רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


זוחל יבשתי קדום | זוחל יבשתי קדום תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה זוחל יבשתי קדום. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "זוחל יבשתי קדום" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה זוחל יבשתי קדום בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 
פתיחה:

מתי בפעם האחרונה נתקלת בדינוזאור? אולי בסרט המוני, בספר ילדים צבעוני, או אפילו בפארק שעשועים ממוחשב. הדינוזאורים, אותם זוחלים קדומים ענקיים, הפכו לחלק בלתי נפרד מתרבות האנושית המודרנית. אך מה באמת אנחנו יודעים עליהם מלבד העובדה שהיו גדולים וחזקים? בואו נצלול לעומק העולם המרתק של הדינוזאורים - יצורים שהשאירו חותם עמוק בהיסטוריה של כדור הארץ.

לפני שהיו עופות, היו דינוזאורים

מי היתה הראשונה - הביצה או התרנגולת? כשמדובר בדינוזאורים, התשובה ברורה - דינוזאורים קדמו לעופות. למעשה, העופות עצמם הם בני משפחה קרובים וצאצאים של קבוצת הדינוזאורים המכונה מנירפטורים. חוקרים מאמינים שהעופות המודרניים התפתחו מקבוצת דינוזאורים קטנה זו של טורפים מנוצצים לפני כ-150 מיליון שנה.  

חיה חסונה ומסתגלת היטב

מדוע הצליחו הדינוזאורים להישאר בשלטון כל כך הרבה זמן? התשובה טמונה ביכולת ההסתגלות המדהימה שלהם. דינוזאורים היו מגוונים מאוד ותפסו נישות אקולוגיות רבות ביבשה - החל מצמחונים ענקיים שרעו בשלווה על צמחייה ענקית, ועד לטורפים קטלניים שדדו במהירות אחר טרפם. הם היו חסונים ומסוגלים לשרוד בסביבות קשות כמו אזורים קוטביים ומדבריות. מגוון זה אפשר להם לשרוד לאורך עידנים ולהתפשט ברחבי כדור הארץ.

 איך נראה דינוזאור אמיתי?

אז איך בדיוק נראו הדינוזאורים במציאות? מה שאנחנו רואים בסרטים ובקריקטורות הוא רחוק מלהיות תמונה מושלמת. חוקרים עובדים על איסוף ופענוח מאובנים ושרידים כדי לקבל תמונה מדויקת יותר. ממצאים מראים שרבים מהדינוזאורים היו מכוסים בנוצות או בפלומה דמויית נוצות, שלא מזכירה כלל את הלוחות הירוקים או הסמיך שאנו רגילים לראות. עקבות וטביעות אף מעידים שחלק מהדינוזאורים היו בעלי התנהגות חברתית מפותחת.

דרך לסודותיהם העמוקים של הדינוזאורים

איך אנחנו יודעים כל כך הרבה על יצורי עבר רחוק? התשובה נמצאת קבורה מתחת לאדמה - במאובנים. מאובנים הם שרידים של חיות וצמחים שהפכו לאבן במשך מיליוני שנים. הם מספקים חלון לזמנים קדומים ומאפשרים לחוקרים ללמוד על מבנה הגוף, אורח החיים ואף על סביבות המחיה של דינוזאורים. שלדים מאובנים שלמים הם אוצרות יקרי ערך, אך גם פיסות קטנות יכולות לספר סיפור מרתק.

לעולם לא תפגשו דינוזאור חי, אך...

אז מה קרה לדינוזאורים? לפני כ-66 מיליון שנה, אירוע הכחדה המונית שמח את רוב צורות החיים הגדולות מפני כדור הארץ. הסיבה המקובלת לכך היא פגיעת אסטרואיד ענק. זוהי אכן אחת הסיבות לכך שלעולם לא נפגוש דינוזאור חי בימינו. אך למעשה, קבוצה אחת של דינוזאורים כן שרדה ונמצאת סביבנו כל העת - העופות.  עופות ביתיים כמו תרנגולות, ואפילו עופות היכולים לעוף כמו ציפורים, הם דינוזאורים במובן מסוים. הם צאצאים ישירים של הדינוזאורים הראשונים.

לסיכום:

הדינוזאורים היו קבוצת זוחלים יבשתיים שלטה בכיפה במשך מיליוני שנים. למרות שכל דינוזאור אחרון נכחד לפני 66 מיליון שנים, מורשתם נותרה בשרידים שהשאירו מאחור - במאובנים רבים שמאפשרים לנו לפענח את סודותיהם. דרך מחקר של השלדים, העקבות והממצאים האחרים, אנו לומדים יותר ויותר על הדרכים המגוונות בהן התפתחו ותפסו גומחות אקולוגיות רבות. גופותיהם הענקיים, תכונותיהם הייחודיות וסביבות החיים שלהם היוו השראה לאינספור סרטים, ספרים ודמיונות. אף שאיננו יכולים לפגוש דינוזאורים חיים, עופות המחמד שלנו הם שארית אחרונה קטנה מאותם תקופה קדומה מרתקת. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה: דינוזאור
פתרון שתי מילים ומעלה:

ביטויים דומים: זוחל יבשתי קדום מילון, זוחל יבשתי קדום פירוש, זוחל יבשתי קדום תשחץ, זוחל יבשתי קדום תשבץ, מה זה זוחל יבשתי קדום?, סוג של יבשתי קדום
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו