רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


גזע כלבים | גזע כלבים תשחץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה גזע כלבים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "גזע כלבים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה גזע כלבים בתשבץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. לעתים יכולים להופיע בתשחץ ערכים דומים כמו: סוג של כלב קטן מימדיםגזע כלבים סיניגזע של כלבי צידכלב גזעי בעל רגליים קצרותכלב שעשועיםכלב שמירה גדולכלב שמירה וצידכלב שמירה ממוצא גרמניזן כלביםסוג של כלב רועיםסוג של כלב ננסיכלב ציד קטןסוג של כלב קטןסוג כלב ננסיסוג של כלב רועיםכלב חזק ומוצקגזע של כלבים גבוהיםגזע כלבים גרמניגזע כלבים לשמירה ולצידגזע של כלבי צידגזע של כלב הבית, סוג של כלב צידסוג של כלב ננסי ועוד... 

כלבים: פיזיולוגיה, רבייה, ביות וגזעים בספרות

כלבים הם יונקים ממערכת היונקים והם חולקים מאפיינים פיזיולוגיים רבים עם טורפים אחרים. למבנה גופם של הכלבים תפקיד מרכזי ביכולת ההסתגלות שלהם למגוון סביבות ואורחות חיים. מערכת הנשימה של הכלבים בנויה כך שתאפשר להם לקרר את גופם במהירות דרך נשימות מהירות ועומק. פעולת הנשימה הכפולה, אשר כוללת גם אידוי נוזלים דרך הלשון, מסייעת להם לשמור על חום גוף תקין גם במאמץ ממושך. מערכת העיכול של הכלבים מותאמת לאכילת בשר, עם קיבה בעלת חומציות גבוהה המסוגלת לפרק חלבונים במהירות. לכלבים יש חוש ריח מפותח במיוחד, הנובע ממבנה האף המורכב וכולל שטח פנים רחב מאוד של רקמת ריח. חוש הריח החזק מאפשר לכלבים לעקוב אחרי ריחות בריכוזים נמוכים מאוד, מה שהופך אותם לבעלי יכולת מעקב והתמצאות מעולה.

רבייה של כלבים

הרבייה של כלבים כוללת מחזורי ייחום ותהליך הריון המתאפיין בהיריון קצר יחסית, אשר נמשך כ-63 ימים. מחזור הייחום של נקבת הכלב מתרחש פעמיים בשנה בממוצע, כאשר בכל מחזור היא פורייה למשך תקופה של מספר ימים. תהליך החיזור אצל כלבים כולל התנהגויות כמו הרחת איזורי מין, משחקים אקטיביים ונביחות. לאחר ההריון, האם ממליטה בין 1 ל-12 גורים, תלוי בגזע ובבריאותה הכללית. הגורים נולדים עיוורים וחסרי ישע, ונזקקים לטיפול צמוד של האם בשבועות הראשונים לחייהם. ההנקה היא קריטית להתפתחותם, ומספקת להם את כל המרכיבים התזונתיים הנדרשים לגדילה. התנהגות הרבייה והטיפול בצאצאים משתנה בין גזעים שונים, אך המשותף לכולם הוא האינסטינקט החזק לטיפול והגנה על הצאצאים.

ביות הכלבים

ביות הכלבים הוא תהליך ארוך של אלפי שנים, שבמהלכו עבר הכלב שינוי גנטי והתנהגותי משמעותי. ההערכה היא כי תהליך הביות החל כאשר זאבים החלו להתקרב למקומות יישוב אנושיים בחיפוש אחר מזון. בני האדם גילו כי ניתן לנצל את כישוריהם של הזאבים לציד, שמירה ולווי, מה שהוביל לקשר הדוק יותר בין המינים. לאורך הדורות, בני האדם בחרו את הפרטים הידידותיים והנאמנים ביותר להתרבות, מה שהוביל להיווצרות כלבים בעלי תכונות מותאמות לחיים לצד האדם. כיום, הכלב המבוית נבדל מזאבו הפראי בהרבה מובנים, כולל מזג נוח יותר ויכולת הבנה והתמסרות לבני האדם. הכלבים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי החברה והכלכלה של האדם, ומשמשים למגוון תפקידים כגון שמירה, ציד, רעיה, חיפוש והצלה ואף כלבי שירות לתמיכה בבעלי מוגבלויות.

גזעים של כלבים

ישנם מאות גזעים שונים של כלבים, שכל אחד מהם מאופיין בתכונות ייחודיות של מראה והתנהגות. הגזעים מסווגים לקבוצות על פי תפקידם המקורי כמו כלבי ציד, כלבי רועים, כלבי שמירה וכלבי לוויה. לכל גזע יש מאפיינים פיזיים ואופייים ייחודיים, הנובעים ממאות שנים של רבייה מכוונת. לדוגמה, כלבי ההאסקי הסיבירי מפורסמים בזכות יכולתם לסבול תנאי קור קשים ולהסיע מזחלות במהירות גבוהה, בעוד כלבי הדלמטי ידועים בדפוסי הפרווה המנוקדים שלהם ובאופי החברותי. כלבי הפקינז הם דוגמה לגזע לוויה קטן ומפונק, אשר זכה לפופולריות רבה בקרב בני המעמד הגבוה בסין העתיקה. רבייה מכוונת והשבחה יצרו גם גזעים חדשים בעשורים האחרונים, כגון כלבי הקבלייה הקינג צ'ארלס אשר פותחו לגודל קטן ומזג נוח במיוחד לחיים בדירות עירוניות.

כלבים בספרות

כלבים, חברינו הטובים ביותר, נמצאים איתנו לאורך ההיסטוריה האנושית, לא רק כבני לוויה נאמנים, אלא גם כדמויות מרכזיות בספרות העולמית. הם משמשים כסמלים רבי עוצמה, המגלמים תכונות אנושיות אוניברסליות וערכים נעלים. נאמנותם הבלתי מעורערת של הכלבים, כפי שמתבטאת בספרים כמו "כלבם של בני בסקרוויל" מאת ארתור קונן דויל, מדגישה את חשיבות המחויבות והאמון. אומץ ליבם, כפי שמודגם בסיפור "לאסי חוזרת הביתה" (כלבה ספרותית וקולנועית), מעורר השראה ומזכיר לנו את היכולת להתגבר על מכשולים. 

יתר על כן, הכלבים ב"מפרץ ההרפתקאות" הם דוגמה מצוינת לאופן שבו כלבים מוצגים בתרבות הפופולרית כגיבורים אמיצים ובעלי תושייה. כל אחד מהכלבים מייצג תפקיד ומקצוע אחר בחברה, כמו שוטר, כבאי וטייס, ומדגיש את התרומה החשובה של כלבים לעבודות חיוניות. בנוסף, הכלבים בסדרה הם חברים נאמנים ותומכים זה בזה, ומלמדים את הצופים הצעירים על ערכי החברות, האומץ והעזרה לזולת. דמויות הכלבים בספרות, מעבר להיותן סתם חיות מחמד, משקפות את המורכבות של הטבע האנושי, ומציעות לנו תובנות על החיים, האהבה והנאמנות..

השפעת הכלבים על החברה

כלבים השפיעו באופן משמעותי על החברה האנושית, הן במובן הפיזי והן במובן הרגשי. נוכחותם של כלבים בחיי היום-יום של האדם מביאה לא רק להנאה ולחברות, אלא גם להשפעות בריאותיות חיוביות. מחקרים הראו כי גידול כלבים יכול להפחית לחץ, לשפר את מצב הרוח ואף להאריך חיים. כלבים משמשים ככלבי שירות לסיוע לבעלי מוגבלויות, וכלבי תרפיה המסייעים לטיפול באנשים עם בעיות נפשיות ופיזיות. בנוסף, כלבים משתתפים במגוון רחב של פעילויות ספורטיביות ותחרויות, כגון אג'יליטי, ריצה עם כלבים ומשחקי פריזבי, אשר מחזקים את הקשר בין הכלב לבעליו ומשפרים את הכושר הגופני של שניהם. האימוץ והטיפול בכלבים גם מקדמים ערכים של אחריות, סבלנות ואמפתיה בקרב בני אדם, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער.

לסיכום

כלבים הם חיות מרתקות בעלות מגוון רחב של תכונות ויכולות. הפיזיולוגיה הייחודית שלהם, המאפשרת להם לתפקד בתנאים מגוונים, והרבייה המותאמת לסביבה משתנה, הופכים אותם לבני לוויה מצוינים לאדם. תהליך הביות הארוך והקשר ההדוק עם האדם הובילו לפיתוח גזעים רבים ושונים, כל אחד עם מאפייניו המיוחדים. הכלבים תפסו מקום מרכזי גם בספרות ובהיסטוריה האנושית, וממשיכים להשפיע על החברה האנושית באופנים רבים. בין אם ככלבי עבודה, לוויה או השראה ספרותית, הכלבים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. בהצלחה !



מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות: סטר (סוג של כלב ציד), פאג, תחש
פתרון 4 אותיות: באסט, ביגל, ויפט, מלטז, פודל, פולי, קולי, שיצו, שלטי
פתרון 5 אותיות: אמסטף, בוקסר, בסנג'י, דלמטי, כנעני, מסטיף, מעורב, פינצ'ר, סלוקי, פקינז, קורגי, שיטסו
פתרון 6 אותיות: בולדוג, בריארד, דוברמן, לברדור, סמוייד, פוינטר, פיטבול, רטריבר, שנאוצר
פתרון 7 אותיות:
 ויימרנר, מלינואה
פתרון 8 אותיות ומעלה: בולמסטיף, פומרניין, צ'יוואווה, רוטווילר
פתרון של שתי מילים ומעלה: 
אלסקן מלמוט, בול טרייר, בול מסטיף, בורדר קולי, גולדן רטריבר, דוג דה בורדו, דני ענק, האסקי סיבירי, וולש קורגי, יורקשייר טרייר (סוג של כלב קטן מימדים)כלב רועים שלטי, לברדור רטריבר, סאן ברנרד, סטר אירי, צ'או צ'או, קאנה קורסו, קוקר ספניאל, רועה גרמני, שי טסו
ביטויים דומים: גזע כלבים תשחץ, גזע כלבים תשבץ, גזע כלבים 8 אותיות, גזע כלבים מילון
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

2 תגובות:

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו