דרשה מיומנות רבה. המחטים המודרניות עשויות ממתכת עמידה כגון פלדה וניקל, ומיוצרות במגוון גדלים וצורות לשימושים שונים כמו רקמה, תפירת עור, ריהוט ועוד. 

סוגי מכפלות ויישומן

מכפלת היא טכניקת גימור חשובה בתפירה, המשמשת לקיפול ותפירת שולי הבגד כדי למנוע היפרמותו. קיימים סוגי מכפלות שונים המתאימים לבדים בעובי משתנה. המכפלת הבסיסית כוללת קיפול שולי הבד פנימה, קיפול נוסף וסגירת הקצה בתפירה. אך קיימים גם מכפלות עם קיפולים מועטים יותר או תפירה ישירה של הקצה ללא קיפול. עובי הבד וסוגו משפיעים על בחירת המכפלת המתאימה. למכפלות שונות נעשה שימוש בתפרים מיוחדים כמו תפר עיוור, פיקו ואדרה. מכונות תפירה מודרניות מסוגלות ליצור תפרי מכפלת בלתי נראים כמעט.  

אמנות הטלאים - הארכת חיי הבגדים

אמנות הטלאים היא שיטה עתיקה של תפירה שנועדה במקור להארכת חיי הבגדים. באמנות זו משלבים יחדיו חתיכות בד קטנות ושונות, בצבעים וגדלים משתנים, ליצירה אחת גדולה. טכניקות פופולריות באמנות הטלאים כוללות בניית "בלוקים" מתשעה ריבועי בד וחיבורם לשטיח אחד גדול, יצירת אפקט "אווזים מעופפים" ממשולשי בד, ותפירת צורות חופשיות במהלך "הטלאים המשוגעים". בתקופות קדומות, אמנות זו שימשה כדרך יצירתית ויעילה למחזר ולהאריך את חייהם של בגדים ישנים. כיום, טלאים הפכה לאמנות דקורטיבית פופולרית ליצירת שמיכות, תיקים, תמונות ופריטי אופנה.

מכונות תפירה ביתיות - המהפכה הטכנולוגית

בעוד שבעבר התבצעה מלאכת התפירה באופן ידני בלבד, מכונת התפירה שינתה לחלוטין את עולם התפירה. המכונה הראשונה שפעלה באופן יעיל הומצאה בראשית המאה ה-19, והתפתחה בהדרגה על ידי ממציאים כמו אליאס האו ואייזיק מריט זינגר. מכונות תפירה ביתיות מודרניות מסוגלות לתפור באופן מהיר ובדייקנות גבוהה - כ-1,500 תפרים אמינים וצפופים בדקה, פי 20 יותר מהתפירה הידנית. מכונות אלו כוללות יכולות רבות כמו תפירת זיגזג, רקמה בדפוסים שונים ואף תפירת כפתורים. חברות מובילות כמו זינגר, ברדר, יוקי ואחרות פיתחו מכונות תפירה ביתיות איכותיות ובמחירים נגישים יחסית.  

התפתחות מכונות תפירה תעשייתיות

לצד המכונות הביתיות, התפתחו במקביל גם מכונות תפירה תעשייתיות מהירות ומתוחכמות עוד יותר. מכונות אלה יכולות לתפור במהירות עצומה של עשרות אלפי תפרים בדקה, בעזרת מספר מחטים, ולבצע פעולות תפירה מורכבות במיוחד. מכונות תפירה תעשייתיות משמשות בעיקר בתעשיות הביגוד, ההלבשה התחתונה והנעליים. חברות מובילות כמו יוקי, טקטורה, JACK ואחרות, ממשיכות לפתח מכונות תפירה תעשייתיות משוכללות ויעילות במיוחד המסוגלות לבצע פעולות תפירה מורכבות במהירות עצומה.

סיכום והערכת חשיבות התפירה

לסיכום, התפירה היא מיומנות ותעשייה עתיקת יומין שליוותה את ההיסטוריה האנושית כבר מראשיתה. מלאכת התפירה התפתחה ממלאכת יד פרימיטיבית הכרחית לשרידה, דרך אמנויות יצירתיות מסורתיות כמו רקמה וטלאים, ועד התפתחותה המודרנית לתעשייה ממוכנת ומתוחכמת. התפתחותה של מכונת התפירה במאה ה-19 משמשת כנקודת ציון משמעותית אשר שינתה את העולם וקידמה באופן מהפכני את התפירה והייצור התעשייתי של הלבשה, טקסטיל ועור.

יחד עם זאת, על אף המיכון והטכנולוגיה המודרנית, התפירה הידנית נותרה אמנות חשובה. היא ממשיכה לשגשג באמנויות כמו רקמה, טלאים ואף בתחום האופנה הגבוהה, שבהם עבודת התפירה הידנית מעניקה אלמנט ייחודי ואיכותי. בסופו של דבר, לתפירה ערך תרבותי, יצירתי והיסטורי אדיר, אשר לא יחלוף למרות התקדמות הטכנולוגיה. יכולתה של התפירה לשלב חומרים ולהפוך אותם ליצירות מגוונות, יעמיד אותה כאמנות רלוונטית ונצחית לעולם. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: אמרה (
שולי הבגד)
פתרון 5 אותיות: מכפלת 
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: שולי בגד תפורים ומקופילם תשבץ, שולי בגד תפורים ומקופילם מילון, שולי בגד תפורים ומקופילם, שולי בגד מקופלים ותפורים 5 אותיות, שולי בגד מקופלים ותפורים פירוש 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו