רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מומחה בתורת הנפש | מומחה בתורת הנפש תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מומחה בתורת הנפש. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מומחה בתורת הנפש" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מומחה בתורת הנפש בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הגדרת פסיכולוג והכשרה הנדרשת

מהו פסיכולוג ומהי ההכשרה הנדרשת להיותו? פסיכולוג הוא אדם שלמד פסיכולוגיה במוסד אקדמי מוכר, בדרך כלל בעל תואר שני לפחות, ואושר לו על ידי משרד הבריאות הרשמי של מדינה אחת לפחות לעסוק בפסיכולוגיה. בישראל, פסיכולוג הוא מי שרשום בפנקס הפסיכולוגים. לכל אדם בעל תואר שני בפסיכולוגיה (במסלול מחקרי או יישומי) זכאות להירשם בפנקס, אך התואר לא מבטיח שהוא מומחה לטיפול פסיכולוגי.

מלבד התואר האקדמי, הכשרת הפסיכולוג דורשת לימודים פורמליים ארוכים יחסית (7 שנים ואף יותר), כולל תקופת התמחות ממושכת בחלק מהתחומים היישומיים. ברוב המדינות, הזכאות לקבלת רישיון "פסיכולוג" מותנית בסיום תואר שני לפחות, אך בחלק מהמדינות, כגון אנגליה וארה"ב, רק מי שהשלים תואר שלישי יוכל לשאת בתואר זה.

תחומי עיסוק של פסיכולוגים

אף שפסיכולוגיה היא תחום נרחב, יש פסיכולוגים בעלי התמחויות מקצועיות שונות, כמו פסיכולוג קליני, חינוכי, התפתחותי, שיקומי, רפואי וחברתי-תעסוקתי-ארגוני. כל אחד מהם מתמחה בתחום ספציפי, ואין בהכרח קשר תמטי ביניהם. פסיכולוג קליני, למשל, מתמחה בטיפול ואבחון של מטופלים בעלי קשיים רגשיים והפרעות נפשיות, בעוד שפסיכולוג התפתחותי מתמחה באבחון וטיפול בתינוקות, פעוטות וילדים.

הכשרת פסיכולוגים בישראל

בישראל, חוק הפסיכולוגים מתיר את השימוש בתואר "פסיכולוג" רק למי שבעל תואר שני בפסיכולוגיה ומעלה, ממוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. האדם צריך להיות רשום בפנקס הפסיכולוגים שמנהל משרד הבריאות. ישנה ביקורת על תהליך ההכשרה בישראל, הכוללת טענות על המתנה ארוכה למציאת מקום התמחות, משך ההתמחות הארוך, השכר הנמוך, וקשיים שונים במהלך התהליך. קשיים אלו גורמים לעיתים למוסמכי תואר שני לוותר על ההתמחויות המוצעות ולעסוק בפסיכולוגיה עיסוק כללי.

היקף הפסיכולוגים בישראל

נכון ליולי 2020, ישנם בישראל כ-14,976 פסיכולוגים בעלי רישיון, כאשר חלקם אינם בעלי התמחות ספציפית. מתוכם, נמצאים כ-5,030 פסיכולוגים קליניים, כ-2,504 פסיכולוגים חינוכיים, כ-388 פסיכולוגים התפתחותיים, כ-454 פסיכולוגים שיקומיים, כ-331 פסיכולוגים רפואיים, וכ-פסיכולוגים חברתיים-תעסוקתיים-ארגוניים.

התמחויות פסיכולוגיות מוכרות בישראל

בישראל מוכרות 6 התמחויות פסיכולוגיות על ידי חוק הפסיכולוגים. פסיכולוג קליני מתמחה בטיפול ואבחון של מטופלים בעלי קשיים רגשיים והפרעות נפשיות, פסיכולוג חינוכי מתמחה באבחון וטיפול בתלמידים וייעוץ לצוות החינוכי, ופסיכולוג התפתחותי מתמחה באבחון וטיפול בתינוקות, פעוטות וילדים. נוסף על כך, ישנם פסיכולוג שיקומי, פסיכולוג רפואי, ופסיכולוג חברתי-תעסוקתי-ארגוני.

התמחויות פסיכולוגיות נוספות

מלבד ההתמחויות המוכרות בישראל, קיימים תחומים נוספים בפסיכולוגיה שטרם זכו להכרה רשמית, או שדורשים הכשרה ממוקדת. לדוגמה, נוירופסיכולוג מתמחה בחקר הקשר בין מוח, פיזיולוגיה ותהליכים פסיכולוגיים, ופסיכולוג קוגניטיבי מתמחה בחקר תהליכים הכרתיים כמו קשב, זיכרון, ולמידה. כמו כן, פסיכולוג-סקסולוג מתמחה בטיפול בבעיות מיניות ומגדריות.

מהות עיסוקו של הפסיכולוג

עיסוקו של הפסיכולוג כולל מגוון פעילויות: מתן ייעוץ פסיכולוגי, ביצוע אבחונים פסיכולוגיים, הענקת טיפול פסיכותרפויטי, הנפקת חוות-דעת מדיקו-לגאליות, והמלצה על טיפול תרופתי מתאים. בעוד שפסיכולוג אינו רופא ואינו מורשה להנפיק מרשמים לתרופות פסיכיאטריות (למעט במקרים מסוימים), תחומי העיסוק של הפסיכולוג והפסיכיאטר חופפים חלקית. פסיכולוג קליני למשל מטפל בפסיכותרפיה ומרכז את ההתערבויות הטיפוליות בחולים עם הפרעות נפשיות קשות.

דוגמה לפסיכולוג גרמני ידוע:

קרל גוסטב יונג (Carl Gustav Jung) (1875-1961) היה פסיכיאטר ופסיכואנליטיקן שווייצרי, וחבר מרכזי בתנועה הפסיכואנליטית שהוקמה על ידי זיגמונד פרויד. יונג ידוע בעיקר בזכות עבודתו על הפסיכולוגיה האנליטית, שהיא תיאוריה פסיכולוגית המדגישה את חשיבותם של תהליכים לא מודעים בנפש האנושית.

יונג נולד בכפר קטן בשווייץ ולמד רפואה באוניברסיטת ציריך. לאחר סיום לימודיו עבד כרופא בבית חולים פסיכיאטרי, שם התוודע לתיאוריותיו של פרויד
עבודתו של יונג השפיעה רבות על תחומי הפסיכולוגיה, הפסיכיאטריה והדת. הוא כתב רבות על עבודתו, וספריו ותורתו תורגמו לשפות רבות.

לסיכום

פסיכולוגים הם אנשי מקצוע מוסמכים בעלי הכשרה מקצועית מקיפה, המעורבים במגוון רחב של תחומים, החל מאבחון והערכה פסיכולוגית, דרך ייעוץ והדרכה, וכלה בטיפול פסיכותרפויטי. הם מהווים חלק חשוב במערך הטיפולי והיעוצי עבור אוכלוסיות שונות, תורמים להבנה המדעית של התנהגות האדם, ומשפרים את איכות החיים של הפרט והחברה. הם חלק בלתי נפרד מהמערכת הטיפולית המקיפה והמקצועית. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: פסיכולוג
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: מומחה בתורת הנפש 8 אותיות, מומחה בתורת הנפש תשבץ, מומחה בתורת הנפש תשחץ, מומחה בתורת הנפש מילון, 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו