רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מדינה באסיה | מדינה באסיה תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מדינה באסיה. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מדינה באסיה" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מדינה באסיה בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשחץ ערכים דומים: מדינה מחולקת באסיהממלכה באסיהמדינה באסיה התיכונהמדינה במרכז אסיה, בירתה אסטנהמדינה במרכז אסיהמדינה הררית בדרום אסיה, בירתה קטמנדוממלכה בדרום אסיהמדינה במזרח אסיהמדינה עוינת באסיהמדינה מוסלמית באסיהמדינה במערב אסיהמדינה במזרח אסיהמדינה באסיה, בירתה קואלה לומפורמדינה מוסלמית באסיהמדינת איים באסיה ועוד... 

אסיה היא היבשת הגדולה ביותר על פני כדור הארץ, מכסה כשליש משטח כדור הארץ ומאכלסת כ-60% מאוכלוסיית העולם. היא גובלת באירופה בצפון-מערב, באפריקה בדרום-מערב ובאוקיינוס הקרח הצפוני, ההודי והשקט.

גאוגרפיה

אסיה היא יבשת מגוונת מבחינה גאוגרפית. היא כוללת הרים גבוהים, מדבריות, יערות וחופים.

  • הרים גבוהים: באסיה נמצאים, מצד אחד, ההרים הגבוהים ביותר בעולם, כולל האוורסט (8,848 מטר), הקנצ'נג'נגה (8,586 מטר) וה-K2 ( 8,611 מטר). ומצד שני המקום הנמוך היותר בעולם, ים המלח (417 מטר מתחת לפני הים). ההרים הגבוהים באסיה מהווים ביתם של מגוון רחב של בעלי חיים וצמחים, כולל יונקים גדולים כמו יאקים, טייגרים ופינגווינים.
  • מדבריות: באסיה ישנם מספר מדבריות גדולים, כולל המדבר הערבי ומדבר גובי. המדבריות באסיה הם אזורים קשים למחיה, עם טמפרטורות גבוהות מאוד ורוחות עזות.
  • יערות: באסיה ישנם יערות טרופיים, יערות גשם ויערות נשירים ויערות ממוזגים. היערות באסיה הם ביתם של מגוון רחב של בעלי חיים וצמחים, כולל האורנגאוטן, פילים וסחלבים.
  • חופים: באסיה ישנם חופים רבים, כולל חופים חוליים, חופים סלעיים וחופים מצוקים. החופים באסיה הם מקומות פופולריים לתיירות ולנופש.

היסטוריה

ההיסטוריה של אסיה היא ארוכה ומרתקת, היא התחילה לפני מאות אלפי שנים. כבר לפני 1.8 מיליון שנה, נדדו בני אדם קדמונים מאפריקה לאסיה, והחלו להתיישב בה.

  • העת העתיקה: בעת העתיקה, האסיה היא היבשת העתיקה ביותר בעולם, וההיסטוריה שלה מתחילה לפני מאות אלפי שנים.
    כבר לפני 1.8 מיליון שנה, נדדו בני אדם קדמונים מאפריקה לאסיה, והחלו להתיישב בה. התרבות האנושית הקדומה ביותר באסיה התפתחה במסופוטמיה, באזור שפכי הנהרות הפרת והחידקל. תושבי מסופוטמיה פיתחו חקלאות, כתב, ואמנויות. הם גם פיתחו את העיר, אור.
  • ימי הביניים: במהלך ימי הביניים, התפתחו באסיה מספר תרבויות חזקות, כמו התרבות הסינית, התרבות ההודית, והתרבות האסלאמית. התרבות הסינית התפתחה בסין, והייתה אחת התרבויות המובילות בעולם. בסין פותחו טכנולוגיות חדשות, כמו הדפוס, המצפן, והנפץ. התרבות הסינית השפיעה רבות על התרבויות של מדינות אחרות באסיה. התרבות ההודית התפתחה בהודו, והייתה אחת התרבויות העשירות והמורכבות בעולם. בהודו פותחו דתות חשובות, כמו הבודהיזם וההינדואיזם.
  • העת החדשה: במהלך העת החדשה, אסיה הייתה זירת התרחשויות היסטוריות חשובות. במאה ה-16, הגיעו האירופאים לאסיה, והחלו להקים אימפריות ברחבי היבשת. האימפריות האירופאיות שלטו באסיה במשך מאות שנים, והשפיעו רבות על התרבויות המקומיות. במאה ה-19, התחוללו מספר מלחמות חשובות באסיה, כמו המלחמה האופיומית הראשונה והשנייה, והמלחמה העות'מאנית-רוסית. מלחמות אלו השפיעו רבות על המפה הפוליטית של אסיה. במאה ה-20, אסיה הייתה זירת מלחמה נוספת, מלחמת העולם השנייה. במלחמה זו, יפן כבשה חלקים גדולים מאסיה, והביאה להרס רב.
  • העת המודרנית: במהלך העת המודרנית, אסיה הפכה ליבשת חשובה בעולם. היא הפכה למרכז לכלכלה, לתרבות, ולפוליטיקה העולמית. במהלך המאה ה-20, רוב המדינות באסיה זכו לעצמאות מהאימפריות האירופאיות. המדינות החדשות באסיה החלו להתפתח במהירות, והן הפכו לשחקניות חשובות בעולם. כיום, אסיה היא היבשת המאוכלסת ביותר בעולם, והיא אחראית לכ-60% מהתוצר המקומי הגולמי העולמי. אסיה היא ביתם של כמה מהמדינות החזקות והמשפיעות בעולם, כמו סין, הודו, ויפן.

תרבויות

אסיה היא ביתם של תרבויות מגוונות, לכל אחת מהן ייחודיות משלה.

  • דתות: באסיה ישנן מגוון רחב של דתות, כולל הנצרות, האסלאם, הבודהיזם, ההינדואיזם והייבוש. הדתות הללו השפיעו רבות על התרבות האסיאתית.
  • שפות: באסיה ישנן מאות שפות שונות, כולל סינית, יפנית, קוריאנית, ערבית, הינדי, אורדו ועברית. השפות השונות באסיה השפיעו רבות על התרבות האסיאתית.
  • אמנות: באסיה ישנן מסורות אמנותיות רבות, כולל ציור, פיסול, מוזיקה וריקוד. האמנות האסיאתית היא חלק חשוב מהתרבות האסיאתית.
בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: יפן, סין
פתרון 4 אותיות: אירן, הודו, טיבט, ירדן, לאוס, מקרו, נפאל, קטאר, תימן
פתרון 5 אותיות: איראן, בהוטן, בורמה (מיאנמר), ברוניי, ישראל, כווית, לבנון, מלזיה, מצרים, סוריה, עומאן, עיראק, קוראה, רוסיה
פתרון 6 אותיות: ארמניה, בחריין, בנגלדש, ברוניי, ויטנאם, טורקיה, טיוואן, מיאנמר, סעודיה, פקיסטן, קוריאה, קזחסטן, תאילנד 
פתרון 7 אותיות: גאורגיה, וייטנאם, טאיוואן, מיאנאמר, סינגפור, סרי לנקה, קמבודיה 
פתרון 8 אותיות ומעלה: אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, אינדונזיה, אפגניסטן‏, טג'יקיסטן, טורקמניסטן, אפגניסטן, המלדיביים, הפיליפינים, מונגוליה, קירגיסטן (קירגיזסטן)
פתרון של שתי מילים ומעלה: איחוד האמירויות הערביות, דרום קוריאה, הונג קונג, מזרח טימור, סרי לנקה, קוריאה הדרומית, קוריאה הצפונית
ביטויים דומים: מדינה באסיה 6 אותיות, מדינה באסיה תשבץ, מדינה באסיה תשחץ, מדינה באסיה פירוש, מדינה באסיה מילה נרדפת, מדינה באסיה =
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו