רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


עשב בר המזיק לצמחייה | עשב בר המזיק לצמחייה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה עשב בר המזיק לצמחייה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "עשב בר המזיק לצמחייה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה עשב בר המזיק לצמחייה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

יבלית (Cynodon dactylon) - הצמח הבר הנפוץ והעיקש בישראל

תיאור כללי

יבלית, הידועה גם בשם יבלית מצויה (Cynodon dactylon), היא עשב בר רב-שנתי השייך למשפחת הדגניים. צמח זה מאופיין בקני שורש מסועפים ועמוקים, המעניקים לו יציבות ויכולת קליטת מים טובה. העלים הקצרים והצרים, בצבע ירוק-אפור, מכסים את הצמח, בעוד התפרחות המאוצבעות צומחות בראש הגבעולים. יבלית היא צמח בר נפוץ מאוד בישראל, המתפשט במגוון סוגי קרקעות ברחבי הארץ.

התאמה לתנאי סביבה

יבלית מעדיפה אקלים חם ויבש, והיא מותאמת היטב לתנאי האקלים במרבית חלקי ישראל. בחורף, החלקים העל-קרקעיים של הצמח נצרבים מהקור וצוברים צבע חום, אך השורשים העמוקים מאפשרים לו להישאר חי ולהתחדש בקיץ. בזכות יכולת ההתפשטות הרבה של קני השורש הזוחלים מתחת לפני הקרקע, יבלית נחשבת ל"עשב שוטה" בעל יכולת התבססות ושרידה גבוהה. התכונות הללו מקשות מאוד על הדברתו ועושות אותו למטרד משמעותי בגינון ובחקלאות.

שימושים מסורתיים

על אף היותה צמח בר, ליבלית ישנם מספר שימושים מסורתיים וחשובים. שורשיה בעלי טעם מתקתק המזכיר שומר פשוט, והם אף שימשו בעתות רעב כמקור לקמח לאפיית לחם. כמו כן, הצמח משמש כמזון איכותי לבעלי חיים כגון סוסים, כבשים, עיזים ובקר, המהנים ממנו בשל העלים הרכים והנוטפים במים. בנוסף, בשימוש עממי-רפואי, שורשי יבלית משמשים לטיפול בבעיות הקשורות לשלפוחית השתן ולכליות, הודות לתכונותיו הדיורטיות והאסטרינגנטיות.

יבלית במשנה

יבלית מוזכרת במשנה כמקור לדבק המשמש להדבקת כדי יין. אם כי ייתכן שהמדובר אינו בדיוק באותו הצמח, אלא בעירית גדולה (Asphodelus ramosus), שממנה אף מפיקים דבק ואשר מזוהה לעיתים עם היבלית במשנה. הסיבה לזיהוי המשנאי אינה ברורה לחלוטין, אך ייתכן שנבעה משימושים דומים של שני הצמחים כמקור לדבק.

ערך אקולוגי

מעבר לשימושים הישירים, ליבלית תפקיד חשוב במערכת האקולוגית. בהיותה צמח חלוץ, שורשיה המסועפים והעמוקים מייצבים את הקרקע ומאפשרים התפתחות של צמחייה נוספת במקום. צמחים אלו יכולים להיות מינים נדירים או בעלי חשיבות אקולוגית, אשר מקבלים הזדמנות להתבסס על ידי יבלית. עם זאת, התפשטות אגרסיבית זו של הצמח מהווה אתגר עבור גננים וחקלאים, שכן הדברתה נחשבת קשה במיוחד ודורשת גישה אינטגרטיבית.

תרומה לקהילה

בתרבויות שונות, ובייחוד באזורים ההודו-גנגטיים, יבלית נחשבת לצמח מקודש ובעל ערך רוחני. במסגרת פולחני דת ההינדואיזם, הצמח משמש בטקסים ומנהגים שונים, והוא אף נחשב לאחד מעשרת הפרחים הקדושים (Dasapushpam). כמו כן, היבלית משמשת בטקסי נישואין וחגים שונים בקרב הקהילות ההינדיות והנפאליות, כאשר התינוקות מוכתרים בזרי יבלית ודובו (השם הנפאלי ליבלית) בברכת ברכה וארוכת ימים.

אתגרים בגינון ובחקלאות

על אף היתרונות והשימושים המגוונים של יבלית, היא מהווה אתגר משמעותי עבור גננים וחקלאים בישראל. התפשטותה האגרסיבית באמצעות קני השורש המעמיקים עמוק בקרקע מקשה מאוד על הדברה יעילה. השימוש בחומרי הדברה כימיים לבדם אינו יעיל, והדבר מחייב יישום של שיטות אינטגרטיביות להדברה והתמודדות עם יבלית. זאת, תוך שילוב של טכניקות מכניות, ביולוגיות וטיפול בקרקע. נושא זה הופך לאחד המאתגרים המרכזיים בתחום הגינון והחקלאות בישראל. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: יבלית (סוג של עשב בר / צמח עשבוני / עשב רע בשדות / עשב שוטה / צמח עשבוני)
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: עשב בר המזיק לצמחייה מילון, עשב בר המזיק לצמחייה תשחץ, עשב בר המזיק לצמחייה תשבץ, עשב בר המזיק לצמחייה פירוש, עשב בר המזיק לצמחייה 5 אותיות, צמח בר מזיק
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו