רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>

מודעות


מלחמה באחרית הימים | מלחמת אחרית הימים תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מלחמה באחרית הימים. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מלחמת אחרית הימים" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מלחמת אחרית הימים בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

מלחמת גוג ומגוג - חזון אפוקליפטי של סוף העולם או מהפיכה רוחנית?

הקדמה - הסבר על המושג "מלחמת גוג ומגוג"

מלחמת גוג ומגוג הוא מושג הקיים במסורות שונות ביהדות, בנצרות ובאסלאם, המתאר מלחמה או סדרת מלחמות שצפויות להתרחש באחרית הימים. גוג ומגוג קשורים בכוחות הרוע: האנטיכריסט במסורת הנוצרית, ארמילוס במסורת היהודית ואל-מסיח א-דג'ל במסורת המוסלמית.

במסורת היהודית גוג ומגוג הם עמים השוכנים בצפון שיתקיפו את עם ישראל לאחר שכבר ישוב לארץ ישראל מגלותו. אלוהים ילחם כנגדם, וינצח וישמיד אותם באמצעות מהפיכה קוסמית עולמית, שאחריה תבוא גאולה שלמה לעם ישראל וכל העמים יכירו בגדולת אלוהי ישראל. בנצרות ובאסלאם גוג ומגוג הם עמים פראיים השוכנים אי-שם בקצווי העולם וזוממים ביחד עם כוחות הרשע להשתלט על העולם. באחרית הימים הם עתידים לפרוץ את המחסומים העוצרים בעדם. רק האלוהים יצליח להילחם כנגדם ולהכניע אותם. אחרי מלחמה זו יגיע זמן ימות המשיח, יום הדין או הגאולה לעולם.

תיאור מפורט של נבואת יחזקאל על מלחמת גוג ומגוג

המקור העיקרי לאמונה במלחמת גוג ומגוג הוא בפרקים ל"ח ול"ט בספר יחזקאל. בפרקים אלה מתואר חזון יחזקאל על "גוג מארץ מגוג" - נשיא של עמים השוכנים בצפון, כמו משך ותובל, פרס, כוש ופוט, גומר ובית תוגרמה.

על פי החזון, גוג יצא בראש צבאותיו להתקיף את ארץ ישראל, שתהיה ארץ שלווה ומפורזת. אך אז יתערב אלוהים ויביס את גוג והעמים בקטסטרופה קוסמית שתשמיד את כל החיים. כתוצאה מכך יפנו העמים אחד כנגד השני ותפתח ביניהם מלחמת הכול בכול. תבוסת גוג תהיה כה גדולה שלא יהיה די מקום לקבור את כל המתים. לאחר הניצחון הגדול יכירו כל העמים בגדולת האל, שישוב ויקבץ את עם ישראל לארצו והעם ישב בה לבטח.

הפרשנויות היהודיות המסורתיות למלחמת גוג ומגוג

במסורת היהודית היו פרשנויות שונות למלחמת גוג ומגוג ולמקומה בתהליך הגאולה. חלק ראו בה שלב בהתגשמות ימות המשיח, בעוד אחרים טענו שהיא תקדים את בוא המשיח. יש פרשנויות שביקשו לזהות את גוג ומגוג עם עמים שהיוו איום בהיסטוריה של עם ישראל, כמו האימפריה הרומית או האימפריה הפרסית.

עם זאת, חז"ל יחסו חשיבות יתרה לנבואה זו, וראו בה חלק בלתי נפרד מהתהליך הגאולי. הם ביקשו להדגיש את המשמעות הרוחנית והמוסרית של המלחמה, שמטרתה היא להביא להכרה בגדולת האל ולתשובה של עם ישראל, ולא רק לתבוסת האויב הפיזי.

השפעת רעיון מלחמת גוג ומגוג בנצרות ובאסלאם

התיאורים המופיעים בנבואת יחזקאל על גוג ומגוג השפיעו רבות גם על האמונות האפוקליפטיות בנצרות ובאסלאם. במיוחד בלט הקישור בין גוג ומגוג לכוחות הרשע והשטן, כמו גם התיאורים של העמים הפראיים המאיימים על העולם הנוצרי והמוסלמי.

ספרי אפוקליפסה נוצריים מהמאה השביעית, כמו "האפוקליפסה של פסבדו-מתודיוס", קישרו את גוג ומגוג לאנטיכריסט ולעמים הברבריים הטמאים מהצפון. בעולם האסלאמי, גוג ומגוג נתפסו באופן דומה כעמים פראיים הזוממים להשתלט על העולם בסיוע השטן, והאסלאם יהיה זה שיגאל את העולם מהאיום הזה.

גוג ומגוג במאה ה-20 והמאה ה-21

גוג ומגוג והתפקיד שימלאו ביום הדין האלוהי המשיכו להעסיק מאמינים של שלוש הדתות המונותאיסטיות במאה ה-20, מתוך חיפוש אחר תובנה ופירוש לתמורות בטכנולוגיה ובמדע, ולאירועים ההיסטוריים ששינו את פני העולם.

בחוגים אוונגליסטיים בארצות הברית רווח זיהוי של ברית המועצות כאויב הנורא שעליו ניבא יחזקאל, ובעשורים האחרונים היו ניסיונות לזהות את גוג ומגוג עם מעצמות עכשוויות כמו רוסיה ואיראן. יחד עם זאת, חלק מהפרשנים נזהרים מקביעות פסקניות בנוגע למימוש הנבואות, ורואים בהן ייצוג סמלי לכוחות הרשע.

לסיכום

נושא מלחמת גוג ומגוג ממשיך להעסיק את הדתות המונותאיסטיות ואת החוקרים, הן בהיבט הפרשני והן בהיבט האקטואלי. התמונה שמצטיירת היא של מוטיב אפוקליפטי עתיק שמשקף חרדות אקזיסטנציאליות ופוליטיות, ומשמש כמעין "מפת דרכים" לאירועי סוף העולם או להתחדשות רוחנית.

למרות הניסיונות לזהות את גוג ומגוג עם אירועים ומעצמות ספציפיות, נראה שהמשמעות העמוקה של המוטיב היא בעיקר סמלית ורעיונית. מלחמת גוג ומגוג משקפת את המאבק הנצחי בין כוחות הרוע והטוב, ומהווה חלק מהתהליך הרוחני של תיקון העולם והגאולה האלוהית. בהצלחה !


מודעות




פתרון 2 אותיות:
פתרון 3 אותיות:
פתרון 4 אותיות:
פתרון 5 אותיות:
פתרון 6 אותיות:
פתרון 7 אותיות:
 
פתרון 8 אותיות ומעלה:
פתרון שתי מילים ומעלה: 
גוג ומגוג
ביטויים דומים: מלחמה באחרית הימים תשחץ, מלחמה באחרית הימים מילון, מלחמה באחרית הימים 8 אותיות, מלחמת אחרית הימים שתי מילים, מלחמת אחרית הימים תשבץ 
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לכם פתרון אחר להציע ? רשמו אותו כאן. תודה!

מורדו סודוקו להדפסה. בשלוש רמות: קל, בינוני וקשה. לחצו על הבאנר למעבר לסודוקו