רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה | רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא:

הפונטנלה, או המרפס, היא תופעה מרתקת בבניית הגולגולת של תינוקות. האזורים הרכים הללו מאפשרים למוח הרך והגדל להמשיך ולהתפתח באופן חופשי במהלך השנים הראשונות לחיים, כאשר עצמות הגולגולת טרם מחוברות במלואן. למרות שמדובר בתכונה נורמלית, חשוב להבין את התפקיד והמשמעות של הפונטנלות, וכן את הסימנים שעשויים להעיד על מצבים חריגים.

מהי הפונטנלה הרכה והגמישה בגולגולת התינוק?

מדוע יש גולגולת רכה לתינוקות? התשובה טמונה בצורך לאפשר למוח הצעיר לגדול במהירות במהלך השנה הראשונה לחיים. הפונטנלה, או המרפס, היא אזור מיוחד בגולגולת התינוק בו עצמות הגולגולת השונות אינן מחוברות במלואן. היא נוצרת בנקודות המפגש בין העצמות השונות, ומהווה למעשה "חלון גמיש" דרכו המוח יכול להמשיך ולהתפתח. ברגע שהמוח מגיע לגודלו הסופי, הפונטנלות נסגרות בהדרגה על ידי מילוי העצם. התכונה הרכה והגמישה הזו מאפשרת לשארית עצמות הגולגולת להתיישר היטב סביב המוח הגדל.

היכן ממוקמים האזורים הרכים בגולגולת - הפונטנלות?

קיימות שתי פונטנלות עיקריות בגולגולת התינוק. הראשונה והגדולה שבהן היא הפונטנלה הקדמית, הממוקמת בחזית הראש, בנקודת המפגש בין עצם המצח לעצמות הקודקוד. הפונטנלה השנייה היא הפונטנלה האחורית, הנמצאת בחלק האחורי של הגולגולת ובה נפגשות עצמות הקודקוד עם עצם העורף. בנוסף לשתי הפונטנלות המרכזיות, ישנן לעיתים פונטנלות משניות קטנות יותר שנוצרות באזורים אחרים של הגולגולת. הפונטנלות הן אזורים בעלי חשיבות רבה לרפואת ילדים, מכיוון שבאמצעות בדיקתן ניתן לאבחן מצבים שונים.

מתי הפונטנלות הקדמית והאחורית אמורות להיסגר?

לוח הזמנים הצפוי לסגירת הפונטנלות משתנה בין הפונטנלה הקדמית לאחורית. הפונטנלה הקדמית, הגדולה יותר, נשארת פתוחה לרוב עד גיל שנה עד שנה וחצי, לאחר מכן היא מתחילה להיסגר בהדרגה. לעומת זאת, הפונטנלה האחורית צפויה להיסגר כבר בגיל 2-3 חודשים. חשוב לזכור שלוחות הזמנים הללו הם ממוצעים בלבד, וקיימת שונות רבה. ישנם תינוקות שאצלם הפונטנלות נסגרות קצת מוקדם או מאוחר יותר, ובמקרים רבים זה אינו מהווה בעיה. יחד עם זאת, סטיות משמעותיות מלוחות הזמנים הצפויים עשויות להעיד על מצבים חריגים שיש להיות ערניים אליהם.

מה עלול לגרום לסגירה מוקדמת או מאוחרת של הפונטנלה?  

סגירה מוקדמת מדי של הפונטנלות עלולה להיות תסמין למצב הידוע כקרניוסינוסטוזיס - מצב בו תפרי הגולגולת נסגרים בטרם עת. מצב זה יכול להוביל ללחץ מוגבר על המוח ולעיכוב בגדילתו התקינה. במקרים חמורים עלול להידרש טיפול כירורגי על מנת לאפשר התפתחות נאותה. מצד שני, פונטנלה שנותרת פתוחה מעבר לגיל שנתיים עשויה להעיד על בעיות אחרות, כמו מחלות עצם, תת-תפקוד של בלוטת התריס, הידרוצפלוס או תסמונות גנטיות שונות. לכן חשוב להיות ערניים לסימנים חריגים, ולפנות לייעוץ רפואי אם יש חשש כלשהו.

איך בודקים את הפונטנלה ומתי צריך לדאוג?

בדיקת הפונטנלות היא חלק מהביקורת הרפואית השגרתית של תינוקות, והיא מבוצעת על ידי מישוש עדין של אזורי הפונטנלות. הרופא בודק את גודלן, מצבן (פתוח/סגור) ומרקמן. ישנם מספר סימנים שעשויים להעיד על בעיה כלשהי: שקיעה של העור אל תוך הפונטנלה עלולה להעיד על התייבשות או ירידה בנוזלי הגוף. מצד שני, בליטה חריגה דרך הפונטנלה יכולה להיות סימן ללחץ תוך-גולגולתי מוגבר. בנוסף, היקף ראש קטן ביחס לממוצע לגיל ("מיקרוצפליה") או פונטנלה הפתוחה לאחר גיל שנתיים הם סימנים שמחייבים בדיקה יסודית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מרפס
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
  
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה פירוש, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה תשבץ, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה תשחץ, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה מילה נרדפת, מה זה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה?, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה 4 אותיות
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו