רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה | רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "פונטנלה, רווח בגולגולת התינוק" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מבוא:

האזורים הרכים בגולגולת תינוקות, המכונים פונטנלות או "רווח בגולגולת התינוק", הם תופעה מרתקת וחיונית להתפתחות התקינה של המוח. תכונה זו שנראית כמוזרה, היא למעשה עיצוב גאוני של הטבע שאפשר למוח הרך לגדול בקצב המטאורי של התינוקות בשנת החיים הראשונה.

מדוע נוצרו הפונטנלות בגולגולת התינוק?

בזמן הלידה והשנה הראשונה לחיים, המוח של התינוק גדל במהירות עצומה שקשה לתפוס. כדי לאפשר את הגדילה המואצת הזו, הטבע "תכנן" את הגולגולת להיות מורכבת מלוחות עצם נפרדים שאינם מחוברים היטב זה לזה בנקודות מסוימות. הפונטנלות הן האזורים הללו שבהם העצמות אינן מחוברות זו לזו בחיבור מוצק, ונוצר "רווח" רך וגמיש. הפונטנלות פשוט "מרחיבות" את הגולגולת באזורים אלו ומאפשרות למוח להמשיך ולגדול.

ביומכניקה מופלאה - איך הפונטנלות מצליחות לעבוד?

מכניזם הפעולה של הפונטנלות הוא פשוט אך גאוני. הלחץ של המוח הגדל מפעיל כוח על לוחות העצם בגולגולת, וכיוון שהם אינם קשיחים לחלוטין באזורי הפונטנלות, הם "נדחפים" ומתרחבים באזורים האלה. כך המוח יכול להמשיך ולגדול בחופשיות, מבלי שהגולגולת הקשיחה תמנע זאת. למרבה הפלא, העצמות כן מחוברות היטב בשאר האזורים, כך שהגולגולת יציבה וחזקה דיה כדי להגן על המוח.  

מתי הפונטנלות "נסגרות"? 

לאחר שהמוח מסיים את גדילתו העיקרית (לרוב בסביבות גיל שנה-שנתיים), אין עוד צורך בפונטנלות. מנגנון טבעי בגוף גורם לפונטנלות להיסגר בהדרגה, כאשר העצמות בנקודות אלו מתמלאות בחומר עצמי וקשיח. הפונטנלה הקדמית, הגדולה יותר, נסגרת בדרך כלל בין הגילאים שנה עד שנה וחצי. הפונטנלה האחורית קטנה יותר ונסגרת מוקדם יותר, בסביבות גיל 2-3 חודשים.

איך יודעים אם יש בעיה עם הפונטנלות?

בדרך כלל, סגירת הפונטנלות היא תהליך טבעי וחלק מהתפתחות תקינה. אך לעתים קיימים סימנים שעשויים להעיד על בעיה כלשהי - סגירה מוקדמת מדי של הפונטנלות יכולה להיות תסמין של לחץ מוגבר על המוח. מצד שני, אם הפונטנלות נשארות פתוחות מעבר לגיל הצפוי, זה עלול לרמוז על בעיות אחרות כמו מחלות עצם, תסמונות גנטיות ועוד. רופאי ילדים בודקים את מצב הפונטנלות בכל ביקורת שגרתית ומודדים גם את היקף ראש התינוק באופן שוטף.

 עוזרי המעקב של ההורים אחרי הפונטנלות

כהורים, חשוב להיות ערניים ולעקוב אחר מצב הפונטנלות של התינוק שלכם. בזמן רחצה או החתלה, אתם יכולים בקלות לבדוק האם קיימת בליטה או שקיעה חריגה של הפונטנלה. גם שינויים בהיקף ראש התינוק יכולים לשמש כאינדיקטור לבעיה אפשרית. כמובן, אם יש לכם חששות כלשהם, חשוב להיוועץ מיד ברופא הילדים שלכם. מעקב נכון וזיהוי מוקדם של סימנים חריגים הם חשובים מאוד להתפתחות תקינה של מוח התינוק.

לסיכום:

הפונטנלות של תינוקות הן דוגמה מופלאה לעיצוב הגאוני של הטבע. ה"רווח בגולגולת התינוק" הזה מאפשר למוח לגדול בחופשיות בשלב החיוני של התפתחות התינוק. תהליך סגירת הפונטנלות הוא חלק טבעי מההתבגרות, אך חריגות בתהליך זה עשויות להעיד על בעיות מסוימות. לכן, הן הצוות הרפואי והן ההורים, נדרשים להיות ערניים למצב הפונטנלות כדי לוודא התפתחות תקינה של מוח התינוק.
בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות: מרפס
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה מילון, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה פירוש, מה זה רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה?, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה 4 אותיות, רווח בגולגולת התינוק, פונטנלה תשחיץ
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו