רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


ענן נוצות | ענן נוצות תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה ענן נוצות. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "ענן נוצות" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה ענן נוצות בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

ענני הנוצה: המסתוריים והמרתקים בנוף השמיים

בעת התבוננות בשמים, עיניך עשויות להיגרר אל עיטורים דקים ומתפתלים בגוונים של לבן או אפור בהיר. אלה הם ענני הנוצה, או "צירוס" בשמם המדעי, ששמם מגיע מהמילה הלטינית "תלתל שיער". אך אל תטעה בנראותם הרכה והלא מזיקה - ענני הנוצה מסתירים בחובם סיפור אטמוספרי מרתק.

פסי הצירוס: סמנים חזותיים לשינויי מזג אוויר

כאשר אתה מבחין בקווצות הנוצתיות המכונות "זנבות סוסה", עשוי להיות זה רמז שהתנאים האטמוספריים עומדים להשתנות. ענני הנוצה נוצרים בגבהים עצומים, מעל 5,000 מטרים בממוצע, כאשר אדי מים מגיעים לאזורים קרים במיוחד ומתגבשים מחדש לגבישי קרח זעירים. הופעתם לעתים קרובות מקדימה הגעה של מערכות גשם או סופות, היות שהם נוצרים גם כתוצאה מזרימות אוויר אנכיות חזקות מסופות טרופיות, הוריקנים וענני ענק.

רובדי השמים המרתקים

אחד היתרונות בהתבוננות בענני הנוצה הוא היכולת לקבל מבט אל תוך התהליכים האטמוספריים המרתקים. כאשר אור השמש חודר דרך הגבישים הדקיקים של הקרח, הוא עשוי ליצור תופעות אופטיות מרהיבות כמו הילות וכלבי שמש בשמים. מעבר לכך, ענני הנוצה יכולים להתארך על פני מרחקים עצומים מעל היבשות, בעודם משמרים את גובהם הממוצע של כ-1,500 מטר.

ענני קרח מעבר לכדור הארץ

קרח אינו רק חומר גלם לענני הנוצה על כדור הארץ. על פלנטות אחרות במערכת השמש, ענני הנוצה יכולים להיות מורכבים מחומרים שונים. על מאדים וצדק, הם עשויים להכיל גבישי קרח אמוניה, בעוד על שבתאי וטיטאן, ענני הנוצה מבוססי מתאן. בכך, הפלנטות השכנות חושפות עולמות מרתקים של תהליכים אטמוספריים שונים ממה שאנו מכירים.

התצפית היא המפתח

בין אם מדובר בענני הנוצה האמיתיים בשמים או בענני הנוצה הוירטואליים בעולם הדיגיטלי, התופעה המשותפת היא היכולת להרחיב את יכולות התצפית וההבנה שלנו. בעוד שענני הנוצה הטבעיים מספקים חלון להארות על תהליכים אטמוספריים, ענני הנוצה הדיגיטליים מאפשרים תובנות חדשות דרך ניתוח והפעלה של כמויות עצומות של נתונים.

האחרונים במחזור

ענני הנוצה ממשיכים להפתיע ולהדהים בכל פעם שהם מגיחים מעל קו הרקיע. עם צורותיהם הדקות והאלגנטיות, ענני הנוצה מהווים נציגים ייחודיים של הסתעפויות המרתקות בתוך המעטפת האטמוספרית של כדור הארץ. וכמו ברבים מתחומי החיים, גם כאן הפשטות והדקות חושפות עומק רב, המרמז על המורכבות המופלאה של העולם הסובב אותנו.

מאפייני הגודל והמבנה של ענני הנוצה:

מבט מקרוב על מבנה ענני הנוצה חושף תמונה מרתקת של ממדים ומבנים. עוביים של ענני הצירוס עצמם נע בין 100 מ' ל-8,000 מ', כאשר העובי הממוצע הוא 1,500 מ'. ריכוז גבישי הקרח בתוך ענני הנוצה משתנה באופן דרמטי - מגביש קרח יחיד לכל 10,000 ליטרים, ועד ל-10,000 גבישים לליטר! זוהי שונות עצומה של שמונה סדרי גודל. גבישי הקרח עצמם הם זעירים, כאשר רובם באורך ממוצע של 0.25 מ"מ, אך הטווח הוא 0.01 עד כמה מ"מ. לעומתם, גבישי הקרח בפסי התעבות הנלווים קטנים אף יותר, באורכים של 0.01-0.1 מ"מ בלבד. טמפרטורת ענני הצירוס היא קרה מאוד, עם טווח של 20°C עד 30°C מתחת לאפס.

ההשפעות האופטיות והמזג האוויריות של ענני הנוצה:

למרות מימדיהם הזעירים, ענני הנוצה יכולים להשפיע על סביבתם בדרכים מרשימות. כאשר אור השמש חודר דרך גבישי הקרח המיקרוסקופיים שלהם, הוא עלול ליצור תופעות אופטיות נדירות ומרהיבות בשמים, כמו הילות וכלבי שמש. מעבר לכך, ענני הצירוס הרחבים יכולים להשתרע אופקית על פני יבשות שלמות, תוך שהם נשמרים בגובה של קילומטרים ספורים בלבד. הנוכחות הזאת באטמוספירה גם משפיעה על המזג האוויר - שכבה של צירוס עשויה להעלות את הטמפרטורה של האוויר מתחתיה בכ-10 צלזיוס.

כאשר פסי הנוצה מתעבים ומתלכדים, הם עלולים ליצור שכבת עננות גבוהה מסוג צירוסטרטוס. לחילופין, קונבקציה בגבהים אלו יכולה להוביל ליצירת סוג ענן גבוה אחר, הנקרא צירוקומולוס, אשר מכיל טיפות מים בקירור.

השלכות רחבות של ענני הנוצה

מכיוון שענני הנוצה הם אינדיקטורים לתהליכים אטמוספריים במגוון סקלות, הם ממשיכים להיות רלוונטיים לחקר האטמוספירה גם מחוץ לכדור הארץ. ענני נוצה דומים נצפו על פלנטות כמו מאדים, צדק, שבתאי, אורנוס ואף על הירח טיטאן של שבתאי. חלקם מורכבים מגבישי קרח של חומרים שונים כמו אמוניה ומתאן. המונח "ענני נוצה" אף משמש לתיאור של ענני אבק בין-כוכביים במבנים תת-מיקרוניים.

מבט לעתיד: המסע ממשיך

ככל שהידע והטכנולוגיה שלנו ממשיכים להתפתח, נמשיך לקבל תובנות חדשות על ענני הנוצה והתפקיד שלהם, הן בכדור הארץ והן במערכות אחרות. התצפיות העתידיות יאירו עוד על הדינמיקה המרתקת של האטמוספירות והשפעתן על מזג האוויר ועל התופעות האופטיות בשמים. בינתיים, כשאנו מתבוננים כלפי מעלה, ננצל את ההזדמנות להעריך את היופי המסתורי והמשמעות המטאורולוגית של ענני הנוצה הדקיקים והמופלאים האלה. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות: צירוס
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: ענן נוצות מילון, ענן נוצות תשחץ, ענן נוצות תשבץ, ענן נוצות פירוש, ענן נוצות מילה נרדפת
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו